Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Seria Two Worlds - seria gier

Osadzona w uniwersum high fantasy seria gier action-RPG. Cykl stworzyło i rozwoja krakowskie studio Reality Pump, znane m.in. z takich gier jak World War III: Black Gold oraz Earth 2150: Lost Souls.

Korzenie serii sięgają roku 2007 i wydanej na komputery PC oraz konsolę Xbox 360 gry Two Worlds. Choć produkcja spotkała się z umiarkowanie dobrym przyjęciem wśród krytyków (średnia ocen wersji PC wyniosła 64/100 wg serwisu metacritic.com), to szybko zyskała uznanie w oczach miłośników gatunku RPG. Zachęciło to ekipę studia Reality Pump do stworzenia znacznie bardziej rozbudowanej kontynuacji. Premiera Two Worlds II miała miejsce w listopadzie 2010 roku. W ciągu czterech kolejnych miesięcy tytuł osiągnął sprzedaż na poziomie przekraczającym 2 mln egzemplarzy. W 2011 roku deweloperzy przygotowali również oficjalne rozszerzenie Two Worlds II: Pirates of the Flying Fortress, a także spin-offową odsłonę cyklu – Two Worlds II: Castle Defense.

Gry z cyklu Two Worlds II posiadają wspólną linię fabuły. Akcja toczy się w fantastycznym świecie Antaloor, zamieszkałym m.in. przez ludzi, krasnoludy, orki i smoki. Gracze poznają perypetie bezimiennego bohatera, który wciągnięty zostaje w wir wydarzeń decydujących o losie uniwersum.

Seria w dużym stopniu powiela rozwiązania znane z innych gier action-RPG, w tym chociażby Gothic czy The Elder Scrolls. Dotyczy to m.in. nieliniowej rozgrywki, mnóstwa zadań pobocznych do wykonania oraz obszernego terenu do eksploracji. Uwagę zwracają jednak specyficzne elementy (obecne zwłaszcza w Two Worlds II) jak bezklasowy system rozwoju postaci, możliwość własnoręcznego produkowania przedmiotów, a także rozbudowane opcje tworzenia zaklęć. Uzupełnieniem dla rozgrywki w trybie jednoosobowy jest autonomiczny multiplayer.

Od strony technicznej, seria Two Worlds korzysta z autorskich rozwiązań studia Reality Pump. W przypadku pierwszej odsłony cyklu był to silnik Earth Engine 6. Natomiasta w Two Worlds II zastosowany został całkowicie nowy silnik – GRACE.

Two Worlds III
Two Worlds III

RPG jeszcze nie ogłoszona

Trzecia pełnoprawna odsłona zapoczątkowanego w roku 2007 cyklu trzecioosobowych RPG akcji, będących jednymi z najbardziej rozpoznawalnych rodzimych produkcji na świecie. Za powstanie gry odpowiada ponownie krakowskie studio Reality Pump, które po rzekomym bankructwie i niezbyt udanym pirackim RPG Raven’s Cry, zdołało odrodzić się pod skrzydłami niemieckiego koncernu TopWare Interactive. Akcja Two Worlds III przenosi nas ponownie do znanej z poprzednich części serii krainy Antaloor, gdzie wcielamy się w rolę herosa, od którego poczynań zależy los całego uniwersum. Mechanika rozgrywki łączy elementy klasycznego RPG - takie jak bogata, wielowątkowa fabuła z masą zróżnicowanych zadań głównych i pobocznych oraz rozbudowany system rozwoju postaci - z dynamiczną i zrealizowaną w mocno zręcznościowym stylu walką, podczas której czynimy użytek z szerokiego arsenału broni, pancerzy oraz magii.

PCPS4XONE

Two Worlds II: Castle Defense
Two Worlds II: Castle Defense

Strategiczne 27 kwietnia 2011

Poboczna odsłona rodzimego cyklu RPG studia Reality Pump, reprezentująca popularny gatunek strategii tower defence. Fabuła gry osadzona została w znanym z serii uniwersum i opowiada o wydarzeniach, jakie rozegrały się pomiędzy pierwszą a drugą częścią cyklu. Osią akcji jest konflikt pomiędzy parającym się czarną magią władcą Antalooru Gandoharem, a Orkami dążącymi do obalenia demonicznego przywódcy. Rozgrywka zrealizowana została w typowym dla gatunku stylu, a zadaniem gracza jest obrona Gandohara przed coraz liczniejszymi hordami przeciwników. Twórcy przygotowali szereg odmiennych lokacji, w których, poprzez werbowanie możliwie jak najsilniejszych jednostek i ustawianie ich w strategicznych miejscach mapy, musimy przetrwać do 25 nacierających fal wrogów. Stworzona z myślą o urządzeniach przenośnych oprawa gry prezentuje się stosunkowo przeciętnie, ale dzięki takiemu kompromisowi możliwa jest płynna zabawa także na starszych komputerach.

PCiOS

Two Worlds II
Two Worlds II

RPG 9 listopada 2010

Kontynuacja epickiej gry RPG Two Worlds, opracowanej w 2007 roku przez rodzimych deweloperów ze studia Reality Pump. Jej akcja rozpoczyna się 5 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Krainą Antaloor rządzi mroczny władca Gandohar, zaś nasz protagonista przebywa w lochu, gdzie wtrącono go po nieudanej próbie odbicia siostry. Z pomocą przychodzą mu jednak dawni wrogowie – Orkowie, którzy odbijają bohatera z więzienia, proponując sojusz w walce o wyzwolenie Antaloor. Podobnie jak w pierwowzorze, po krainie poruszamy się pieszo lub na grzbiecie wierzchowca, eksplorując ogromny otwarty świat, pełen nowych lokacji, wyzwań i niebezpieczeństw. Poza wyraźnym upiększeniem oprawy graficznej autorzy usprawnili model walki, wprowadzając możliwość aktywnego blokowania ciosów i jeszcze większy wachlarz możliwych taktyk bojowych. Rozbudowano też znany z poprzedniczki system magii, dający graczom swobodę tworzenia własnych kombinacji czarów.

PCX360PS3

Two Worlds
Two Worlds

RPG 9 maja 2007

Osadzone w realiach fantasy trzecioosobowe RPG akcji, za którego powstaniem stoją twórcy z krakowskiego studia Reality Pump, znanego głównie z cyklu strategii RTS Earth. Akcja gry toczy się w krainie Antaloor, gdzie po wielu latach pokoju odnaleziono tajemniczą świątynię, będącą prawdopodobnie miejscem pochówku boga wojny Aziraala. Na wieść o tym hordy Orków rozpoczynają krwawą krucjatę, nie godząc się na bezczeszczenie grobu swego dawnego przywódcy. W grze wcielamy się w postać najemnika, który, by ratować swą porwaną siostrę, musi odszukać 5 części tajemniczego artefaktu, będącego w rzeczywistości kluczem do grobowca demona. Rozgrywka jest w dużym stopniu nieliniowa, a wirtualny świat zmienia się w zależności od poczynań gracza. Twórcy postarali się też o unikalny system magii oraz możliwość nieograniczonego rozwoju bohatera. Pod względem rozmachu i jakości oprawy Two Worlds nie odstaje w znacznym stopniu od ostatnich odsłon legendarnych serii Gothic czy The Elder Scrolls.

PCX360