Data wydania: 7 marca 2012
Trzecioosobowa gra akcji z elementami survivalu, przygotowana przez firmę Ubisoft. I Am Alive zostało osadzone we współczesnym mieście po przejściu ogromnego trzęsienia ziemi. Wcielamy się w mężczyznę, który wśród ruin domu próbuje odnaleźć zaginioną żonę i córkę. W obliczu tragedii mieście zaczyna rządzić prawo silniejszego. Bohater, uzbrojony jedynie w łuk oraz pistolet o ograniczonej amunicji, usiłuje przetrwać wśród bezwzględnych bandziorów.
GRYOnline
Gracze
Steam
W I Am Alive wcielamy się w postać mężczyzny powracającego do domu w mieście, w którym wydarzyło się wcześniej wielkie trzęsienie ziemi. Cała metropolia zostaje doszczętnie zniszczona. Bohater przybywa do własnego mieszkania w poszukiwaniu żony i kilkuletniej córki, które niemal rok wcześniej odeszły stąd wraz z falą uchodźców, podążając do schronu.
I Am Alive daje nam możliwość wcielenia się w postać mężczyzny, który posiadając jedynie pistolet i łuk oraz bardzo ograniczoną liczbę amunicji do nich, staje do walki o przetrwanie w świecie, w którym zaczyna rządzić zasada prymatu jednostki silniejszej. Ważniejszy od siły fizycznej jest spryt i umiejętność przewidywana kolejnych wydarzeń. Tytuł przybiera postać liniowej platformówki z elementami przygodówki. Poszukujemy także przedmiotów ułatwiających przeżycie, ponieważ za samopoczucie protagonisty odpowiadają dwa główne czynniki: kondycja i zdrowie. Dlatego też w trakcie penetrowania miast konieczne jest posiadanie różnych środków wzmacniających, jak na przykład napoje energetyczne czy inhalatory. Zdrowie podreperujemy tabletkami przeciwbólowymi lub apteczką.
Gra oferuje trójwymiarową grafikę w odcieniach szarości. Tylko od czasu do czasu natkniemy się na kolorowe elementy otoczenia. Stylistyka ma pomóc w symbolicznym przedstawieniu miasta jako miejsca zniszczonego, brudnego i pozbawionego przyszłości. Przez większość zabawy postać obserwujemy zza pleców. Jedynie w czasie celowania z pistoletu lub łuku widok przełącza się na perspektywę pierwszoosobową.
Autor opisu gry: Robert Duraj
Platformy:
PC Windows 6 września 2012
PlayStation 3 4 kwietnia 2012
Xbox 360 7 marca 2012
Nintendo Wii Anulowana
Recenzja GRYOnline
Koniec świata według kalendarza Majów zbliża się wielkimi krokami, zanim więc przyjdzie co do czego, Ubisoft postanowił wziąć udział w straszeniu graczy. Jest straszno, ale chyba nie o taki efekt chodziło twórcom gry I Am Alive.
Aktualizacja: 13 sierpnia 2018
Poradnik do gry I Am Alive ułatwia ukończenie wszystkich epizodów gry oraz wskazuje położenie przedmiotów niezbędnych do przeżycia w zniszczonym mieście. W jego drugiej części opisane są wszystkie ukryte lokacje z ofiarami kataklizmu.
Ubisoft sprzedał firmie Atari prawa do pięciu swoich gier. Być może doczekamy się ich odświeżonych wydań.
gry
Marcin Bukowski
27 sierpnia 2025 12:04
Firma Ubisoft wyłączyła komponenty sieciowe w dwudziestu starszych produkcjach. Wśród nich znalazły się m.in. Call of Juarez: The Cartel i Tom Clancy’s HAWX II na PC, a także konsolowe wersje I Am Alive i Prince of Persia: Forgotten Sands.
gry
Adrian Werner
12 listopada 2017 12:57
Kilka miesięcy po debiucie na PlayStation 3 oraz Xboksie 360, doczekaliśmy się premiery gry I Am Alive na PC. Tytuł, będący w produkcji przez długie lata, wieczorem stanie się dostępny w serwisach cyfrowej dystrybucji.
gry
Marcin Skierski
6 września 2012 09:15
Koncern Ubisoft poinformował, że pecetowa wersja gry I Am Alive ukaże się 13 września. Gracze mogą liczyć na kilka istotnych zmian w porównaniu z konsolowym pierwowzorem, zwłaszcza w warstwie wizualnej.
gry
Aleksander Kaczmarek
23 sierpnia 2012 20:03
Znamy oficjalne i prawdopodobnie ostateczne daty premier oraz ceny gier I Am Alive i Alan Wake's American Nightmare, które wejdą w skład tegorocznej edycji Xbox LIVE Arcade House Party. Pełną rozpiskę tego przedsięwzięcia znajdziecie w tej wiadomości.
gry
Szymon Liebert
24 stycznia 2012 10:59
Firma Ubisoft opublikowała nowy trailer do gry z gatunku survival horror I Am Alive, który skupia się na ukazaniu sposobów walki o przetrwanie w obliczu braku amunicji i przeważającej liczby wrogów.
gry
Marek Oramus
19 stycznia 2012 09:13
Firma Microsoft ogłosiła daty wydania takich produkcji jak Alan Wake's American Nightmare, czy I Am Alive. Obie gry wejdą w skład nadchodzącej akcji Xbox Live House Party.
gry
Marcin Skierski
11 stycznia 2012 11:20
Wszystko wskazuje na to, że losy pecetowej wersji gry I Am Alive nie są jeszcze przesądzone. Stanislas Mettra (szef studia Ubisoft Shanghai) sprostował swoją niedawną wypowiedź skreślającą komputerową edycję tego tytułu.
gry
Marcin Skierski
25 listopada 2011 11:40
Szef studia Ubisoft Shanghai ujawnił w wypowiedzi dla jednego z zagranicznych portali, że gra I Am Alive może w ogóle nie trafić na komputery PC z powodu ogromnego piractwa i, co za tym idzie, ryzyka, że koszty produkcji się nie zwrócą.
gry
Krystian Machnik
23 listopada 2011 14:34
Firma Ubisoft potwierdziła wcześniejsze plotki,zapowiadając na ten rok premierę długo oczekiwanej gry I Am Alive.
gry
Michał Kułakowski
29 września 2011 20:04
Popularne pliki do pobrania do gry I Am Alive.
trainer I Am Alive - +6 Trainer - 13 września 2012
trainer I Am Alive - v1.01 +3 Trainer - 2 stycznia 2014
trainer I Am Alive - v1.0 +4 TRAINER #2 - 30 kwietnia 2015
trainer I Am Alive - +4 Trainer - 20 września 2012
trainer I Am Alive - +3 Trainer #3 - 20 września 2012
trainer I Am Alive - +3 Trainer - 13 września 2012
trainer I Am Alive - +3 Trainer #2 - 13 września 2012
Wymagania sprzętowe gry I Am Alive:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP SP3/Vista SP1/Windows 7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 873 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 2546 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2012.03.06
Koniec świata według kalendarza Majów zbliża się wielkimi krokami, zanim więc przyjdzie co do czego, Ubisoft postanowił wziąć udział w straszeniu graczy. Jest straszno, ale chyba nie o taki efekt chodziło twórcom gry I Am Alive.
Seep
Ekspert
2022.03.12
Gra z wielkim potencjałem, ale niestety niewykorzystanym. Mimo wielu niedociągnięć ja przy tym tytule bawiłem się wyśmienicie, szkoda, że tak krótko i z tak słabym zakończeniem, choć zakończenie wskazuje na to, że powinniśmy dostać kontynuację, której raczej nie ma w planach. System wspinaczki zaskakiwał mnie w niektórych momentach, czułem się jakbym grał tutaj w Assasin's Creed. Pięknych widoków w klimacie postapo nie brakowało, przy obecnych silnikach graficznych pewnie wyglądałoby to cudownie, ale jak na tamte czasy i tak spoko. System walki to coś pięknego, w końcu nie walimy ton ołowiu w przeciwników ze względu na małą ilość dostępnych naboi do naszego pistoletu i myślimy, kogo pierwszego zdjąć maczetą, kogo łukiem a dla kogo zostawić kulkę, tutaj naprawdę świetnie to zrealizowali. Odnośnie łuku to przez całą grę miałem chyba aby jedną strzałę, którą wyciągałem z przeciwników po ich eliminacji i potem używałem jej dalej. Pomaganie ludziom napotkanym na ulicach miasta jak i w pozostałych jego częściach dla mnie troszkę bez sensu, oddajemy cenne przedmioty typu apteczki czy inne medykamenty, które przywracają nam życie a w zamian dostajemy głupią 'kontynuację', które powinny być nielimitowane, po prostu punkt kontrolny ostatnim zapisem i od niego wracamy jeśli polegniemy. Czasem za takową pomoc nie dość, że musieliśmy zmarnować kilka kul to jeszcze nic na tym nie zyskaliśmy, mówię tu np o kobiecie siedzącej na ławce krzycząc o pomoc, czy o ludziach uwięzionych w metrze przez kanibali. Motyw z noszeniem dziewczynki na plecach, wspinaniem się razem z nią jak najbardziej był wspaniałym pomysłem. Fabularnie bardzo ciekawie, troszkę przewidywalnie, ale na samym końcu gra nie ma istotnego zakończenia po jakie dążyliśmy przez całą przygodę, czyli odnalezienie żony i córki naszego bohatera, poznaje zaś on inną kobietę z dzieckiem i ich pomagiera na wózku. Momentami sceny bardzo przerażające, niczym z jakiegoś filmu grozy. I to chyba wszystko na co chciałem zwrócić uwagę odnośnie tego tytułu, polecam!
MarcinB323
Ekspert
2020.11.19
Ciekawe miasto i wspinaczka. Walka nie porywa ale nie jest też głównym daniem gry. Najciekawsza jest eksploatacja świata i klimat.
czorny50
Ekspert
2014.09.30
Moja ocena 6.0Na samym początku naprawdę dobrze się zapowiadała. Ograniczone zasoby, licznik zmęczenia, pył w którym zbyt długo nie można przebywać stwarza niezły survival . Do tego dochodzą prawdziwe wybory moralne typu z kim podzielić się bezcennymi zapasami. Klimat jest naprawdę gesty. Aż tu nagle gra się kończy robiąc wrażenie iż skończyło się dopiero pierwszy rozdział. Główny cel bohatera ( który niestety nawet nie ma imienia ) jest odnalezienie rodziny w zniszczony przez kataklizm mieście, a po około 25 % gry nasz podopieczny całkiem zapomina po co przybył i zajmuje się czymś innym. Z mechanizmów brak craftingu i bardzo ubogi system skradania. Widać że twórcy stworzyli I Am Alive dla eksperymentu i niestety nie sprzedał się zbyt dobrze przez co projekt nie jest kontynuowany. A szkoda bo naprawdę zagrałbym w poprawioną kontynuacje. Podsumowując średniak i wielki przykład niewykorzystanego potencjału.
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
zanonimizowany922542 Pretorianin
Gra miała w sobie spory potencjał, ale niestety nie został on w pełni wykorzystany. Trochę szkoda, że wyszło jak wyszło, bo mechanika naprawdę robi wrażenie.
Lubiedobrehorrory Junior
Bardzo dobra pozycja. Gra na początku wydaje się trudna, ale w połowie robi się mega frajda.
Można ją przejść na spokojnie w 7h spokojnie eksplorując okolice.
Bardzo polecam. Przeszedłem na Series X
Seep Generał
Gra z wielkim potencjałem, ale niestety niewykorzystanym. Mimo wielu niedociągnięć ja przy tym tytule bawiłem się wyśmienicie, szkoda, że tak krótko i z tak słabym zakończeniem, choć zakończenie wskazuje na to, że powinniśmy dostać kontynuację, której raczej nie ma w planach. System wspinaczki zaskakiwał mnie w niektórych momentach, czułem się jakbym grał tutaj w Assasin's Creed. Pięknych widoków w klimacie postapo nie brakowało, przy obecnych silnikach graficznych pewnie wyglądałoby to cudownie, ale jak na tamte czasy i tak spoko. System walki to coś pięknego, w końcu nie walimy ton ołowiu w przeciwników ze względu na małą ilość dostępnych naboi do naszego pistoletu i myślimy, kogo pierwszego zdjąć maczetą, kogo łukiem a dla kogo zostawić kulkę, tutaj naprawdę świetnie to zrealizowali. Odnośnie łuku to przez całą grę miałem chyba aby jedną strzałę, którą wyciągałem z przeciwników po ich eliminacji i potem używałem jej dalej. Pomaganie ludziom napotkanym na ulicach miasta jak i w pozostałych jego częściach dla mnie troszkę bez sensu, oddajemy cenne przedmioty typu apteczki czy inne medykamenty, które przywracają nam życie a w zamian dostajemy głupią 'kontynuację', które powinny być nielimitowane, po prostu punkt kontrolny ostatnim zapisem i od niego wracamy jeśli polegniemy. Czasem za takową pomoc nie dość, że musieliśmy zmarnować kilka kul to jeszcze nic na tym nie zyskaliśmy, mówię tu np o kobiecie siedzącej na ławce krzycząc o pomoc, czy o ludziach uwięzionych w metrze przez kanibali. Motyw z noszeniem dziewczynki na plecach, wspinaniem się razem z nią jak najbardziej był wspaniałym pomysłem. Fabularnie bardzo ciekawie, troszkę przewidywalnie, ale na samym końcu gra nie ma istotnego zakończenia po jakie dążyliśmy przez całą przygodę, czyli odnalezienie żony i córki naszego bohatera, poznaje zaś on inną kobietę z dzieckiem i ich pomagiera na wózku. Momentami sceny bardzo przerażające, niczym z jakiegoś filmu grozy. I to chyba wszystko na co chciałem zwrócić uwagę odnośnie tego tytułu, polecam!
Contigooo Chorąży
Świetny tytuł ,miło go wspominam szkoda że nie doczekał się kontynuacji