Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
No Man's Sky
No Man's Sky
No Man's Sky Game Box

Najciekawsze materiały do: No Man's Sky

No Man’s Sky po 2 latach – recenzja aktualizacji NEXT
No Man’s Sky po 2 latach – recenzja aktualizacji NEXT

gramy dalej27 lipca 2018

Światowa premiera 9 sierpnia 2016. Czas wybaczyć? No Man’s Sky wykonało kolejny duży krok ku odkupieniu, w nowej aktualizacji oferując m.in. tryb multiplayer i widok z perspektywy trzeciej osoby.

No Man's Sky - kompendium wiedzy / FAQ
No Man's Sky - kompendium wiedzy / FAQ

kompendium12 marca 2017

W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy o No Man's Sky, czyli określanej mianem sandboksa totalnego pierwszoosobowej grze niezależnego studia Hello Games. Kompendium będzie na bieżąco uzupełniane wszelkimi istotnymi informacjami - zarówno przed, jak i po rynkowym debiucie gry.

No Man's Sky - poradnik do gry
No Man's Sky - poradnik do gry

poradnik do gry9 sierpnia 2018

Poradnik do gry No Man's Sky Next objaśnia mechanikę i tajniki gry. W opracowaniu znajdziesz porady takie jak eksploracja, tworzenie przedmiotów, zdobywanie surowców oraz prowadzenie walk i handlu. Nie zabrakło również licznych porad i wskazówek.

Recenzja gry No Man's Sky - w kosmosie nikt nie usłyszy twojego ziewnięcia
Recenzja gry No Man's Sky - w kosmosie nikt nie usłyszy twojego ziewnięcia

recenzja gry15 sierpnia 2016

Światowa premiera 9 sierpnia 2016. No Man’s Sky to nieudany eksperyment, który oferuje niewyobrażalnie duży świat, ale nie dostarcza przy tym wystarczającej motywacji do jego zwiedzania i szybko zabija entuzjazm podróżników poważnymi błędami technicznymi.

Normandia z Mass Effect znów będzie dostępna w No Man's Sky
Normandia z Mass Effect znów będzie dostępna w No Man's Sky

wiadomość24 listopada 2021

Ekspedycje powracają do No Man's Sky. W ramach tych ograniczonych czasowo wydarzeń będziemy mogli zdobyć między innymi statek Normandia z Mass Effect.

No Man's Sky ma w większości pozytywne recenzje na Steamie, rok 2020 był przełomowy
No Man's Sky ma w większości pozytywne recenzje na Steamie, rok 2020 był przełomowy

wiadomość6 września 2021

Po pięciu latach od premiery No Man's Sky zbiera w większości pozytywne oceny na Steamie. Sześć aktualizacji w 2020 roku diametralnie zmieniło odbiór gry.

No Man's Sky: aktualizacja Frontiers już jest i umożliwia założenie kosmicznej osady
No Man's Sky: aktualizacja Frontiers już jest i umożliwia założenie kosmicznej osady

wiadomość1 września 2021

Gra No Man’s Sky otrzymała dziś darmową aktualizację 3.6 zatytułowaną Frontiers. Pozwala ona m.in założyć i rozwijać kosmiczną osadę. Część nowości została zaprezentowana na świeżym trailerze.

No Man's Sky - SpaceJourney v.1.2.1
No Man's Sky - SpaceJourney v.1.2.1

grarozmiar pliku: 34,7 MB

10 wielkich map w grach... na których nie było co robić
10 wielkich map w grach... na których nie było co robić

artykuł14 sierpnia 2021

Od pewnego czasu popularnością cieszą się gry z otwartym światem, które pozwalają nam eksplorować rozległe mapy w poszukiwaniu kolejnych wyzwań. Są jednak wśród nich takie tytuły, które dużo lepiej wyszłyby na liniowości i bardziej zamkniętej strukturze.

PS4
PC
XONE
XSX
PS5
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
13.08.2016 16:14
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
miskul
13
Legionista
3.0

No Man's Sky zupełnie inaczej prezentowało się na trailerach, a zupełnie inaczej teraz. Zostaliśmy oszukani przez twórców, bo dostaliśmy zupełnie inną grę, jakby wersję beta tej prezentowanej na początku.

Grafika: To jest tragedia, nawet na maksymalnych ustawieniach ta gra wygląda po prostu słabo i gorzej niż na trailerach. Wygładzanie krawędzi to jest jakaś masakra. Tekstury mają niską rozdzielczość, na maksymalnych ustawieniach wszystko wygląda jakby to była grafika specjalnie przeznaczona na jakieś stare karty graficzne.

Optymalizacja: To też jest jakaś kpina. Wszystkie najnowsze tytuły chodzą mi najczęściej 60 fpsów na wysokich ustawieniach i wyglądają pięknie. Z tą grą jest inaczej. Chodzi mi średnio 20 fpsów (limit mam ustawiony na 90) i wygląda tragicznie. Bez względu na to czy mam grafikę ustawioną na maksymalną czy na minimalną, zawsze chodzi mniej więcej 20-30 fpsów. Nie wiem czego to jest wina, ale to naprawdę jest już przesada, nie da się grać.

Grywalność: Bardzo lubię kosmos i wszystkie rzeczy z tym związane. ,,Grałem'' w Space Engine i była to dla mnie zabawa na długie godziny. Jak jest z No Man's Sky? Tragedia po prostu. Jedynym celem lądowania na planetach jest zbieranie surowców. Twórcy obiecywali nam trochę więcej. Zwierzęta są spoko, ale po co one są? I dlaczego są na każdej planecie? Dlaczego mam wrażenie, że spotykam ciągle bardzo podobne? Zwierzęta to jest zwykła ozdoba, co jest trochę bez sensu, bo można było dużo lepiej je wykorzystać w grze. To, że są na każdej planecie to jest już przegięcie. Ta powtarzalność zwierząt też jest denerwująca, wszędzie to samo. Myślałem, że będziemy spotykać naprawdę różne zwierzęta tak samo jak rośliny, w końcu jest 18 kwintylionów możliwości według twórców... Niestety tak naprawdę jest ich tylko kilka. Reszta różni się tylko troszeczkę. Naprawdę można było zrobić to lepiej. Klimaty na planetach to jest również jakaś masakra. Albo wszystko fioletowe, albo wszystko czerwone lub pomarańczowe. Skoro na wszystkich jest życie to gdzie jest jakaś zielona trawa i woda? Coś podobnego do Ziemi? Może jest to rzadkość w tej grze, no ale to denerwujące jak ląduję na którejś już planecie i każda jest fioletowa lub czerwona... Mam wrażenie, że to ciągle ta sama planeta tylko lekko zdeformowane zwierzęta...

Kosmos: Tutaj również kpina. Dlaczego kiedy lecę z wolną prędkością obok jakiejś planety to mam animację mijania setek gwiazd? Co to ma być ja się pytam? Czy to błąd? Twórcy obiecywali całkowicie otwarty świat bez ograniczeń, ale to gówno prawda. Możemy lecieć na różnych napędach, kiedy włączamy ten, aby dostać się do innej gwiazdy to musimy włączyć mapę, kliknąć na nią, a następnie jest animacja tuneli czasoprzestrzennego. Zaczynam wątpić czy to naprawdę jest tak otwarty świat jak mówili o tym twórcy. Dlaczego wszystkie odłamki w kosmosie to są takie długie patyki skalne? Dlaczego wszystkie wyglądają identycznie? Naprawdę, jeśli chodzi o realistyczność i zgodność z prawdziwym kosmosem, to widać, że twórcy albo w ogóle się na tym nie znają, albo im po prostu na tym nie zależało.

Jestem mocno zawiedziony, bo spodziewałem się dobrej gry, a dostałem niedopracowany bubel.

15.08.2016 16:05
A.l.e.X
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
A.l.e.X
138
Alekde
2.5

Chińczycy od twórców No Man's Sky powinni się uczyć jak robić gry oparte na grindzie :) A EA / Ubisoft uczyć się jak niewielkim nakładem pracy można zarobić dużo. To nie jest gra to jest GL ze steam, w wersji alpha. Trzymajcie się od tego z daleka na ten moment.

Pograłem ok. 16 godzin moja ocena dla tej produkcji za całość na tę chwilę.

17.08.2016 23:04
CyberTron
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
CyberTron
104
Imperator Wersalka
2.0

Zawziąłem się. Pograłem.
Mam fajną wiertarkę, 30 slotów w kombinezonie i 28 slotów w statku. Zwiedziłem 4 układy, 18 planet, 4 stacje kosmiczne, setki identycznych budowli.

Mógłbym napisać naprawdę długi wywód dlaczego to takie gówniane.
Napiszę tylko, że ta cała proceduralność może i działa, ale ma do dyspozycji skandalicznie małą liczbę elementów. Widziałeś 3 planety- widziałeś wszystko.
Gdyby to był indyk, gra-ciekawostka za 40 złotych to spoko, nie mam pretenji.

Ale to GRA AAA za cenę gry AAA+. PUSTA, NUDNA, POWTARZALNA. Dokładając do tego żałosne wręcz kłamstwa w każdym możliwym wywiadzie tego pajaca z brodą wystawiam ocenę, która jest w 100% adekwatna do tego szkieletu gry.

20.08.2016 03:46
👎
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
-Suszy-
4
Junior

Błagam nie brońcie tej gry na siłę... To, że zdarza się planeta z piękniejszym krajobrazem czy z bardziej różnorodnymi zwierzętami nie oznacza, że gra jest niesamowicie wciągająca... Twórcy poszli na łatwiznę a brodaty jest mistrzem szeroko pojętego marketingu i reklamy. TA GRA JEST PO PROSTU NIESKOŃCZONA, LUB JEST PO PROSTU W FAZIE ALFA. Fakt, że teraz jest moda na nieskończone gry, ale nie podtrzymujcie trupa na siłę. SPRZEDAWAĆ NIE DOKOŃCZONĄ GRĘ ZA 250 ZŁ JEST CZYSTYM SKOKIEM NA KASĘ. A MY PO RAZ KOLEJNY DAJEMY SIĘ NABRAĆ... Jeszcze nie tak dawno było to samo z Battlefrontem. KUPUJMY GRY PO PIERWSZYCH RECENZJACH PO PREMIERZE. NIE DAJMY SIĘ DOIĆ. Kupujmy rozsądnie bo inaczej gry będą coraz droższe. WCZESNY DOSTĘP TO W OSTATECZNYM ROZRACHUNKU ŚCIEMA. Kiedyś nie było owianych tajemnicą zbiórek pieniężnych przed wydaniem i gry wychodziły skończone... CAPS LOCK CELOWY.

PRZYWRÓĆCIE WERSJE DEMO(NSTRACYJNE) xD

Pozdrawiam

12.08.2016 20:45
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
dreanndir
0
Centurion

Ta gra powinna się nazywać No Man's LAG!

Nosz kurwa, ale zjebana optymalizacja, Batman to chyba przy tym mistrzostwo świata.

Jest 60fps, idziesz i nagle jeb 5fps, ja pierdole... I tak cały czas, spadki fps z dupy, grafika do dupy.

Nie kupujcie ludzie tego gówna!
Potem się kurwa dziwią, że niska sprzedaż na PC...

na chuj wydają na PC jak nie potrafią zoptymalizować... Doszlifować to źle, ale pieniążki za to brać jak za grę AAA to już fajnie.

post wyedytowany przez dreanndir 2016-08-12 20:46:44
21.08.2016 12:23
CyberTron
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
CyberTron
104
Imperator Wersalka

Sprawdziłem na yt co też kryje się w zakończeniu (w centrum galaktyki). Jakaż to wielka tajemnica, jaka bomba czeka na graczy którzy postanowią odbyć tak długą i nudną wędrówkę.

Wiecie co? Ręce opadają.

spoiler start

Ta wielka tajemnica to RESTART PIEPRZONEJ GRY! Cholerna NG+!

spoiler stop

Skandal<- tak można nazwać NMS. Proces developingu, kłamliwe wywiady, praktyczny brak gry w grze, wszechobecna nuda, "zakończenie" i cena.

post wyedytowany przez CyberTron 2016-08-21 12:28:17
30.07.2018 16:30
taranssj4
odpowiedz
taranssj4
113
Wyznawca Słońca

Orientujecie się może czy można grać joystickiem (Thrustmastert Hotas X)? Wiem czy to gra arcadowa, ale jednak zwiększyłoby to imersję, a szkoda żeby sprzęt leżał i się kurzył:)

31.07.2018 19:59
👍
odpowiedz
butman1
14
Chorąży
9.5

Kupiłem po wydaniu NEXT, nie grałem przed zmianami, ale po zmianach gra jest miodna, nie żałuje wydanych pieniędzy.

05.08.2018 23:36
Kaze_PL
odpowiedz
Kaze_PL
30
Centurion

Siema, może mi ktoś pomóc, będąc na danej mapie któryś raz, chce ponownie odwiedzić palcówki które odkryłem na planecie, ale nie ma mapy. A ten kompas u góry jest do dupy, bo kompas pokazuje obecnie najbliższe miejsca, a nie te co odkryłem.

06.08.2018 00:03
odpowiedz
zanonimizowany1191507
24
Legend

Złamałem się i kupilem za 85 zł na jakiejś promocji. Nabite już 24h, wsiąkłem dosyć srogo.

Oczywiście za jakieś 10-15h standardowo dla mnie syndrom przesytu i gra pójdzie w odstawkę.

post wyedytowany przez zanonimizowany1191507 2018-08-06 00:04:21
07.08.2018 16:35
Lepekun
odpowiedz
3 odpowiedzi
Lepekun
7
Legionista

Suma summarum - po dwóch latach łatania... i mojego oczekiwania przyszedł czas by zagrać w NMS hm może i z wypiekami na twarzy kto wie heh.

Pozdrawiam ;)

08.08.2018 15:04
odpowiedz
1 odpowiedź
Zły666
5
Legionista

Nie polecam tej gównianej gry. Dwukrotnie straciłem zapisy i cofało mnie o kilka dni. Straciłem statki, zasoby, kase, frachtowiec i postępy. Nie chcieli mi zwrócić hajsu za wadliwy produkt i dopiero wejście na droge prawną skłoniło ich do zwrotu pieniedzy, Nie polecam tych oszustów!!!!

15.08.2018 20:35
Rumcykcyk
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Rumcykcyk
85
Głębinowiec
2.0

Dalej NMS jest grą piekielnie słabą i nudną. Eksploracja to najsłabszy punkt tej gry. Każdy kto zagralby w Subnautice to tą grę całkowicie usunalby z dysku. Podam kilka przykładów np lecialem na planetę niby zamarznięta a okazala się woda z kilkoma na krzyż wyspami. Postać się dusi, krztusi i pod wodą mam doslownie chwile bo tonie. Kolejna rzecz to jaskinie i co najlepsze to padajace promienie słoneczne w zamknietej jaskini czyli zgon. Kazda planeta (zwiedzilem kilka) to nudy i nudy. Nic się kompletnie nie dzieje az sie nie chce latac do innych. Najlepszy moment to początek kiedy musimy odpalic statek i jest jakis cel, a reszta na minus. Mocne 2.

17.08.2018 16:46
Kaze_PL
😐
1
odpowiedz
Kaze_PL
30
Centurion
3.0

Gra na filmikach wyglądała zajebiście i naprawdę gra ma potencjał ale niestety niewykorzystany. Czekałem ale okazało się nie wypałem. Po jakimś czasie kupiłem nie dawno za 107 zł i kurczę żałuje, na 100 uruchomień gry tylko 2 lub 3 planety, wyglądały spoko, tzn fauna i flora dopasowane kolorystycznie. Miałem nie dawno taką co była naprawdę fajna, przypominała mi czasy wędrówki po pustkowiach vvardenfell z morrowinda i te zwierzęta co były wygenerowane na dziesiątkę, żadnego z upośledzeniem, ale zrobiłem błąd i usunąłem stan zapisu, który już nie odzyskam, teraz szukam innej równie fajnej :/ ehh.. 99 godzin gry, gdzie większość to godziny uruchomienia gry od nowa. Cóż niestety reklamacja nie uznana i kasy nie odzyskałem, szkoda. Bo gra nie jest warta uwagi, ostatni raz kupiłem coś bo chciałem zobaczyć na własne oczy jak gra wygląda. Nie polecam i omijacie tą grę szerokim łukiem, nie wspierajcie studia co robi ludzi w ch**a. Nie zasłużyli ani grosza za swoją prace, bo produkt powinien być usunięty ze steamie, a studio powinno oddać pieniądze. No Man's Sky krótko mówiąc jedna wielka kupa.

20.08.2018 01:59
zyyyygarekbue
😱
odpowiedz
1 odpowiedź
zyyyygarekbue
54
Pretorianin

gra jest zajebista, ale totalna bzdura, ze moj maly stateczek ma qrwa DWA RAZY wiecej pojemnosci niz FRACHTOWIEC - coś jest chyba nie tak?

post wyedytowany przez Admina 2018-08-20 06:52:15
01.10.2018 14:20
MightyBlur
odpowiedz
MightyBlur
22
Centurion
8.0

No Man's Sky... ech - gra wyczekiwana przez wielu niczym żydowski mesjasz a po premierze potraktowana... również niczym żydowski mesjasz. Gra dająca niespotykaną dotąd swobodę (ej, widzisz tę planetę/gwiazdę na niebie? A polećmy tam bez ekranu ładowania!). Idąc dalej tą analogią - musiała czekać (tu dwa lata) na swoje zmartwychwstanie w postaci aktualizacji NEXT która zbliżyła grę tej idyllicznej, przedpremierowej wizji. Stąd też obiektywna jej ocena jest niesłychanie trudna - ocenić wedle tego, co dostaliśmy po premierze czy obecnie... ?

W tym pierwszym przypadku - dobrze nie było. Fatalna optymalizacja silnika, prymitywna grafika, ubogi gameplay i brak czegokolwiek utrzymującego w grze na dłużej niż kilka pierwszych dni spędzonych na ekscytującej eksploracji unikalnych (z początku) planetarnych biomów.

W przypadku drugim także napotkać można na problemy. Ocenić pozytywnie za ogrom zmian, w wielu nawet kluczowych i fundamentalnych aspektach gry, czy zjechać za ich opóźnione wprowadzenie?

Obecnie gra dalej boryka się z kiepską optymalizacją (ledwie 40-50 klatek w rozbudowanej bazie na sprzęcie z 1080 Ti kiedy proceduralna generacja NIE jest akurat aktywna - to problem). Przykładowe braki to wciąż:
- jednorodne biomy planetarne (gdzie czapy polarne? Gdzie lasy równikowe? Gdzie obszary pustynne w sąsiedztwie zalesionych?)
- nieobecna fizyka (identyczna grawitacja [nie, kompensowanie skafandra to idiotyczne wyjaśnienie Sean!]
- ciągłe (choć już nieco mniejsze) poczucie bezkarności i boskiej mocy u gracza (nie, tryb Survival tego nie zmienia bo to jedynie sztuczne zmniejszanie paseczków energii).
- brak JAKIEGOKOLWIEK wpływu pozycji planet na ich biom, brak ich rotacji wokół własnej osi
- ciągłe problemy z synchronizacją odkryć (podstawowa kwestia w grze!)
- grafika wciąż infantylna i odbierająca poczucie odwiedzania faktycznie obcych i realnych światów (znacznie się poprawiła, choć dalej czasem czuję się jak w starym, dobrym COLOBOTcie)

Pomimo tej sporej listy mankamentów mógłbym stworzyć jeszcze większą listę zalet nabytych od czasu premiery. NEXT dał jednak nieco kredytu zaufania, więc należy być dobrej myśli. Oby został on bardzo szybko i z nawiązką spłacony, bo drugiej szansy gra już od fanów raczej nie dostanie.

22.04.2019 13:07
Ramzes333
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Ramzes333
1
Legionista

Mam mieszane uczucia bo przez kilka pierwszych godzin bawiłem się dobrze. Ale po tych kilku godzinach nachodzi powtarzalność rozgrywki. Powtarzalność i powtarzalność to jest cała gra. Dwadzieścia kwadrylionów planet? Co z tego, skoro wszystkie są takie same. Odkrywanie nowych form życia? Wszystko to samo tylko inaczej. Każda stacja kosmiczna jest taka sama, każde schronienie jest takie samo, zero różnorodności. Jedyną zmienną jest rzeźba terenu i kolory. Multiplayer bardzo słaby, prawie nic nie zmienia. Podsumowując: gra na dłuższą metę nudna nie może niczym zaskoczyć.

12.08.2019 10:12
odpowiedz
Andersen142
2
Junior

Gra dzisiaj jest kapitalna. Wraz z aktualizcją beyond wreszcie wygląda tak jak miała wyglądać na premierze, twórcy odwalili kawał dobrej roboty, opiekując się swoim dzieckiem, nie pragnąc w zamian żadnej zapłaty w zamian. Gra po premierze była nijaka, po 4h gry znałeś już cały świat a po tygodniu grania grę porzuciłem. Wróciłem dopiero wraz z aktualizacją NEXT i stwierdzam że 2 tyg które przycnim spędziłem to za mało aby się tą grą nacieszyć. Natomiast aktualizacja beyond ma zamiar ożywić ten świat dodając wspólny świat dla wszystkich graczy. Dla twórców to jest wszystko albo nic, każdy aspekt multi musi być dopięty na ostatni guzik aby nie pojawiały się błędy uniemożliwiające rozgrywkę. Mam nadzieję że wszystko pójdzie po myśli twórców.

17.08.2019 08:19
😐
odpowiedz
1 odpowiedź
Iskariota34
22
Legionista

Aktualizacja Beyond! To o czym marzyliśmy MY zbieracze węgla i budowniczy generatorów... Wchodzę sobie do gry a tam sru... 2 bazy zniknęły całkowicie, jedna super wypasiona, budowana od około miesiąca całkowicie odcięta od wszystkiego z braku generatora. Dobra, buduje generator, jeden, drugi, trzeci, baterie słoneczne, kondensatory, 2 godziny zbieram węgiel, ładuję piece... ZA MAŁO ENERGII... mało kiedy się poddaję ale gdy 4000 jednostek skoncentrowanego węgla wrzucone do pieców daje za mało energii by zasilić JEDNĄ bazę to sorki, mam lepsze rzeczy do roboty. Ale są też i plusy, można karmić zwierzęta, dosiadać ich i co najważniejsze przyspieszyć wydalanie przez nie kału.

18.08.2019 22:18
odpowiedz
laki2217
97
Generał

Gra wyszła teoretycznie w 2016 roku. Jednak ten rok traktuje tylko jako wersję demonstracyjną technologi plus szkic konstrukcyjny nie mający nic wspólnego z grą właściwą. Dopiero po tej aktualizacji można uznać za premierę właściwą. Teraz w końcu mogę sobie pograć na spokojnie.

28.08.2019 16:43
odpowiedz
butman1
14
Chorąży

Po Next dałem 9,5, po Beyond zasługuje na dychę, brawo Hello Games!!

29.11.2019 13:05
odpowiedz
screef
22
Legionista

hej, jest jakis mod do tej gry poprawiający wygląd stworzeń? Bo obecne formy życia generowane proceduralne wyglądają jak z ULICY SEZAMKOWEJ....

31.12.2019 22:52
Ziemas
odpowiedz
Ziemas
82
Pretorianin

Wróciłem do gry po dość długiej przerwie Zmiany mnie lekko przytłoczyły. Czy poradnik GOLa idzie ze zmianami?

post wyedytowany przez Ziemas 2019-12-31 23:12:57
15.02.2020 20:59
rafnowakowski
odpowiedz
rafnowakowski
6
Legionista

Po wszystkich darmowych dodatkach gra jest po prostu świetna ;)

06.04.2020 13:14
odpowiedz
BongMan
33
Centurion
6.5

Po pierwszej ekscytacji przyszła rutyna, potem monotonia, a następnie nuda. W grze można robić dużo rzeczy, ale większość z nich jest niepotrzebna i bezużyteczna.

1. Statki
Kupiłem za jakieś grosze statek na początku gry. Przez całą resztę spotkałem dosłownie 3 statki, które były w pewnym stopniu lepsze niż mój. Przykładowo miał więcej obrażeń, ale mniejszy zasięg. Egzotycznego statku nie spotkałem ani razu. Frachtowce - zdobyłem za darmo i nie widzę powodu by kupować nowy. Nie widzę też potrzeby by wykonywać misje fregatami, gdyż nie mam z nich nic, co mogłoby mi być potrzebne. Nawet przestrzeń ładunkowa frachtowca jest średnio potrzebna, bo mając na maxa ulepszony kombinezon na spokojnie wystarcza miejsca.

2. Ulepszenia.
Na początku gry kupiłem multinarzędzie z dużą ilością slotów. Mam najlepsze ulepszenia do każdej używanej broni i dalsze ulepszanie straciło sens.

3. Bronie.
Najlepsza broń piesza - błyskacz.
Najlepsza bron statku - działko fotonowe.
Obie dostępne od początku gry, podobnie jak ulepszenia do nich. Pozostałe bronie są de facto bezużyteczne, najwyżej jako ciekawostka. Statkiem z ulepszonym działkiem fotonowym można bez końca walczyć z piratami czy strażnikami, zero wyzwania. To samo na ziemi - błyskaczem wybijesz wszystko.

4. Budowanie bazy.
Fajnie, ale po co to komu? Po mi pomieszczenia i terminale w bazie, jak to samo jest na stacjach kosmicznych? Po co automatyczne wydobywanie surowców, jak mogę wydobyć ręcznie albo kupić? Gra w żaden sposób nie zachęca do budowy bazy, bo to strata czasu i surowców.

5. Egzopojazdy.
Najbardziej bezużyteczna rzecz w tej grze. Do bliższych miejsc na planecie można dojść z buta, do dalszych statkiem.

6. Zaawansowany crafting.
Po co odblokowywać zaawansowane komponenty, stopy metali, itd i sprzedawać, skoro hajs na bieżące potrzeby można o wiele łatwiej zdobyć z misji i sprzedaży artefaktów, złomu czy kości znajdowanych na planetach?

7. Centrum galaktyki.
Nadrzędny cel tej gry. Odkładałem to na później i wykonywałem inne misje, a jak już się za to zabrałem to dotarcie do centrum galaktyki zajęło mi dosłownie kilkanaście minut, kilkanaście skoków i jestem, a tam... gigantyczne rozczarowanie.

spoiler start

Nie ma tam kompletnie nic. Nawet żadnego filmiku, żadnej animacji, żadnego podsumowania, żadnego cytatu nawet. Nic, zero, nul. Po prostu zaczynasz grę od nowa, masz wszystkie narzędzia i statek, ale wszystko zepsute jak na początku.

spoiler stop

Reasumując gra jest fajna na początku, eksploracja kosmosu sprawia radość, lądowanie na planetach, szukanie, zbieranie, strzelanie, itd. Wszystko to jest fajne, ale niestety szybko się nudzi. Maksymalne ulepszenie wszystkiego nie stanowi wyzwania i nie daje satysfakcji. Jak ktoś lubi kosmos to polecam, bo mimo wszystko warto zagrać.

11.06.2020 18:46
DalethTichy
2
odpowiedz
DalethTichy
6
Chorąży
5.0

Martin Heidegger odróżniał bycie sobą ("bycie rzuconym", rzuconym w świat) od bycia wspólnotowego. Bycie wspólnotowe daje poczucie bezpieczeństwa, ale i stanowi więzienie. Bycie we wspólnocie wytwarza macierz możliwości, pewną rzeczywistość, poza którą ciężko wyjść, która ukrywa prawdę. Przykładowo wspólnota komercyjna daje złudzenie wolności, bo można wybierać między dowolnymi markami, ale jednocześnie narzuca na człowieka bycie konsumentem. Śladem prawdziwej rzeczywistości jest według Heideggera sumienie, które może nas prowadzić przez życie. Sumienie rozumiane jako zjawisko, czyli coś co nie da się określić, a więc jest tajemnicą. Heideggera poleca nie badanie tej tajemnicy, ale uczestniczenie w niej.

No Man's Sky to komercyjne bycie wspólnotowe, które udaje bycie rzuconym. Złudzenie wolności w grze szybko pryska, bo natychmiastowo jest się zmuszonym do odnalezienia się w macierzy konsumpcyjnych zadań. "Iteracja" - to słowo często pojawia się w grze i większą część gry można sprowadzić do tego słowa. No Man's Sky to iteracja czynności zbierania. Zbierania po co? Po to by więcej zbierać. Zbieraj by zbierać.

No Man's Sky robi wrażenie jako demo możliwości technicznych generowania proceduralnego. W końcu nie często można odkrywać w grach planety, których nie widzieli nawet twórcy cyfrowej produkcji.

18.06.2020 20:26
odpowiedz
Starsofathief
1
Junior

Witam pobrałem grę z game pass na pc ponieważ chciałem zagrać z kumplem w coop, ale nie mam żadnych opcji multiplayer w tej grze tylko single. Miał ktoś taki problem? Dodam ze kolega ma single i multi, a również pobrał grę z game pass.

31.08.2020 13:07
mastarops
👎
2
odpowiedz
mastarops
103
Generał
5.0

Ciekawa, ale mam już pracę na pełen etat i nie potrzebuję drugiej. Wytrzymałem parę godzin, zrób to, zrób tamto. Subnauticę uwielbiałem, ale temu nie daję rady. Świat w subnautice chciało się odkrywać, a tu właściwie jedyna motywacją jest by nie być tu i teraz.

post wyedytowany przez mastarops 2020-08-31 13:08:14
28.11.2020 22:02
spiderlg
👍
odpowiedz
spiderlg
38
Centurion
Wideo
7.5

Moim zdaniem gra jest dobra, dla cierpliwych moja ocena 7.5 i plusik za to, że gra jest cały czas wspierana.

Poniżej krótkie przedstawienie gry na moim kanale zapraszam

https://www.youtube.com/watch?v=BNMAo_8Esk4

13.03.2021 23:01
odpowiedz
zanonimizowany1349908
6
Chorąży
Wideo

Całkiem niezła gra, ładna grafika, ogrom świata, fajny crafting i zbieractwo, multum rzeczy do odkrycia zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=9-d7vFCJok4&list=PLI2HRQC_mAWQMyRAH0kPT9cHHoWzW0bBY

27.04.2021 10:40
Pizystrat
2
odpowiedz
Pizystrat
113
VictoriaConcordiaCrescit

Pierwszą styczność z tą grą miałem tuż po jej premierze w 2016 roku. Nie przypadła mi do gustu i po paru chwilach zwyczajnie mnie znudziła. Wystawiłem wtedy ocenę 6,5, w zasadzie nie wiem dlaczego taką, bo to była wtedy zawyżona ocena. Teraz zachęcony pozytywnymi opiniami na temat tej gry i tym jaką metamorfozę przeszła, postanowiłem dać jej drugą szansę. I mogę powiedzieć, że żałuję, że nie mogę zmienić wystawionej oceny, bo spokojnie dałbym co najmniej 8, a może nawet i 9 (brawo gol, że nie można zmienić wystawionej oceny).

Dzisiaj to zupełnie inna gra, nie ma porównania do tego niewypału, który dostaliśmy na premierę. Obecnie jest to bardzo dobra produkcja . Przed kolejną szansą zrobiłem poważny research w Internecie, by upewnić się, że warto wrócić do otchłani kosmosu w tej grze. Zachęcony tym, że podobno przez te ponad 4 lata twórcy ostro wzięli się do roboty, wydali mnóstwo darmowych dodatków urozmaicających grę, dopracowali grafikę i rozgrywkę, rzekłem sobie: ok, sprawdzam.
A ogrywam w tym samym czasie Elite Dangerous, więc akurat mam dobre porównanie i... wsiąkłem w No Man's Sky, a Elite póki co poszło w odstawkę. Cholerka, Hello Games naprawdę to zrobiło. Po 4,5 roku od premiery to zupełnie inna gra. Lepsza gra, dużo lepsza.

Oczywiście, błędów trochę napotkałem. Niektóre stworzenia potrafią utknąć na przeszkodzie i przebierają nogami w miejscu, zdarzy się, że przenikną też przez jakiś obiekt. Zdarzają się spadki płynności - a mam RTX 2070 Super. Ustawiłem wszystko na Ultra + max. AA i 1080p. Nie zmienia to jednak faktu, że gra działa nieporównywalnie lepiej, niż na premierę. Wtedy niezależnie od tego jakie ustawienia wybraliśmy, gra działała podobnie słabo.

W grze ciągle jest co robić. Możemy iść z fabułą, a możemy zostać samotnymi wilkami i przemierzać wszechświat wzdłuż i wszerz, odkrywając co chwila nowe światy, możemy też wykonywać zadania poboczne. Gra wypełniona jest aktywnościami. Możemy wchodzić w interakcje z innymi rasami, handlować z nimi, pomagać im lub atakować ich statki. Miałem sytuację, że wylądowałem na przypadkowej planecie i gdy leciałem nad jej powierzchnią, zobaczyłem na ziemi statek. Wylądowałem obok, był zepsuty, dymił, a przy statku stał kosmita. Mogłem do niego podejść i porozmawiać z nim, poprosił mnie o pomoc w naprawie statku. Mogłem to robić, ale nie musiałem, ale jako że mam dobre serce - dałem odpowiednie surowce, dzięki czemu statek naprawił i odleciał.

Jak na razie odwiedziłem z kilkanaście planet i żadna nie była taka sama jak poprzednia. Na każdej z nich były inne rośliny i inne zwierzęta. I to nie tak, że różniły się tylko jednym, małym detalem. Mówię poważnie, były całkiem inne. Zdarzało mi się, że podziwiałem głupie drzewo, bo po prostu było tak dziwne, nie widziałem takiego w żadnym z innych światów, które odwiedziłem. Zwierzęta - także mocno się różnią jak do tej pory. I przede wszystkim mało które stworzenie wygląda komicznie. Spotkałem ogromne "latające robale", mnóstwo innych stworzeń latających podobnych do ptaków i nietoperzy, a także takie, których nie sposób porównać do czegokolwiek, podobnie z kreaturami występującymi na lądzie. Nie jestem w stanie tego nawet opisać, no bo tak wymyślne stwory, że... I sęk w tym, że wymyślne, ale nie żałośnie śmieszne, nie chodzące, toczące się czy skaczące pokraki, tylko no animacje ich ruchów wyglądają naprawdę w porządku. Z większością stworzeń można wchodzić w interakcje: można je karmić, a nawet oswoić w ten sposób, że będzie za tobą podążało, a na większych zwierzach można... jeździć jak na koniu, serio. Dodatkową motywacją do odkrywania fauny, flory i minerałów jest to, że każde odkrycie jest raz, że zapisywane, a dwa, nagradzane pieniędzmi.

Każda planeta skrywa mnóstwo zawartości. Systemy jaskiń wypełnione świecącymi roślinami i minerałami, przeróżne surowce na powierzchni, artefakty, zakopane skarby, starożytne ruiny, bazy aktywne i opuszczone, jakieś inne dziwne budowle. Wczoraj natrafiłem na opuszczoną, podniszczoną bazę, wewnątrz ciemno, z kabli iskry, ściany oblepione jakimiś "glutami", jakieś jaja obok. Klimatycznie. Od razu skojarzenia z Obcym.
Są planety typowo pustynne, są górzyste, trawiaste, rajskie, morskie, gdzie większość powierzchni to ocean, śnieżne itd itp. Morza i oceany to odrębna bajka. One przede wszystkim żyją. Są wypełnione różnymi artefaktami, a życie często w nich tętni, jest co odkrywać, jest co zobaczyć. Na samej eksploracji oceanu jednej planety mogą zlecieć godziny. Byłem na śnieżnej planecie, wygląda pięknie. Byłem na trawiastej, zielono-niebieskiej rajskiej planecie, po której przechadzały się dinozauropodobne istoty i wielkie stwory jak prehistoryczne nielotne ptaki drapieżne - to naprawdę wygląda tak, jak na zwiastunach przedpremierowych.

Wydobywanie surowców ma tutaj ogromne znaczenie, ma sens, masz motywację, by to robić, chce ci się to robić, a to już bardzo, bardzo dużo. Po pierwsze, nawet jeśli danego surowca nie potrzebujesz, możesz dużo zarobić sprzedając go. Po drugie - ulepszasz technologię i broń. Oczywiście najpierw musisz odkryć daną technologię, a dopiero potem ją "zbudować" czy wytworzyć i dalej ulepszać. To wszystko się zazębia i samo się napędza. Nie jest to zbieranie dla samego zbierania, tylko dosłownie wszystko może się przydać. Oczywiście, że potrzeba trochę cierpliwości, no ale wydaje mi się, że każda gra, w której jest rozbudowany crafting, musisz być odpowiednio cierpliwym. Nic z niczego się nie bierze, trzeba na to "zapracować", ale to jest właśnie motywacja.

Bardzo podoba mi się urządzenie do terraformacji. Możesz tym zryć powierzchnię planety tak jak tylko zapragniesz, zbudować system podziemnych tuneli, wydrążyć dziurę i znaleźć schronienie przed niekorzystnymi warunkami, jeśli jesteś daleko od statku lub bazy. A te możesz budować do woli i ogranicza cię właściwie tylko wyobraźnia. Możesz tworzyć budowle i budynki pod ziemią, na ziemi, pod wodą, na górze, pod górą, na wzgórzu, pod wzgórzem, na dowolnej planecie. I to także jest motywacja - by odkrywać i tworzyć nowe technologie oraz zbierać potrzebne surowce.

Na każdej planecie panują zmienne warunki atmosferyczne. Byłem już świadkiem burz śnieżnych, burz ognistych, wichur, kwaśnych i radioaktywnych deszczów. A są podobno i tornada, i wybuchy wulkanów.

Stacje kosmiczne są żywe, są kosmici, którzy zajmują się swoimi sprawami. Planety żyją, oceany żyją. Ta gra żyje. I ciągle jest co odkryć, a wręcz jest to przytłaczające, ale tak w pozytywny sposób. Zbierane pieniądze możesz wydawać np. na nowe, szybsze statki, na nową broń czy ulepszenia do aktualnego statku.

I jak porównam sobie to do Elite Dangerous Horizons, gdzie możesz lądować tylko na planetach bez atmosfery, a jak wylądujesz, to tam oprócz kamieni nie ma dosłownie nic... A zadania polegają albo na dostarczeniu przesyłki ze stacji A do stacji B, które wyglądają tak samo lub na ściganiu piratów. No Man's Sky jest dużo bardziej rozbudowane i dużo bardziej przystępne zwykłym graczom. Dla mnie póki co - ciekawsze. Zobaczymy co będzie po premierze dodatku Odyssey. Mam ogromne oczekiwania wobec tego DLC i mam nadzieję, że doda on mnóstwo zawartości do Elite, bo gra ma ogromny potencjał, który - odnoszę wrażenie - jest trochę marnowany.

A dla tych, których No Man's Sky odrzuciło po premierze - spróbujcie jeszcze raz. Warto. Szkoda tylko, że gra ma mocno zaniżoną ocenę na Steam i na Golu, głównie właśnie przez osoby, które zagrały po premierze. I te oceny ciężko teraz zmienić.

post wyedytowany przez Pizystrat 2021-04-27 10:48:25
24.05.2021 06:47
Zły Wilk
odpowiedz
Zły Wilk
39
Pretorianin

Czy jest sposób na zwiększenie ilości miejsca w pojazdach i frachtowcach, tak jak możemy to robić w przypadku statków, kombinezonu i narzędzia?
Zwłaszcza w pojazdach by się przydało, bo frachtowiec może uda się kupić lepszy. Ale pojazdy wydają się jakieś takie niezmienne.

19.07.2021 03:06
kevin_czaski
😍
odpowiedz
kevin_czaski
4
Junior

Chciałem dać 9, ale gdy dotarło do mnie ile godzin przegrałem... musze być obiektywny. 10

post wyedytowany przez kevin_czaski 2021-07-19 03:08:15
01.09.2021 17:29
AIDIDPl
odpowiedz
8 odpowiedzi
AIDIDPl
145
PC-towiec
Wideo

Zwiastun nowej, dużej aktualizacji: https://www.youtube.com/watch?v=fH474W_6v-c.

08.09.2021 16:33
Zły Wilk
odpowiedz
1 odpowiedź
Zły Wilk
39
Pretorianin

Po najnowszej aktualizacji wreszcie udało mi się uruchomić osadę.

28.11.2021 17:06
Zły Wilk
odpowiedz
Zły Wilk
39
Pretorianin

Jeśli ktoś przegapił poprzednie ekspedycje, to kilka dni temu zaczęła się powtórka.
Wszystkie cztery ekspedycje po kolei. Na każdą dwa tygodnie.
Do zdobycia najładniejszy statek "Złoty Vector", w drugiej fregata SR-1 Normandy, towarzysze robale w trzeciej i czwartej.
Ja przegapiłem pierwszą i drugą. Trochę za późno zetknąłem się z grą i dla mnie to piękny prezent.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze