Gracz No Man's Sky spędził 1400 godzin budując gigantyczne miasto, które nie powinno nawet istnieć, a jego załadowanie zajmuje 5 minut

Pewien gracz No Man’s Sky stworzył miasto tak ogromne, że potrafi rozgrzać do czerwoności nawet najpotężniejsze komputery. W tym celu ominął ograniczenia gry, korzystając z bugów i glitchy.

Marcin Bukowski

Gracz No Man's Sky spędził 1400 godzin budując gigantyczne miasto, które nie powinno nawet istnieć, a jego załadowanie zajmuje 5 minut, źródło grafiki: Hello Games.
Gracz No Man's Sky spędził 1400 godzin budując gigantyczne miasto, które nie powinno nawet istnieć, a jego załadowanie zajmuje 5 minut Źródło: Hello Games.

No Man’s Sky oferuje możliwość budowania prostych osad, jednak system ten ma swoje ograniczenia. Jednakże dla jednego z graczy nie stanowiły one żadnego przeszkody – stworzył on miasto tak ogromne, że według zasad gry nie powinno w ogóle istnieć.

Największe miasto w No Man’s Sky

Kilka dni temu na Reddicie pojawił się wpis gracza ReadyPlayerFamily, który pochwalił się, że spędził 1400 godzin na buduowaniu największego miasta, jakie kiedykolwiek powstało w No Man’s Sky. Metropolia nosi nazwę Hell Vegas, a odwiedzić może ją każdy gracz w trybie permadeath.

Hell Vegas to mój prezent dla każdego podróżnika, odkrywcy i szaleńca, który dotrze do jądra galaktyki w trybie permadeath. To płonąca neonowa megametropolia na wulkanicznej planecie tak ekstremalnej, że burze nigdy się nie kończą, a lawa nigdy nie zasypia. Jeśli dotrzesz do centrum… zobaczysz to miasto z orbity. A gra ledwo daje sobie z nim radę.

W grze istnieją ograniczenia, które mają zapobiegać problemom przy budowaniu dużych baz, ale ReadyPlayerFamily zdołał je wszystkie obejść. Zamiast standardowych 3000 elementów na bazę zdołał wykorzystać ich ponad 10 000. Udało mu się to dzięki wykorzystaniu glitchy, bugów oraz modów. Łącznie na planecie znajduje się od 60 000 do 70 000 elementów bazowych.

W efekcie miasto potrafi rozgrzać do czerwoności nawet najmocniejsze komputery. Pełne załadowanie Hell Vegas trwa ponad 5 minut, a niektóre obiekty pojawiają się dopiero, gdy do nich podejdziemy. Sam twórca przyznaje, że nawet na minimalnych ustawieniach graficznych jego sprzęt nie radzi sobie z płynnym wyświetlaniem miasta – spadki klatek są potężne, choć całość pozostaje grywalna.

To jest granica tego, co No Man’s Sky jest w stanie udźwignąć – i zostało to zbudowane w trybie permadeath. […] Testowałem to już na różnych platformach i kontach. Chciałem pchać to dalej, ale gra osiągnęła swój limit.

Miasto ma do zaoferowania naprawdę wiele atrakcji. Znajdziemy w nim chociażby świecącą wieżę Hellasphere inspirowaną The Strat w Las Vegas, podziemną piramidę zalewaną przez strumienie lawy, dzielnice klubowe, tunele holograficzne, wybuchające wulkany oraz gigantyczną farmę przykrytą kopułą. Ciekawych elementów jest znacznie więcej, ale twórca celowo ich nie ujawnił, licząc, że gracze odkryją resztę sami.

  1. No Man’s Sky po 2 latach – recenzja aktualizacji NEXT
  2. Gry z crossplay, w które zagracie ze znajomymi na PC i konsolach. Nasze topowe gry międzyplatformowe
No Man's Sky

No Man's Sky

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 9 sierpnia 2016

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

5.8

Gracze

8.2

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2025-07-22
17:40

jogim8335513429 Junior

Tak wygląda ,,darmocha,, drodzy czytelnicy. Z czegoś redakcja musi swój transfer opłacić. Podstawy ekonomii...

Komentarz: jogim8335513429
2025-07-22
17:53

Kazimir Pretorianin

Kazimir

Trzeba być szalonym aby w grze spędzić tyle czasu.

Komentarz: Kazimir
2025-07-24
14:17

PeetBoss Junior

Witam. Czytam i jedyny odnośnik to jest do rededita na którym też niewiele jest. Szkoda że osoba pisząca to nie raczyła nam wrzucić lepszej jakości i więcej screenów, bo sam jestem ciekaw, a tak to tekst na dwa- trzy zdania.

Sama gra jest mega, chodź aż tak to tam nie ma co robić, niby można zwiedzać ale około "90%" to niewiele różniące się od siebie planety. Fajnie że można nieodkrytą zaklepać znalezisko dla siebie, ale niczego to nie zmienia. Szkoda że nie zaimplementowali wyszukiwarki (hostu) do wspólnej gry.

Co do filmów to korzystam z uOrygin i fajnie blokuje. A jak się nie mylę przeglądarka Brave ma możliwość sterowania w ustawieniach jakie skrypty mają być automatycznie blokowane.

Komentarz: PeetBoss
2025-07-27
06:26

KozaSWD Pretorianin

Nie no fajnie że zdjęcie na reddicie zostało usunięte xD na przyszłość może zapisujcie screeny z odnośników.

Komentarz: KozaSWD
2025-07-30
19:44

jcdman Centurion

jcdman

xan11pl
GARON
Dzięki, pogrzebałem jeszcze i rzeczywiście wystarczy w trybie zaznaczania elementów zaznaczyć okienko z filmikiem i kliknąć Utwórz, i tak kilka razy do momentu aż zniknie odtwarzacz; lub od razu suwakiem wybrać ostatni poziom osadzenia samego odtwarzacza; lub dodać ręcznie do Moje filtry w ustawieniach te 3 linijki:
||geo.dailymotion.com/player/x8wr0.html?$subdocument
www.gry-online.pl##.dailymotion-player-wrapper
www.gry-online.pl##.dailymotion-player-x8wr0.dailymotion-player-root

Komentarz: jcdman

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl