League of Legends w VR? Na to jeszcze musimy trochę poczekać, ale już teraz można odpalić flagowca Riot Games na okularach Apple Vision Pro. Efekt oceńcie sami.
Apple Vision Pro to jedno z najgłośniejszych urządzeń ostatnich miesięcy. Rok 2024 przyniósł nam tym samym obrazy przywodzące na myśl dystopijną przyszłość i ludzi spędzających całe dnie w wirtualnej rzeczywistości.
Na ulicach miast w Stanach Zjednoczonych (gdzie obecnie dostępne są nowe gogle) już można zauważyć przechodniów, którzy spacerują z urządzeniem Apple’a na głowie. Choć nie zawsze jest to bezpieczna praktyka, to może lepiej nie łączyć jej z grami wideo, ale i to jest możliwe.
Od 2013 roku League of Legends jest dostępny na urządzeniach z systemem macOS. Dzięki temu, 11 lat później mógł zostać uruchomiony na goglach rozszerzonej rzeczywistości Apple Vision Pro, co zaprezentował jeden z użytkowników Reddita.
Na nagraniu możemy zauważyć jak gracz na jednym z okien walczy na Summoner’s Rift, podczas, gdy obok wyświetlają się dwa okna przeglądarki – jedno z Twitchem, a drugie z uruchomioną witryną z buildami postaci. Ponad to użytkownik w tle miał odpalonego Discorda.
Wszystko to stanowi podstawowy zestaw gracza LoL-a (no może poza równoczesnym graniem i oglądaniem streamów na Twitchu – ale jak kto woli), tyle że bez konieczności ciągłego Alt-Tabowania. Zamiast tego wystarczy rozglądać się na boki i ruszać dłonią. Wygodne?
Autor wątku zaznacza, że tego typu połączenie jest całkiem w porządku, jednak jest dalekie od płynnego grania jakie oferuje klasyczne uruchomienie gry (choć sam korzystał z myszy i klawiatury, a jedynie ekran został przeniesiony do rozszerzonej rzeczywistości).
Jego zdaniem przy możliwościach posiadanego przez niego Macbooka Air M1 z 2020 roku te 4 karty nie były zbytnim obciążeniem, a sam doszedł do 10 równocześnie odpalonych.
Komentujący zauważają, że to niewątpliwie ciekawy sposób na granie w LoL-a, jednak nie wszystkim odpowiada gra odpalona „w oknie”. Gracze przypominają, że w przeciwieństwie do gier dedykowanych do grania na urządzeniach VR lepiej, gdy MOBA pozostanie w takiej formie, gdyż pełny ekran może być mocno problematyczny nie tyle dla samego sprzętu co dla oczu użytkownika.
Odchodząc od technikaliów fani LoL-a w takim rozwiązaniu widzą same plusy, co ochoczo wyrażają w komentarzach.
Wreszcie mogę poprawnie oglądać film podczas grania w Yuumi.
Dzięki Apple!
– PorkyMan12
Teraz, gdy ludzie przychodzą do twojego pokoju, nie musisz czuć się zawstydzony, że grasz w Ligę, możesz po prostu powiedzieć im, że grasz w Cookie Clicker lub coś podobnego. Właściwie OP.
– L4rkes
Niektorzy fani sugerują, że o ile samo granie w rozszerzonej rzeczywistości może nie być szczególnie przyjemne, to oglądanie rozgrywek esportowych w taki sposób dostarczy zupełnie innych doświadczeń.
Wyobraźcie sobie oglądanie rozgrywek w LoL-a w jednym z takich urządzeń. Czysta zabawa bez wyśrodkowanego HUD-a i wszystkie statystyki, tablica wyników, liczniki celów itp. w bocznych oknach
Byłoby wspaniale, gdybyś można było również wybrać oglądanie POV danego gracza.
– antoniofromrs
Czy Riot Games zdecyduje się jakkolwiek powiązać swój flagowy tytuł z wirtualną rzeczywistością? Tego dziś jeszcze nie wiadomo. Bylibyście zainteresowani?
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.