Data wydania: 18 listopada 2014
Spin-off popularnego cyklu gier akcji z elementami RPG, zapoczątkowanego przez rodzime studio Techland. Posiadająca prawa do tytułu firma Deep Silver powierzyła produkcję gry szwedzkiemu studiu Fatshark, znanemu głównie za sprawą nastawionych na rozgrywkę wieloosobową War of the Roses i War of the Vikings.
Gracze
Steam
OpenCritic
Escape Dead Island stanowi jeden ze spin-offów cyklu Dead Island, zapoczątkowanego jako pierwszoosobowe cRPG akcji przez wrocławskie studio Techland, a następnie przekazanego przez firmę Deep Silver innym deweloperom. W tym wypadku mamy do czynienia z przygodową grą akcji z widokiem TPP, będącą dziełem szwedzkiego studia Fatshark (zawdzięczamy mu między innymi sieciowe gry akcji w historycznych realiach, zatytułowane War of the Roses i War of the Vikings).
Pod względem chronologii wydarzeń, Escape Dead Island stanowi pomost między pierwszą odsłoną serii (Dead Island z 2011 roku) a wydaną w 2015 roku częścią drugą, stawiając sobie za cel wyjaśnienie tajemnicy, jaką jest geneza wirusa zamieniającego ludzi w zombie i wprowadzenie graczy do Dead Island 2. Głównym bohaterem omawianego tytułu jest młody Cliff Calo, rozpieszczony syn magnata medialnego, który ma ambicję nakręcić dokument stulecia, objawiając światu prawdę o wirusie z wyspy Banoi. Chłopak skrzykuje więc paczkę przyjaciół, kradnie jacht i wyrusza w stronę archipelagu opanowanego przez żywe trupy – przy czym za cel obiera sobie nie miejsce akcji „jedynki”, lecz leżącą nieopodal wyspę Narapela, ściśle tajny obiekt objęty kwarantanną.
Rzecz jasna, Cliff nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, na jakie naraża siebie i swoją paczkę, więc wyprawa badawcza szybko staje się dramatyczną walką o przetrwanie. Jednak Escape Dead Island ukazuje zmagania z zombiakami w inny sposób niż podstawowe odsłony serii – główny bohater nie jest odporny na wirus, więc bliższy kontakt z żywymi trupami zwykle kończy się dla niego fatalnie. Dlatego pomimo implementacji w grze sporego arsenału broni (zwłaszcza białej, jak topór strażacki czy katana), rozgrywka kładzie nacisk na skradanie się i ewentualnie ciche eliminowanie przeciwników. Oprócz tego nie brakuje sekwencji zręcznościowych i przygodówkowych, ponadto ważną częścią zabawy w dalszym ciągu jest mniej lub bardziej swobodna eksploracja.
W przedstawieniu opowieści ważne miejsce zajmuje zdrowie psychiczne bohatera. Wraz z kolejnymi traumatycznymi przeżyciami, jakich dostarcza mu Narapela, Cliff coraz głębiej popada w szaleństwo, doświadczając psychodelicznych wizji i tracąc zdolność rozróżnienia, co jest prawdziwe, a co nie.
Stoi to w niejakim kontraście z grafiką, która tętni kolorami i sprawia raczej przyjemne wrażenie, co jest też w dużej mierze zasługą użycia technologii cel-shading. Zupełnie inną sprawą jest jakość oprawy – gra raczej nie reprezentuje graficznej klasy wyższej, nawet wśród gier przeznaczonych na sprzęt siódmej generacji.
Warto jeszcze wspomnieć, że Escape Dead Island to gra w całości skupiona na fabule, toteż nie zawiera żadnej formy rozgrywki wieloosobowej.
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Platformy:
PC Windows
PlayStation 3
Xbox 360
Producent: Fatshark
Wydawca: Deep Silver / Plaion
Gry podobne:
11GIER
Seria gier akcji łączących elementy zombie-slashera i RPG. Cykl został zapoczątkowany przez polskie studio Techland, a następnie jego rozwojem zajęły się inne zespoły, pracujące na zlecenie wydawcy i właściciela praw do marki – firmy Deep Silver.
Wydawca gry Escape Dead Island ujawnił datę premiery spin-offa serii Dead Island. Tytuł ukaże się na konsolach PlayStation 3, Xbox 360 i komputerach osobistych 21 listopada. Dodatkowo poinformowano, że zamówienia przedpremierowe honorowane będą dostępem do bety Dead Island 2.
gry
Kamil Zwijacz
27 sierpnia 2014
W serwisie Deadline opublikowano nowe informacje dotyczące zapowiedzianej w 2011 roku ekranizacji gry Dead Island. Okazało się, że prawa do stworzenia filmu przeszły z wytwórni Lionsgate, w ręce Occupant Entertainment. Obecnie trwają poszukiwania odpowiedniego reżysera, który przeniesie klimat gier na wielki ekran.
pozostałe
Kamil Zwijacz
3 sierpnia 2014
Firma Deep Silver za pośrednictwem serwisu Steam ujawniła dzisiaj wymagania sprzętowe do planowanego na jesień Escape Dead Island. Nie są one zbyt wysokie; w produkcję Fatshark zagrają nawet posiadacze komputerów z kilkuletnim stażem.
gry
Jakub Mirowski
6 lipca 2014
Dziś doszło do zapowiedzi gry Escape Dead Island – spin-offa serii zapoczątkowanej przez polski Techland. Będzie to przygodowa gra akcji z widokiem TPP, będąca dziełem studia Fatshark i stanowiąca fabularny pomost między pierwszym Dead Island a nadchodzącym Dead Island 2. Produkcja powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3, a jej premiera ma nastąpić jesienią 2014 roku.
gry
Krzysztof Mysiak
1 lipca 2014
Popularne pliki do pobrania do gry Escape Dead Island.
Wymagania sprzętowe gry Escape Dead Island:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows Vista(SP1)/7(SP1)/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 206 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 1165 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
MadtPL
Ekspert
2023.03.18
Raczej kiepski spin-off z pokręconą i momentami psychodeliczną fabułą, która jako jedyna trzyma przy ekranie, bo rozgrywka jest tutaj niedopracowana i źle zaprojektowana. Jak nie ma się do dyspozycji innej gry z zombiakami, a jest się ich fanem, to dobre i to, ale tylko wtedy.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2014.11.26
Spin-off serii Dead Island koncentrujący się na ciekawej fabule i do tego z komiksową grafiką? Super! Szkoda, że Escape Dead Island nie realizuje swojego pełnego potencjału i zasila szeregi średniaków.
Ocena OpenCritic
3% rekomendacji (20)
GamingBolt
Bill Smith
Attack of the Fanboy
The Jimquisition
James Stephanie Sterling
Slant Magazine
Luke Chinworth
Destructoid
Brittany Vincent
snierzyn Konsul
Muszę zweryfikować swój poprzedni wpis. Zostało mi ok 15 min do końca gry, więc napiszę swoje spostrzeżenia.
Grałem równolegle w to i Dead Island. I przyznam się szczerze, że w Dead Island brakowało mi tych ukradkowych zabójstw z Escape. Największa satysfakcja w Escape jest gdy zabija się Alfę z ukradka. To już jest tzw wyższa szkoła. A 3 alfy pod rząd w jednym pomieszczeniu w DLC.. To jest mega uczucie..
Popełniłem błąd, bo prawie na początku bez uzbrojenia wlazłem do podziemnego labka Geo-Pharmu (DLC) i gra nagle zrobiła się trudna, a ja słabo uzbrojony.
Końcową walkę w labku, która jest ponoć legendarnie trudna (obejrzyjcie na yt) przeszedłem za 4-tym razem. Po dwóch pierwszych falach uwierzyłem w siebie i posoka się lała, zużyłem ok 250 naboi z karabinu szturmowego podczas tej walki..
Gdy wyszedłem na powierzchnię po DLC, wszystko już poszło z górki, gra stała się znacznie łatwiejsza.
Jako że grałem równocześnie z Dead Island, przyznam, że ta gra jest od Dead Island trudniejsza, ale też bardziej frustrująca.
Ocenę zaniża fabuła, kto zagra, sam zobaczy (zagryzłem własną dziewczynę?)
Zaś na plus zabójstwa z ukrycia, ciekawi przeciwnicy (ten wielgachny, co ściany rozwala, jak go pierwszy raz zobaczyłem, to naprawdę się przestraszyłem).
Warto często używać uników w postaci spacji podczas walki, przydaje się.
Gdyby nie dziwaczny pomysł na scenariusz, byłoby takie 7.5
Ogólnie polecam, dobrze wydane 9zł. Chociażby dla tego prostego i fajnego modelu skradankowego :-)
Gra zajęła mi 13 godzin, których nie żałuję. Można sobie przysiąść na 10 minut, można na godzinkę czy dwie, podoba mi się ten system zapisu.
Dla chętnych do kupna- pamiętajcie, że to jest zupełnie inna gra niż Dead Island. Gdyby się nazywała inaczej i miała lepiej poprowadzoną fabułę, byłaby pewnie świetnie oceniana. Jeśli taka grafika nie przeszkadza i ktoś lubi skradanki z elementami przygodówki - warto polecić.
Jeśli kogoś przekonałem do kupienia, niech się podzieli opinią tu na forum.
A backtracking nie jest wcale taki zły, wiele się dzieje, a można przynajmniej wszystkie przedmioty pozbierać i wrócić do miejscówek, które było na początku trudniej eksplorować (np pomieszczenia z toksynami)
Pozdrawiam.
snierzyn Konsul
Sorry za trzeci wpis z rzędu, ale... na zakończeniu ta gra się nie skończyła..
Kto już skończył grę po napisach końcowych, niech żałuje. Walizka z danymi uderzyła w łódź, którą płynie poszarpany bohater..
Na jachcie wyglądam inaczej, nagle w schowku odkrywam katanę, mam nowe wizje.. Wszystko powolutku zaczyna się układać..
Chyba warto będzie przejść grę drugi raz, tym bardziej, że z kataną idzie szybciej rozgrywka, nie ma prologu.. Robi się ciekawie.
Dodaję fotkę z początku gry za drugim podejściem, gdy po raz pierwszy biorę linę, a na plecach dumna broń zagłady :-)
Ta gra chyba warta jest więcej niż 6.5 które jej wystawiłem.. Wciąga..
Nostalgianin Junior
Gracze muszą być bardzo mało wymagający skoro grę, która jest niedopracowana oceniają powyżej 4...
Grafika na plus. Z perspektywy czasu dalej wygląda ok. I to tyle jeśli chodzi o plusy. Ta gra to jest absplutny żart jak każde inne DI. Coś okropnego. Jeśli masz wybór- nie graj, możesz tylko na tym zyskać
MadtPL Pretorianin
Raczej kiepski spin-off z pokręconą i momentami psychodeliczną fabułą, która jako jedyna trzyma przy ekranie, bo rozgrywka jest tutaj niedopracowana i źle zaprojektowana. Jak nie ma się do dyspozycji innej gry z zombiakami, a jest się ich fanem, to dobre i to, ale tylko wtedy.