

Najciekawsze materiały do: Witchfire

Witchfire - Cheat Table (CT for Cheat Engine) v.29092023
modrozmiar pliku: 12,1 KB
Cheat Table to skrypt do programu Cheat Engine do wykorzystania w Witchfire. Autorem moda jest Game-Manuals.

Deweloperzy mrocznej strzelanki RPG ujawnili kolejne etapy rozwoju gry. Fanów Witchfire czekają intensywne miesiące
wiadomość27 marca 2025
Rodzime studio The Astronauts opublikowało zaktualizowane plany rozwoju strzelanki RPG Witchfire. Na wersję 1.0 gry poczekamy do przyszłego roku.
![Producenci mrocznej strzelanki RPG Witchfire przekazali bolesne wieści. Wybrali szczerość, bo nie chcą podążać za współczesnymi trendami [Aktualizacja #2]](/i/w/h1/720_475937372.jpg)
Producenci mrocznej strzelanki RPG Witchfire przekazali bolesne wieści. Wybrali szczerość, bo nie chcą podążać za współczesnymi trendami [Aktualizacja #2]
wiadomość30 stycznia 2025
Po tym, jak rodzime studio The Astronauts poinformowało, że na aktualizację Witch Mountain do strzelanki RPG Witchfire poczekamy dłużej, niż zapowiadano, update ten wreszcie ujrzał światło dzienne.

Witchfire dostało aktualizację The Brewing Update. Twórcy strzelanki RPG wyjaśnili najbliższą przyszłość gry i mówią o wersji PL
wiadomość12 grudnia 2024
Witchfire nie dostanie w tym roku zapowiadanej aktualizacji Witch Mountain. Na szczęście część z zaplanowanych nowości została wydana w mniejszym patchu. Twórcy odnieśli się także do kwestii polskiej wersji językowej.
- Witchfire to jeden z przykładów, jak trudno czasem określić gatunek gry - i chwała mu za to 2024.12.06
- Polacy rozważają, skąd biorą się tak wysokie oceny dla strzelanki RPG Witchfire. „Może to zasługa tego słynnego algorytmu Steama?” 2024.11.13
- Sukces Witchfire na Steam pomoże Adrianowi Chmielarzowi i spółce spełnić marzenia. „Od chwili debiutu w Epic Games Store wszyscy okazali się zwycięzcami” 2024.10.21
- Frostpunk 2 i Witchfire wreszcie rozgrzały polski rynek gier we wrześniu 2024.10.07
- Polskie Witchfire nie poległo na Steamie. „Wczesny dostęp bez budżetu marketingowego” zaliczył bardzo udany weekend 2024.09.30
- Mroczną polską strzelankę czeka jeszcze masa zmian przed oficjalną premierą. Twórcy Witchfire przedstawili ambitną „mapę drogową” 2024.09.23
- Polskie Witchfire jest o krok od debiutu na Steam. Ekskluzywność Epic Games Store wreszcie dobiega końca 2024.08.09

11 polskich gier na 11 listopada. Rodzime gry, na które warto czekać
artykuł11 listopada 2020
Lubimy Wam przypominać o polskich grach, a 11 listopada, czyli dzień obchodów odzyskania niepodległości przez Polskę, wydaje się być idealną okazją do zrobienia tego po raz kolejny.
- Gry 2020 roku, na które najbardziej czekamy – wybór redakcji
- Graficzne petardy – gry, które usmażą pecety w 2020 roku
- Najciekawsze polskie gry, w które zagramy w 2020 roku – wybór redakcji
- Nie tylko Cyberpunk 2077 – polskie gry, na które warto czekać
- Najważniejsze polskie gry 2019 roku – czy znajdzie się eksportowy hit?
Polskie studio, czy oby napewno?
Bez polskich napisów?
DRAMAT! w tym kraju nie ma już ludzi którzy, to co POLSKIE, stawiają na 1 miejscu.
Wielu powie, a po co polski, na co to komu, angielskiego nie znasz...? Dla mnie to wy możecie grać nawet bez dźwięku, ale uważam że Polskie Studia. powinny dbać o rodaków i stawiać polski dubbing na pierwszym miejscu. W Polsce mamy 16mln polskich graczy czy to mało, wydaje mi się że nie. Studia twierdzą że to jest nieopłacalne, dopłacać do napisów czy dubbingu polskiego w grach, ale dla mnie około 100.000 zł/euro to niewielka suma jak na 100x zwrot z takiej gry.
Polskie studio, czy oby napewno?
Bez polskich napisów?
DRAMAT! w tym kraju nie ma już ludzi którzy, to co POLSKIE, stawiają na 1 miejscu.
Wielu powie, a po co polski, na co to komu, angielskiego nie znasz...? Dla mnie to wy możecie grać nawet bez dźwięku, ale uważam że Polskie Studia. powinny dbać o rodaków i stawiać polski dubbing na pierwszym miejscu. W Polsce mamy 16mln polskich graczy czy to mało, wydaje mi się że nie. Studia twierdzą że to jest nieopłacalne, dopłacać do napisów czy dubbingu polskiego w grach, ale dla mnie około 100.000 zł/euro +/- to niewielka suma jak na 100x zwrot z takiej gry.
Ta gra nadaje się tylko na cracka.
Szczerze? Stracili mój szacunek i chęci na zakup tej gry legalnie a 160 zł za taką grę to mało.
Dla mnie mogą teraz dubbingowac nawet samych siebie. Ja mam swoją godność a oni jako polskie studio starali nam się ja odebrać i z amerykanić wszystko.

Kupiłem i ma szanse, szczegolnie graficznie przy tym co ostanio widac na rynku, HUB wyglada z kosmosu w ultra 4 k i nawet na 3080 jest okolo 70 fps. Po prstu trzeba wiedzieć czego oczekiwać od tej gry. To jest Doom enternal troche skrzyzowany z RPG fantasy ala Piekara. I jak liyczysz na action-rpg to zły kierunek. To jest old-school w ciekawym wydaniu.
Screen ze nie gralem tylko na YouTube
Jeśli można ukończyć całą kampanię fabuilarną ze wszystkimi filmikami, to dla mnie to bez znaczenia
Trochę pograłem i przyznam, że dla mnie wielkie rozczarowanie. I nie chodzi o to, że sama w sobie gra jest zła, bo nawet całkiem fajnie się gra, tylko chodzi o czas, jaki to robili
Następny polski debilogniot,z którym przygodę rekordowo zakończyłem na początku 1wszego aktu.Debilny tutorial,debilny poziom trudności,obraz typu rozmazana kupa+wspomniana wyżej recenzja Brodatego z YT to wszystko co da się o tej grze powiedzieć. Polak jak zrobi grę,to musi ona być odbiciem życia w tym kraju: musi być nudno,trudno, przymulająco monochromatycznie i zasadniczo bez sensu.
Najlepszy shooter od lat, klimat 10 mechanika 9, grafika 9,9, dzwiek 10. To bardziej żre niż cyber punk oklepany zgrzany kotlet.
Widzę już zaczął się festiwal jojczenia na brak innych wersji językowych (niż angielska) w niedokończonym produkcie gdzie jeszcze sporo zawartości nie zostało udostępnionej.
Poleciłbym naukę języka, ale patrząc po komentarzach to raczej nic wam nie pomoże...

Patrząc po tych durnych tekstach o braku polskiego, to nie powinni wręcz robić polskiej wersji twórcy, bo absolutnie polscy gracze na to nie zasługują.
witam,
mam 18. poziom z chyba 20. dostępnego w EA i niestety gra jest mega trudna, moim zdaniem lekko przesadzili. pisze niestety bo wielu się od niej już odbiło. z każdym twoim poziomem świat także rośnie w siłę. mimo 18. poziomu nadal przemykam się po mapie bacząc na każdy krok unikając silniejszy wrogów i pułapek, a gdzie mi tam do bossa :)
ps. nikt w grze nie wypowiada ani słowa wiec po co płacz o dubbing PL ? :)

Na chwilę obecną w grze mamy:
- 2 lokacje do rozgrywki, pierwszą "łatwą", drugą trudniejszą. Trudniejsza staje się dostępna po pokonaniu bossa w łatwiejszej, do reszty na chwilę obecną nie ma dostępu.
- Losowe umiejscowienie przeciwników/skrzyń/wyzwań w każdym podejściu.
- Możliwość jednoczesnego wyekwipowania na ekspedycję tylko 3 broni (razem ze specjalną). Podczas ekspedycji nie ma żonglowania setką spluw, masz maks 3 i koniec.
- Skończoną liczbę amunicji. Na mapie widać miejsca gdzie są skrzynie z amunicją, dodatkowo trochę można wydropić z przeciwników. Amunicja standardowa uzupełnia za jednym zamachem wszystkie nasze bronie oprócz broni specjalnej - do niej jest "demoniczna".
- Podwójny skok postaci. Dzięki niemu można dostać się praktycznie wszędzie.
- "Witchfire" będący walutą, ale też boostem do staminy i chyba też statystyk.
- Losowe perki w każdym podejściu. Perki zdobywa się oczyszczając dany region z przeciwników. Wcześniej warto pootwierać nieco skrzyń aby zdobyć "piórka" dzięki którym można w razie potrzeby perki zmieniać.
- Możliwość odzyskania utraconej waluty po śmierci. Trzeba korzystać z MAPY i nie dać się zabić przed odzyskaniem - miejsce zgonu oznaczone jest nagrobkiem.
- Możliwość zbierania kryształów z walutą na mapie przygody (dropniętych przez przeciwników i nie tylko). Kryształów nie traci się po śmierci.
- Opcję zbierania ziela z którego można robić eliksiry leczące. Eliksiry waży się w bazie. Ziela ani eliksirów nie traci się po śmierci.
- Na oko po 4 różne bronie na długi i krótki dystans - każdą można ulepszyć do 3 poziomu. Każdy poziom dodaje unikalne właściwości do broni np. podpalanie/zamrażanie przeciwników, czar rozkładu, obrażenia obszarowe przy krytykach itp.
- Jedną broń specjalną (kuszę - na demoniczną amunicję).
- Na oko po 4 różne czary każdego rodzaju: ciężkie i lekkie - również można je ulepszać do 3 poziomu. Każde ulepszenie dodaje nowe bonusy do czaru i zwiększa jego skuteczność.
- Na oko po 4 różne talizmany, fetysze i pierścionki - również ulepszalne do 3 poziomu każdy. Każde ulepszenie dodaje nowe bonusy do przedmiotu i bardzo zwiększa jego skuteczność.
Każdy z w/w elementów ekwipunku - bronie, czary, fetysze/talizmany/pierścionki, niezbędne elementy do upgradeu ekwipunku, nowe umiejętności itp. można zdobyć/odblokować w bazie, przez nie wiem, "magiczne lusterko" po osiągnięciu levelu 3. Walutę do levelowania można farmić bez konieczności walki z bossem - wystarczy po udanych starciach ze słabszymi przeciwnikami udać się do któregoś z portali oznaczonych na mapie i jest się w bazie. Ogółem trzeba uważać z levelowaniem, bo z każdym naszym poziomem zwiększa się siła i rodzaj przeciwników na mapie przygody oraz dochodzą nowe losowe utrudniacze i elementy/wyzwania dostępne podczas ekspedycji. Walki z bossami są trudne, ale nie beznadziejnie trudne. Dają w kość, ale nie ma tego poczucia beznadziei jak w niektórych "soulsach".
Jak na wczesny dostęp to udostępniona treść jest spójna, kompletna i można się dobrze bawić mimo dostępnego tylko fragmentu zawartości. Dzięki ulepszeniom każdego elementu ekwipunku mamy "syndrom kolejnego podejścia" - chce się ponownie zagrać aby odblokować/ulepszyć jakieś itemki czy też nacieszyć się mocą odblokowanych broni/przedmiotów.

Gra polskiego studia bez polskiej lokalizacji. Lekceważenie polskich graczy, nie zamierzam wspierać gości którzy mają mnie w ..... Nie kupię dla zasady.
ps.
I żeby była jasność, nie mam problemów z angielskim.

Dobra wiadomość dla dzikich Polaków!!! Wszystko wskazuje na to że polski interfejs i napisy będą, coś jak z Tainted Grailem że nie było a jest ;) Także możecie się wypchać mądrodupne cebulaki ze swoimi wychowawczymi pouczeniami, sikam na was i wasze językoznawstwo . Wasze frajerskie argumenty są puste jak dzbany którymi jesteście, bo wiele zagranicznych studiów robi polskie wersje, więc tym bardziej robią je Polacy, mając w nosie zjebów którzy myślą że skoro coś dukają po angielsku to są fajni. Mogę sobie być najbardziej zaściankowym polaczkiem w Polsce, a i tak będę wyżej od was, o czym cały Wszechświat wam daje znać, bo coraz WIĘCEJ gier jest po polsku a NIE coraz mniej hehe... a wy grajcie se dalej choćby po chińsku, i tak macie mentalność Rumunów których jest 20 milionów i żadnej gry w ich języku, za to Czesi których jest 10 milionów coś czasem dostają, choć mniej niż my. Fuck you bitches.
Polski autor gry, polski wydawca, a spolszczenia brak. Totalne olanie polskich graczy. Delikatnie mówiąc- ŻENADA !!!

nie wiem jakoś bez rewelacji ot zwykła kolejna strzelanka choć ta jego broń wyprzedza epokę w której się znajdujemy , grafika również bez rewelacji jeżeli ktoś lubi sobie postrzelać do potworków to polecam ale na więcej niż 6,5 to raczej gra nie zasługuje.

To jest najlepszy FPS ze wszystkich, w które grałem w swoim życiu, a gram w gry od 36 lat. Gameplay, gunplay, grafika, dźwięk i regrywalność są na najwyższym poziomie. Mam już przegrane 280 godzin i poziom 304 więc nie są to raczej gołosłowne stwierdzenia. Poza tym gra jest trudna w porównaniu to wielu samograjów jakimi nas raczą deweloperzy od wielu lat., a ja lubię takie gry, które wchodzą mi na ambicję (czasami aż za bardzo wchodzą bo kilkunastu godzinach pogniewałem się na grę i odinstalowałem, lecz po paru dniach mi przeszło). Jedyne czego gra potrzebuje to większej ilości map i jeszcze lepszej optymalizacji (choć tą ostatnio mocno poprawili) Bez kitu, ale mam ochotę ulepszyć swój PC tylko dla tej gry, mimo iż 2 lata temu kupiłem nówkę.
Jeszcze dodam, że tą grę tworzy zespół ledwie kilkunastoosobowy. SIC!!! Mam nadzieję, że znajdą odpowiednią ilość kasy na ewentualne jego zwiększenie i marketing, by ten tytuł odbił się szerokim echem w światowym giereczkowie. Nie mogę się doczekać pełnej wersji.
Brawo Astronauci!!!
Brawo Astronauci!!!

Jeszcze zapomniałem o jednym aspekcie. AI przeciwników. Jest mocno wybijające się ponad obowiązującą normę. Czyli w większości gier przeciwnicy są głupi jak but. Idą pod lufę, nie umieją się kryć, strzelają niecelnie, blokują się itp. Tutaj jest zupełnie inaczej. Wrogowie zachowują się adekwatnie do sytuacji w jakiej się znajdują. Np. gracz znajduje się na strategiczny wzniesieniu, a oni nie mają broni dystansowej, więc czym prędzej się kryją (i to dobrze) i czekają na Ciebie a po nich pójdziesz. Strzelający z dystansu cały czas zmieniają pozycję, strzał i zwijka gdzie indziej. Jeśli Ci braknie staminy, podbiegają do Ciebie jak najszybciej, to samo jak przeładowujesz itp i walą w łeb., itd. Cały czas czuć presję.
Poziom trudności też jest bardzo fajnie zwiększany, bo nie tak prymitywnie jak w zasadzie w każdym innym FPSie czyli masz mniej zdrowia albo zwiększają obrażenia przeciwników czyli zwykła zabawa w cyferki. Tutaj dają nowych przeciwników, wyposażonych w nowe, potężniejsze mechaniki ataków i obrony , szybciej flankują, krócej czekają pomiędzy swoimi atakami specjalnymi, szybciej reagują na to co robisz, są bardziej zawzięci i bezwzględni. Po prosu czuć bardziej że wrogowie są z krwi i kości i "myślą", a nie jest to tylko zwiększenie ilość zabieranych HP, czyli najbardziej leniwy i prostacki sposób. Ostatnia strzelanka w której miałem podobne pozytywne odczucia do AI przeciwników to F.E.A.R. z przed prawie 20 lat. To bardzo źle świadczy o tym jak deweloperzy olewają ten aspekt swych gier.
No i na koniec rozwój broni (tu też nie poszli w tylko prostackie bonusiki i zwiększanie obrażeń) do których dochodzą bardzo fajne mechaniki, które jak zmasterujesz sprawiają wiele frajdy i mają bardzo duży wpływ na to w jak trudnych walkach dasz sobie radę. Mniam.

myślałem że będzie to gniot na miarę dokonań naszego ulubionego krytyka branży ale gra jest naprawdę świetna !
Czytam te komentarze i sobie tak myślę a może by tak politycy wypowiedzieli wojne i zresetowali to wszystko! Widzę tutaj więcej Anglików niż Polaków w komentarzach.
Jakiś Anglik piszący z translatora na Polski:
O nie, polaczek nie dostał polaczkowego od polaczków i płacze. Nie graj, nie zbawi ich jeden patus, co nie potrafi się nacieszyć grą, tylko chce mieć polski dubbing
Owszem chcemy mieć POLSKIE napisy w grach, BO ZA TO PŁACIMY! gry w innych państwach kosztują, czasem o połowe mniej, za brak właśnie ich języka!
zaginiecie ethana cartera bylo gownem ciekawe czy wypuszcza kolejny syf

Oby przypadkiem nie dodano polskiego języka. Ci narzekający idioci najlepiej pokazują, że nie ma sensu robić polskiej wersji.
Pograłem chwilę, ale raczej nie będę kontynuował. Nie wiem nawet jak ocenić tą grę, czy ona jest taka słaba czy po prostu sam styl i założenia jej wykonania są błędne jak i wielu innych współczesnych produkcji robionych na zasadzie szablonu kopiuj/wklej. Nic w tej grze mnie nie przyciąga. Grafika wydaje się niby niezła, ale po chwili okazuje się okropnie nieczytelna, nadmiar detali, wszystko zlewa się w taką bezkształtną wizualną masę. Przeciwnicy tradycyjnie jak z kartonu, po zabiciu ulatniają się jak kamfora. Nie ma to żadnej namacalności. Gdzie te dawne strzalanki w których krew tryskała, można było odstrzeliwać kończyny itp.
Żadnej ciekawej fabuły, wprowadzenia, rozwinięcia historii. Ot jesteś sobie kimś tam, idziesz nie wiadomo gdzie i po co. Oczywiście mimo że to strzelanka to musi być system rozwoju postaci, durnych ulepszeń, dodatków, modyfikatorów i innego przekombinowania na które pewnie trzeba by pościęcić mnóstwo czasu.
Naturalnie jak zginiemy to musimy przechodzić cały poziom od nowa, a o śmierć tam nie trudno, kilka mobków może szybko wykończyć, taki klasyczne soulslikowe sztuczne wydłużanie rozgrywki.
Ogólnie można by tak jeszcze sporo pisać, ale szkoda na to czasu. Gra początkowo wydaje się mieć nawet ciekawy klimat, ale ta iluzja szybko mija. Graficznie nieczytelna, z mnóstwem ohydnych oczojebnych wybuchów i wielkich cyferek wyliczających obrażenia zadawane przeciwnikowi. Niczym nie wciąga, strasznie nijaka. Ani gameplay, ani fabuła, ani grafika nie urzekają.

AKTUALIZACJ OPNINII (14.03.2025)
Niestety z każdą aktualizacją gra staje się gorsza. Stare błędy zostają i dochodzą nowe. Po najnowszej aktualizacji doszedł np. taki, po którym nie mogę podnieść resztek witchfirea po śmierci (nie jest możliwe wypełnienie paska postępu podnoszenia w 100%). I 14 milionów witchfirea idzie w p**du. Nic nie można z tym zrobić. Wszystkie stare błędy, które były w wersji, która się pojawiła 1,5 roku temu na Epicu nadal są. A twórcy cały czas dokładają nowe. Optymalizacja nadal nie poprawiona. Przy pojawieniu się przeciwników zjazd w FPSach od 30% do 50% na niemal najniższych detalach na 3070Ti przy użyciu 40% mocy kart graficznej i tyleż samo CPU albo mniej w w full hd przy użyciu DLSS. Kolejne mapy na które tak długo czekałem zabijają to co w grze najlepsze czy nieograniczoną, mięsitą walkę z przeciwnikami na pięknych rozległych mapach. Pustki, skały, jaskinie i zamknięte pomieszczenia plus zręcznościowe skakanie po platformach, zbieranie jakichś esencji, blokady i liniowe przechodzenie według schematu. Zero nowych przeciwników, mega powolny rozwój gry i to w kierunku, który takiemu weteranowi (1100h) jak ja totalnie nie odpowiada i jest zupełnym rozczarowaniem. Ponadto cały czas gra jest ułatwiana. Było świetnie i to chyba był maks możliwości twórców. Widać zmęczenie projektem i pewnie brak funduszy i pomysłów. Gra pewnie wyjdzie w pełnej wersji w okolicach premiery nowego Dooma (który uderza w podobne klimaty) i GTA Vi i nikt oprócz graczy "wczesnodostępowych" o niej nie już usłyszy. Jednoczesny zachwyt i zawód ostatnich 2 lat (dla weterana, bo świeżak pewnie inaczej na ta grę spojrzy)

Niestety masz rację. Tak to już jest z wczesnym dostępem, zwłaszcza z takim długo trwającym. No ale w końcu co za różnica czy bawiłem się rok wcześniej czy rok później, liczy się ostatecznie to , że bawiłem się bardzo dobrze. I w sumie nadal bawię mimo moich powyższych narzekań.