"Walcza".
Duze slowo.
Poprostu zlozyli pozew, walczyc za nich bedzie system i sluzby.
Tam naprawde na co dzien nikt sobie tym glowy nie zaprzata, oprocz tego, ze pewnie raz na tydzien czy miesiac dostana sprawozdanie od dzialu prawnego.
I oczywiscie ze beda walczyc, po to jest prawo zebys nie mogl sobie wziac czyjejs gry i pracy (do ktorej/ych nie masz zadnych praw) i kosic na niej kaski.
Mieli 12 milionów i też walczyli, bo to nie jest jakaś zacięta walka. Normalne prywatne serwery sobie żyją jak chcą, problemy robią właśnie takie cuda jak Turtle, które postanowiły zarabiać na tym.
9 milionów graczy to bardzo dużo, jak na 21letnią grę. Trochę dziwne, że się nie chwalą taką ilością ludzi.
Młodzi w WOW-a w ogóle nie grają bo gra jest mało atrakcyjna pod względem samego gameplayu który jest po prostu powolny na tle innych szybszych i prostszych gier typu gatunek MOBA lub czegoś w stylu Helldivers 2, Marvel Rivals natomiast starzy gracze który grali w WOW-a 10-20 lat temu i teraz mają plus 40/50 lat to tutaj została ich garstka.
Moim zdaniem WOW ma obecnie około 2 milionów aktywnych graczy, a w najgorszym momencie nie było nawet 1 miliona, a było to w okresie Warcraft 3 Reforged, Overwatch 2, afer molestowań w studio i wykupie przez Microsoft czyli wtedy kiedy Blizzard był na dnie.
Natomiast te 9 milionów jakiś fejk lub ogólna liczba która może znaczyła coś na przestrzeni 20 lat WOW-a.
Via Tenor
Mowilem ze przyjda.
Jak fakty sie nie zgadzaja, to tym gorzej dla faktow. ;)
POWOLNY? Czy ty widziałeś jak wyglądają raidy mythic? spoźnisz się sekundę i cały raid wipuje...
Właśnie młodzi nie grają bo gra ma ogromny poziom wejścia i nawet nie mówię o skillu... Trzeba instalować milion addonów, żeby w ogole robić te mechaniki na raidach.
Temu w nastepnym dodatku blizzard wywala połowę skilli i blokuje addony.
jest po prostu powolny
buahahaha
Blizzard był na dnie
nawet jak mial tylko 5 baniek klientow, to i tak jest to niemala fortuna, wpadajaca co miesiac, nie liczac dodatkowych strzalow

Przy tym mam flashbacki jak z Wietnamu.
Skad sie to wzielo ze najwiecej do powiedzenia o WoW'ie i tego jakiego skila i zaangazowania wymaga maja osoby, ktore go widzialy tylko na obrazku?
btw. GOL masakruje obrazki i nie ogarniaja jak robic upload. Jakies dretwe skrypty reskaluja obrazki.
To sa taktyki na Azshare i Kiljadena z Tomb of Sargeras.
NIe robilem nowych raidow za bardzo, ale pewnie sa jeszcze bardziej skomplikowane i szybsze.
Biorąc pod uwagę, że abonament można samemu nafarmić, a cena w $ nie zmieniła się pomimo inflacji, to nie jest to odrealniona liczba.
Czekajac na szurow, ktorzy przyjda nas uswiadamiac ze to wszystko nie tak, gra jest martwa i wogole takie pejtułin, ze nie da sie grac bez placenia 500 USD na miesiac a zeby miec mounta to trzeba oddac nerke i noworodka...
Wrzuce to, bo community zauwazylo juz jakis czas temu. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=vZxpj2BS1Eo&t
Z analizy wynika ze nawet jest calkiem prawdopodobne ze taki numer wykrecaja nawet bez Chin. Parse'y WOTLK z Chin wskazuja nawet wiecej ludzi niz 9 milionow.
DED GEJM.
według ostatniego raportu kwartalnego wynosi ona „zaledwie” 5,5 miliona, co w porównaniu do 12 milionów pod koniec 2010 roku wypada dość blado. By zastopować spekulacje o kryzysie tego tytułu, firma Activision Blizzard zapowiedziała, że kończy z praktyką publikowania sprawozdań dotyczących abonamentów.
Przez 5 lat stracili prawie 7 milionów aby przez następne 10 lat czyli w latach 2015-2025 zyskać 4 miliony?
To brednie ponieważ gatunek MMORPG zaczął tracić graczy na rzecz gier typu MOBA i grach typu usługa np. Fortnite.
Litości przecież to widać na każdym kroku, że młodzież spędza dzisiaj krótkie serie na krótki rozrywkach, a nie grach typu MMORPG nad którymi spędza się długie godziny. Zostają starsi gracze, a właściwie nie zostają bo wątpię aby ludzie w starszym wieku siedzieli nad grami MMORPG tyle jak byli młodzi te 20 lat temu.
2-3 Miliony to maksimum natomiast w pewnym okresach może spadać poniżej 2 milionów liczba graczy w WOW-ie.
Via Tenor
Tak tak okej...
NIe watpliwie firma analityczna dla ktorej pracujesz bedzie zachwycona twoja wnikliwa, inteligentna oraz poparta danymi i matematyka analiza rynku.
Tak, gra jest w swietnym punkcie atm, najlepszym od tych 10 lat.
Deal with it, i oszczedz tych bredni kanapowego specjalisty.
Moze wybierz sie na jakiegos dungeona, battlegrounda, arene. Ledwo nadazysz a zanim sie zorientujesz wyprawa sie skonczy. Szybkie partie bez klanu z uzyciem automatu sa w grze od ponad kilkunastu lat. Premade rowniez sa szybkie i zorganizowane, wchodzisz o ustalonej porze i wszystko czeka gotowe. MOBA i Fortnite to inny gatunek oraz target. MOBA swoja droga wywodzi sie z AoS Starcrafta oraz DotA (i jej klony) Warcrafta, ktory po przeobrazeniu w gre usluge, zjadl je wszystkie. WoW to inna liga, a pogromcy nie widac.
Jestem ciekawa ile z tych 9 milionów to gracze z zachodu, a nie Chin. Bez żadnych szczypliwości, czysta ciekawość, bo jednak BFA czy Shadowlands raczej do dobrych dodatków nie należały, a mimo to udałoby się im prawie podwoić liczbę graczy w ciągu 10 lat od czasu WOD?
Gra ma już prawie ćwierć wieku(!) i raczej naturalnym byłoby to, że zainteresowanie z czasem by malało, a nie rosło, zwłaszcza że jakichś przełomowych mechanik w tym okresie nie kojarzę, więc naprawdę jestem ciekawa- czy to jakiś syndrom sztokholmski czy król może być tylko jeden?
^ Dwie dekady jak juz. Z Chinami czy bez, nie ma az tak wielkiego znaczenia, jeszcze dlugo nikt nie podskoczy do tego poziomu. Przelomowych mechanik nie potrzeba, liczy sie sprawdzony rdzen rozgrywki plus odpowiedni styl artystyczny, a mechanik dodatkowych oraz trybow urozmaicajacych gre bylo, jest i bedzie sporo. Syndrom sztokholmski? jakby komus dziala sie krzywda, to by to zglosil do odpowiednich instytucji. Zwykle uzaleznienie i FOMO. Krol juz dawno rozsiadl sie wygodnie na tronie i nigdzie na razie sie nie wybiera :p
Dodam tylko ze Shadowlands bylo 5 lat temu, i od tego czasu byly juz dwa inne dodatki i trzeci za pasem.
Do your homework.
Wiek nie ma znaczenia, jesli gra jest dobra to ludzie beda w nia grac. ZWLASZCZA ze WoW jest chyba jedynym mmorpg, w ktorym jest az tyle usprawnien techniczno-graficznych non stop.
Nowe mapki potrafia byc przepiekne, animacji nadal inne mmorpgi moga sie uczyc (moze w wyjatkiem koreanow) i ani przez chwile nie czujesz ze grasz w cos co ma 21 lat.
zwłaszcza że jakichś przełomowych mechanik w tym okresie nie kojarzę
Rework latania w Dragonflight chociazby. Chyba najlepiej odebrany feature w historii gry.
Doslownie dwie gry na krzyz maja takie cos... GW2 i WoW. Az by sie chcialo zeby zgapili tez reszte mountow i movementu od GW2, ale to by wymagalo masakrycznego nakladu pracy przy mapkach. Chyba zeby dzialaly tylko na nowych.
Pisałam, że z czystej ciekawości i żeby nie brać tego do siebie, ale i tak musiał się znaleźć biały rycerz :p
Dwa dodatki czy nie, wiele, naprawdę wiele osób przestało grać przy Shadowlands i fakt, dwa ostatnie dodatki nie były najgorsze, ale czy na tyle dobre, żeby liczby wróciły prawie do tych samych z czasów świetności wowa podczas WOTLK? Wątpię. Stąd pytanie o ilość chińskich graczy.
To o czym piszesz to nie jest przełomowa mechanika, tylko ściąganie od konkurencji, niestety czasy gdy to Blizzard wyznaczał standardy w branży się już dawno skończyły i teraz jedynie starają się nadążać za trendami.
Dobra juz nie udawaj madrego. Piszesz glupoty to sie je prostuje. Tyle. Nie dorabiaj sobie filzofii. NIe masz zielonego pojecia o czy piszesz. Kolejny ignorant gre znajacy z jutube.
Bialego rycerza sobie znajdz irl, moze ci oplaci abo to bedziesz wiedziec jak gra wyglada i nie bedziesz musiac zadawac tego samego pytania trzy razy, pomimo ze wisi na nie odpowiedz dwa postu wyzej.
Nikogo nie opbchodzi twoje ignoranckie "watpie".
No niestety, chciałam kulturalnej dyskusji, ale widocznie trafił się mi fanboi i biały rycerz, który nie potrafi odpowiedzieć na pytanie, ale czego mogłam się spodziewać skoro nawet dobrych zaimków nie potrafi używać do drugiej osoby.
Sprawa jest prosta, to nie nowe dodatki przyciągnęły graczy, a otwarcie serwerów classica przyciągnęło te tłumy spragnione nostalgii.
9 milionów z czego 8 to chińskie kopalnie złota gdzie jest całkowicie inny system rozliczania płatności za wowa.
Oczywiście ten jeden milion realnych graczy to nadal dobry wynik ale zapewne 99% z nich to osoby grające od premiery.