Jeżeli kiedykolwiek poczujecie się źle, to Valve może sprawić, że będzie jeszcze gorzej. Zwłaszcza gdy tworzycie gry indie.
Gry niezależne to szansa dla mniejszych deweloperów, by zaistnieć w przemyśle bez konieczności szukania zatrudnienia w większej firmie. Ich tytuły może i nie wygenerują takich liczb, jak dzieła AAA, ale w dalszym ciągu zyskają swoją niszę. Steam dodatkowo pozwala takim twórcom zarabiać, o ile się na to zdecydują. Valve najwyraźniej nie przewiduje innego scenariusza, o czym świadczą maile wysyłane do autorów niektórych „indyków”.
Do krótkiej acz ciekawej dyskusji doszło na redditowym forum gier indie, gdzie jeden z twórców podzielił się memem „inspirowanym prawdziwymi wydarzeniami”. Captain0010 otrzymał niedawno maila od Valve informującego o niezrealizowaniu wrześniowej wypłaty ze względu na zbyt niskie dochody.
Captain0010 stworzył już dwie niezależne gry i właśnie pracuje nad trzecią, którą zareklamował w komentarzach. Niestety dla niego, powiadomienie o wypłacie nie przyniosło ze sobą pieniędzy – a to wszystko w związku z oficjalnym regulaminem platformy. Valve nie wypłaca bowiem kwoty za wydane gry, dopóki nie przekroczy ona stu dolarów.
Z każdym przesłaniem środków, a w niektórych przypadkach również z wpływem środków na konto odbiorcy, wiążą się koszty, które w praktyce uniemożliwiają wypłaty drobnych sum. Dlatego możemy wstrzymać twoją wypłatę do czasu zgromadzenia minimum 100 dolarów.
- Valve
Okazuje się, że samozaparcie Valve nie zna granic. W komentarzach odezwał się deweloper, który otrzymuje maila o tej samej treści co miesiąc od siedmiu lat. Raicuparta stworzył swego czasu grę, która w 2017 roku przeszła na model „free to play”. Od tamtej pory nie dorobił się ani grosza na Steamie, a co za tym idzie, nie otrzymał resztki wypłaty.

Twórca indie zwrócił się kilka lat temu do Valve z prośbą o zaprzestanie wiadomości bądź zatrzymanie pieniędzy i przekazanie ich na organizację charytatywną. Firma nie wyraziła na to zgody, a skrzynka mailowa Raicuparty wciąż pęka w szwach – trzeba jednak przyznać, że bądź co bądź Steam stara się być sprawiedliwy w finansach.
7

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.