Data wydania: 20 marca 2020
Reedycja FPS-a wydanego w 1997 roku na konsolę Nintendo 64. W grze Doom 64 wcielamy się w bohatera, który w pojedynkę stawia czoła demonom wskrzeszonym przez tajemniczy byt na Fobosie i Deimosie, czyli księżycach Marsa. Produkcja została opracowana przez studio id Software, a jej wydaniem zajęła się firma Bethesda Softworks.
Gracze
Steam
OpenCritic
Doom 64 jest reedycją wydanego w 1997 roku na konsolę Nintendo 64 FPS-a pod tym samym tytułem. Produkcja została opracowana przez studio id Software, a jej wydaniem zajęła się firma Bethesda Softworks (oryginał był dziełem Midway Games).
Akcja gry Doom 64 toczy się po wydarzeniach przedstawionych w dwóch pierwszych odsłonach cyklu Doom. Po zwycięskich bitwach z demonami na powierzchni Marsa oraz Ziemi ludzkość postanowiła uporać się z ich gniazdami na księżycach Czerwonej Planety, czyli Fobosie i Deimosie. Globy zbombardowano przy pomocy potężnych ładunków, jednak wytworzone wówczas promieniowanie uniemożliwiło ludziom obserwację efektów tego przedsięwzięcia, a co za tym idzie – zauważenie, że ofensywę zdołał przetrwać tajemniczy byt, który przywraca do życia każdego martwego wysłannika piekieł, którego znajdzie na swojej drodze. Już po fakcie na miejsce zostaje wysłana grupa żołnierzy, której zadaniem jest uporanie się z zagrożeniem. Oddział zostaje jednak wymordowany, a jedynym ocalałym jest bohater, w którego wciela się gracz. Od tej pory to na jego barkach spoczywa misja, od której powodzenia zależy los całej ludzkości.
W Doom 64 akcję ukazano z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Na grę składają się trzydzieści dwa rozległe poziomy przypominające labirynty. Oprócz pozyskiwania kluczy i aktywacji przełączników otwierających przejścia, podczas ich przemierzania zajmujemy się eliminacją zastępów przerażających przeciwników. Choć arsenał, przy pomocy którego posyłamy wrogów do piachu, jest nam doskonale znany z wcześniejszych pozycji spod szyldu Doom, wygląd jego poszczególnych elementów doczekał się gruntownych zmian (czego przykładem może być piła mechaniczna posiadająca dwa, a nie jedno ostrze). Nowością jest broń znana jako Laser (lub Unmaker), która dzieli amunicję z kultowym BFG 9000; w miarę postępów zdobywamy trzy pradawne artefakty pozwalające na jej znaczne wzmocnienie.
W porównaniu z oryginałem, opisywana tutaj reedycja gry Doom 64 nie doczekała się zmian w oprawie graficznej; całość jedynie przystosowano do działania w trybie panoramicznym.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
PlayStation 4
Xbox One
Nintendo Switch
Producent: id Software / Nightdive Studios (PC) / Nightdive Studios (PS4) / Nightdive Studios (XONE) / Nightdive Studios (Switch)
Wydawca: Bethesda Softworks
Gry podobne:
17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
26 czerwca 2020
Ruszyła letnia wyprzedaż Steam 2020! Na dworze raz upał, raz deszcz, a na Steamie? Na Steamie prawdziwa ulewa dobrych ofert – bierzcie póki ciepłe i korzystajcie z Summer Sale 2020. Powiadam bowiem, że jest w czym wybierać.
Jak co tydzień, Epic Games rozdaje grę całkowicie za darmo. Tym razem jest to klasyka klasyki - Doom 64.
promocje
Zuzanna Domeradzka
18 sierpnia 2022
Na stronie PEGI znalazła się oficjalna ocena gry Doom 64. Co ciekawe, przy tytule widnieje data premiery na PC oraz PlayStation 4. Wygląda na to, że Bethesda ma w planach pierwszą oficjalną konwersję gry na blaszaki.
gry
Konrad Serafiński
28 lipca 2019
Popularne pliki do pobrania do gry Doom 64.
Wymagania sprzętowe gry Doom 64:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-750 2.66 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon R7 240 lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2400 3.1 GHz / AMD Phenom II X6 1075T 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780 / 4 GB Radeon R9 290X lub lepsza, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 184 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 7304 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
GeDo
Ekspert
2022.07.07
Ograłem własnie wersje z GOG.Wszystko ładnie chodzi,zadnych błędów itd. Gra jest nadal niesamowicie grywalna,masa poziomów co prawda lepszych i gorszych ale całosciowo gra wypada super.
Codename 23
Gracz
2024.11.22
Piekło powraca! Tym razem jest jednak mroczniejsze i straszniejsze, niż ostatnio. Dobra rada? Sprawdź stan amunicji i pampersów.Doom 64 jest wersją Doom’a wyprodukowaną na konsole Nintendo 64 i fabularnie jest kontynuacją poprzednich części. Aczkolwiek słowo „fabularnie” jest tu mocno na wyrost, bo gra, tak samo jak inne wczesne produkcje id Software, nie przejmuje się takimi bzdurami jak fabuła.Pod względem mechaniki i rozgrywki to nadal stary Doom, różnice są najbardziej widoczne w strefie „artystycznej” gry, czyli w audio, a konkretnie w ścieżce dźwiękowej, która jest teraz dużo mroczniejsza od wesołych gitarowych riffów z poprzednich części, oraz w grafice, gdzie zmienił się wygląd znanych nam demonów i broni. Co do broni, to korzystamy ze sprawdzonego już arsenału (różnice bardziej dotyczą wyglądu), z dodatkiem kilku nowych narzędzi zagłady. To co jest dla mnie dużym minusem, to brak animacji broni. Słychać dźwięki przeładowania, ale nic po za tym się nie dzieje.Wersja, którą ogrywałem to wersja na platformę Steam, która kosztuje około 21 zł. Nie wiem, czy to wina remaster’a, czy w oryginalnej grze również tak było, ale przeciwnicy są dużo wolniejsi w porównaniu do pierwszych dwóch części serii i znacznie łatwiej jest wykonywać uniki. Nie uważam tego, ani za minus, ani za plus, wskazuję tylko kolejną różnicę.Późniejsze etapy rozgrywką przypominają już bardziej Doom’a 2, gdzie trzeba się nabiegać, by odnaleźć klucze i powłączać różnego rodzaju przyciski w jakiś znany tylko bogom sposób. Jest to męczące i moim zdaniem za bardzo stopuje rozgrywkę.Podsumowując, Doom 64 utrzymuje poziom poprzedników, strzela się nadal bardzo przyjemnie, a zmiany są raczej kosmetyczne. Największą różnicą jest zmiana ścieżki dźwiękowej na bardziej upiorną, mroczniejszą. I choć muzyka z pierwszych części dawała niezłego kopa, to ta z konsoli Nintendo również jest niczego sobie i świetnie pasuje do „piekielnych” klimatów. To co uznaję tu za największy minus gry to niepotrzebne komplikowanie rozgrywki szukaniem kluczy, przełączników i innych wichajstrów.PLUSY:+ Utrzymuje poziom poprzedników.+ Klimatyczna muzyka.MINUSY:- Strona wizualna może w obecnych czasach odrzucić niektórych graczy.- Zwolnienie tempa poprzez szukanie przełączników itd.- Brak animacji przeładowania broni.
SULIK
Ekspert
2025.05.14
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (7 304)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
67% rekomendacji (25)
Push Square
Graham Banas
GamingBolt
Will Borger
NintendoWorldReport
John Rairdin
Cubed3
GameSpew
Richard Seagrave
WolfDale Legend
Pojawiła się wersja na GOG za niecałe sześć zeta, tylko brać i się nie zastanawiać.
GeDo Konsul
Ograłem własnie wersje z GOG.Wszystko ładnie chodzi,zadnych błędów itd. Gra jest nadal niesamowicie grywalna,masa poziomów co prawda lepszych i gorszych ale całosciowo gra wypada super.
zanonimizowany768165 Legend
Z pięciu dolców na 5 złotych.
O wiele bardziej mi się podobał niż oryginalny Doom który w ogóle mi nie podszedł (pierwsze spotkanie niedługo przed nowym millenium) i jedyne co mnie irytowało to brak animacji broni. Strzelanie z dwururki jedynie z pomocą dźwięku nie jest takie wygodne.
Są co prawda mody ale nie da się grać przez Steama z nimi więc nie nabija czasu czy aczików, o ile to kogoś interesuje...
Udźwiękowienie super, atmosfera też. Unmaker lepszy niż BFG jak dla mnie - już pierwsze ulepszenie wystarcza do strywializowania gry zupełnie i to na każdym poziomie trudności.
Sekrety znacznie przebieglejsze jak ten z beczkami na pierwszym poziomie.
Codename 23 Chorąży
Piekło powraca! Tym razem jest jednak mroczniejsze i straszniejsze, niż ostatnio. Dobra rada? Sprawdź stan amunicji i pampersów.
Doom 64 jest wersją Doom’a wyprodukowaną na konsole Nintendo 64 i fabularnie jest kontynuacją poprzednich części. Aczkolwiek słowo „fabularnie” jest tu mocno na wyrost, bo gra, tak samo jak inne wczesne produkcje id Software, nie przejmuje się takimi bzdurami jak fabuła.
Pod względem mechaniki i rozgrywki to nadal stary Doom, różnice są najbardziej widoczne w strefie „artystycznej” gry, czyli w audio, a konkretnie w ścieżce dźwiękowej, która jest teraz dużo mroczniejsza od wesołych gitarowych riffów z poprzednich części, oraz w grafice, gdzie zmienił się wygląd znanych nam demonów i broni. Co do broni, to korzystamy ze sprawdzonego już arsenału (różnice bardziej dotyczą wyglądu), z dodatkiem kilku nowych narzędzi zagłady. To co jest dla mnie dużym minusem, to brak animacji broni. Słychać dźwięki przeładowania, ale nic po za tym się nie dzieje.
Wersja, którą ogrywałem to wersja na platformę Steam, która kosztuje około 21 zł. Nie wiem, czy to wina remaster’a, czy w oryginalnej grze również tak było, ale przeciwnicy są dużo wolniejsi w porównaniu do pierwszych dwóch części serii i znacznie łatwiej jest wykonywać uniki. Nie uważam tego, ani za minus, ani za plus, wskazuję tylko kolejną różnicę.
Późniejsze etapy rozgrywką przypominają już bardziej Doom’a 2, gdzie trzeba się nabiegać, by odnaleźć klucze i powłączać różnego rodzaju przyciski w jakiś znany tylko bogom sposób. Jest to męczące i moim zdaniem za bardzo stopuje rozgrywkę.
Podsumowując, Doom 64 utrzymuje poziom poprzedników, strzela się nadal bardzo przyjemnie, a zmiany są raczej kosmetyczne. Największą różnicą jest zmiana ścieżki dźwiękowej na bardziej upiorną, mroczniejszą. I choć muzyka z pierwszych części dawała niezłego kopa, to ta z konsoli Nintendo również jest niczego sobie i świetnie pasuje do „piekielnych” klimatów. To co uznaję tu za największy minus gry to niepotrzebne komplikowanie rozgrywki szukaniem kluczy, przełączników i innych wichajstrów.
PLUSY:
+ Utrzymuje poziom poprzedników.
+ Klimatyczna muzyka.
MINUSY:
- Strona wizualna może w obecnych czasach odrzucić niektórych graczy.
- Zwolnienie tempa poprzez szukanie przełączników itd.
- Brak animacji przeładowania broni.