Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Opinie i oceny gry Close Combat: The Bloody First

To strona z ocenami gry Close Combat: The Bloody First. Główna ocena gry to średnia ważona ocen użytkowników, recenzenta GRYOnline.pl oraz ekspertów, którymi są nasi redaktorzy. Ocena użytkowników to średnia not wystawionych przez naszych czytelników grze na konkretnej platformie. Jeżeli dany tytuł posiada w serwisie recenzję z oceną, to w tym miejscu znajduje się wystawiona przez nas nota i ewentualna rekomendacja. Jeżeli gra nie miała jeszcze premiery, użytkownicy mogą wyrazić swoje oczekiwania w stosunku do niej. Nie wpływają one na ocenę gry po premierze. Oceny i oczekiwania są wyrażane w skali 10-punktowej. Gra jest dostępna na platformach PC.

Jak oceniamy gry, oceny redakcji, ocen czytelników?

Komentarze Czytelników (34)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
31.08.2014 13:15
Holonek
13
Chorąży

Piszecie o nowym silniku , a na zdjęciach żadnej różnicy. Poza tym - kolejny close combat, pozycja obowiązkowa

03.09.2014 15:53
odpowiedz
Acrio
3
Junior

Up^ Seriously? Nie widzisz, że to jest już najprawdziwsza grafika "3D"? Działa przecież na nowym silniku -> Unity, tak bardzo lubianym przez niezależnych i mniejszych twórców gier...

Jeśli spojrzysz na ostatnią odsłonę CC z 2014r. to dostrzeżesz, że posiada on dalej ten sam silnik 2D, jedynie poprawili mocno oświetlenie i cieniowanie oraz dodali ładnie wyrenderowane wybuchy oraz dym.. Tam to tylko eleganckie złudzenie wizualne - tu: prawdziwy trójwymiar...

09.09.2014 21:23
odpowiedz
Roni92
9
Legionista

Chociaż jako fan realistycznych strategii nigdy nie byłem fanem CC, to musze przyznać, że przejście na 3D i silnik Unity było strzałem w dziesiątke w tego typu produkcji!

11.09.2014 19:34
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał

Czy był to strzał w 10-tkę to się dopiero okaże po premierze gry. Na razie informacje są obiecujące nie licząc faktu że nie będzie wielokondygnacyjnych budynków.

08.02.2017 12:26
dannyboi
odpowiedz
1 odpowiedź
dannyboi
30
Pretorianin

Premiera khm.
1. Zmieniono silnik z Unity 3D na Archon (od Slitherine)
2. Beta testy podobno rozpoczęły się w styczniu 2017
3. Z tego co wyczytałem premiera ma być pod koniec czerwca 2017

27.03.2017 09:34
dannyboi
😈
odpowiedz
dannyboi
30
Pretorianin
Image
9.0

Czesc rottensun. Sprawdzalem kiedys twoją strone :)

Panowie zamieścili po 2,5 roku (około) pierwsze screeny.
Zapowiadają od roku że gra ukaże sie w pierwszym kwartale 2017.
Ale to odpada napewno. Bo pierwszy kwartał jest za tydzień.
Więc licze ze ukaze sie do konca tego roku.
Nie wierze znowu zeby gra spelnila oczekiwania nawet zagorzałych fanów jesli czekali tyle lat.
Ja osobiście gram w Close Combat od niemal 20 lat.
Grałem prawie we wszystkie.
Oprócz Close Combat: Wacht am Rhein.

post wyedytowany przez dannyboi 2017-03-27 09:35:49
27.03.2017 09:36
dannyboi
odpowiedz
dannyboi
30
Pretorianin
Image

Tu jeszcze jeden screen:

27.03.2017 10:40
😊
odpowiedz
1 odpowiedź
StaraSzkoła
13
Legionista

Muszę to mieć i zagrać w CC. To mój ulubiony RTS z lat młodzieńczych, skończone wszystkie części na najwyższym poziomie trudności :)

27.03.2017 13:36
dannyboi
😃
odpowiedz
dannyboi
30
Pretorianin

Nie zauważyłem że GoL też dodał swoje obrazki. Ja swoje wziąłem z Matrix forum.

01.07.2018 22:39
ErtyWorld
odpowiedz
ErtyWorld
43
ErtYwek
7.0

Czekam :P może jakaś fajna strategia.

22.07.2018 22:34
dannyboi
odpowiedz
dannyboi
30
Pretorianin

Czekam od około 5 lat.

04.04.2019 18:59
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał

I już mamy kwiecień 2019 a dopiero rozpoczynają się beta testy. Ciekawe czy zdążą przed kolejną rocznicą D-Day ?

04.04.2019 19:38
odpowiedz
zanonimizowany1283967
3
Pretorianin

Boję się trochę tego przejścia w 3D. CC zawsze było przestarzałe graficznie. Co im szkodziło trochę zmodyfikować silnik i zostawić 2D. Ale pożyjemy zobaczymy.

05.04.2019 18:27
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał

Też mam pewne obawy ale na krótkim gameplayu wygląda to dość interesująco.

29.05.2019 21:37
👍
odpowiedz
zanonimizowany1277705
9
Pretorianin

3 czerwca, jeśli dobrze obliczyłem to o 19 naszego czasu, pierwszy konkretny gameplay z gry, na Twitchu.

http://www.matrixgames.com/news/2858/Home.of.Wargamers.IV.Live.-.Close.Combat.The.Bloody.First.gameplay.reveal!

05.06.2019 08:10
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał
Wideo

A tutaj macie inny zapis z bety. Niestety po hiszpańsku ale gra jak dla mnie wygląda świetnie. Już nie mogę się doczekać premiery.
https://youtu.be/gt5kZi3NrR8

13.06.2019 14:42
T_bone
odpowiedz
T_bone
201
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Image

Playlista, wybieranie oddziałów i walka.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLk5K-IfEIqTutwdOKY_rHzX07HeplbqWX&fbclid=IwAR3nrIhRBfXxaIm_JvcpL2WeWtHdgqY-64A2WFAqIrXzAlWP2q8IuJxCH6g

Gra wygląda trochę nieczytelnie, krew w oryginalnych częściach pełniła funkcję informacyjną, teraz jest tylko ikonka z czachą ;p

16.06.2019 12:38
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał

Pewnie moderzy sobie z tym poradzą :) Moim zdaniem trochę za grube są te znaczniki pocisków, wybuchy, dym i ogień też szału nie ma. Ale fajny klimat nadaje oświetlenie szczególnie o świcie.

27.07.2019 14:06
Marder
odpowiedz
3 odpowiedzi
Marder
195
Generał

Jestem w becie. Jest dobrze. Gra wciąga jak stare CC. Na szczęście nie zrobili z tego jakiegoś RTS w 3D pokroju Men of War czy Blitzkrieg. Walka jest trudna i bardzo taktyczna, nie ma mowy o jakimś szturmowaniu typu "kupą mości panowie". Każdy metr ziemi trzeba przemierzać rozważnie i wzajemnie się osłaniać. Samotny oddział puszczony do przodu zazwyczaj już nigdy nie wraca. Grafika sama w sobie jakoś szału nie robi ale w tej grze nie ona jest najważniejsza. Oglądanie naszych żołnierzy na pełnym zbliżeniu kiedy prowadzą ogień daje dużo satysfakcji. I mała ciekawostka. Wreszcie słychać czołgi ! :) Co ciekawe teraz po bitwie jest do wyboru kilka decyzji:
- kolejny atak za godzinę ale trzeba liczyć się z tym że ludzie będą zmęczeni, amunicja nie uzupełniona a pododdziały nie przeorganizowane
- atak za 4 godziny albo np na drugi dzień rano kiedy będą możliwe nawet uzupełnienia w ludziach i sprzęcie ale należy mieć na względzie fakt że i wróg może jeszcze bardziej się umocnić i przegrupować.
Teraz to wygląda jak taka wersja Combat Mission w czasie rzeczywistym. Jest także aktywna pauza, ale prawdziwi dowódcy z tego nie korzystają :)
Wymiana ognia jest szybka i brutalna, chwila nieuwagi i cała drużyna idzie do piachu. To tyle moich wrażeń tak na gorąco. Pozdrawiam.

post wyedytowany przez Marder 2019-07-27 14:10:20
20.09.2019 12:39
dannyboi
👎
odpowiedz
1 odpowiedź
dannyboi
30
Pretorianin

Slitherine czemu to zrobiliście.
O ile sie orientuje można grać tylko Aliantami.
To ma być progres (3D mam gdzieś).
To jest regres.
Ja nigdy nie grywałem Aliantami.
Żegnaj 20 kilka lat bycia fanem CC.

20.09.2019 14:17
Jane's
📄
odpowiedz
Jane's
1
Chorąży

Premiera 3 października!

26.09.2019 12:56
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał
Wideo

Zapraszam na przedpremierowy pokaz z wersji beta. Wybaczcie że bez mojego komentarza. Obiecuję poprawę :)
https://youtu.be/n5zvsMGxqlc

27.09.2019 14:40
T_bone
odpowiedz
1 odpowiedź
T_bone
201
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Tim Stone z RPS opublikował swoje wrażenia:
https://www.rockpapershotgun.com/2019/09/27/the-flare-path-close-combat-preview/

Najlepsze kąski:
"pojedynki czołgów często przypominają farsę"
+
"Jednym z głównych powodów, dla których przeszedłem do innych gier wojennych po latach CC, był brak prawdziwego postępu w zakresie SI. Nic, co widziałem w ciągu ostatniego tygodnia, nie przekonuje mnie, że kod kontrolujący wrogów w CCTBF jest bardziej wyrafinowany niż kod kontrolujący wrogów w CC5".

Raczej poczekam na łatki i pewnie przecenę, liczyłem na zmiany w powyższych kwestiach ale jak widać nie dali rady.

01.10.2019 10:33
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał

Jeśli chodzi o czołgi to muszę się z tym niestety zgodzić. Odnoszę wrażenie, że przy niektórych ustawieniach pojazdu to można sobie strzelać do końca świata i o jeden dzień dłużej mimo że cel jest blisko i dobrze widoczny. Pomaga lekkie cofnięcie czołgu albo zajęcie nowej pozycji. Natomiast zachowanie piechoty jest w moim odczuciu Ok. Atakują, zmieniają pozycję, salwują się ucieczką. Wiadomo że cudów nie można oczekiwać ale źle nie jest. Przy obniżonej kamerze widać teren i naszych wojaków niczym w Combat Mission szkoda tylko że zamiast nieba widzimy czerń którą przecież łatwo można było zamienić na jakaś teksturę krajobrazu na horyzoncie. Wydaje mi się że w wersji finalnej zoom kamery będzie ograniczony jak i kąt zawieszenia

post wyedytowany przez Marder 2019-10-01 10:46:12
05.10.2019 15:08
Jane's
odpowiedz
Jane's
1
Chorąży

Wstrzymałem się i chyba dobrze zrobiłem. Poczekam na 2-3 porządne patche.

Recka z Wargamera - www.wargamer.com/reviews/close-combat-the-bloody-first/

06.10.2019 16:07
Marder
odpowiedz
Marder
195
Generał
Wideo

W takim razie zapraszam na film. https://youtu.be/EscpeG2jblY

12.10.2019 09:15
Jane's
odpowiedz
Jane's
1
Chorąży

Pojawił się pierwszy patch. Zbyt dużo nie naprawia ale zawsze to coś:

Fix for crash / save file corruption that could occur after saving in a battle.
• Soldier name or portrait pic no longer changed incorrectly after saving in battle.
• Campaign no longer stops early when playing with a language other than English set.
• Fix for incorrect 'STEEP ANGLE' state with vehicles targeting another vehicle at very close range.
• German units no longer redeploy into original positions after first battle on Omaha Beach.
• Fixed missing string error when initiative changes during an Operation.
• Original order choice now shown correctly if you return to the Planning Screen.
• Original order choice now shown correctly if you return to the Planning Screen.
• Fixed Accuracy for tanks and guns in close range

post wyedytowany przez Jane's 2019-10-12 09:15:58
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze