Twórcy Manor Lords zarządzili głosowanie na kolejną nowość w grze, a wśród fanów rozpoczęła się walka między zwolennikami murów i rzeźników

Głosowanie nad nową aktualizacją Manor Lords podzieliło graczy, którzy nie mogą dojść do porozumienia. Co ostatecznie trafi do gry? Rzeźnicy czy mury obronne?

cooldown.pl

Michał Serwicki

Twórcy Manor Lords zarządzili głosowanie na kolejną nowość w grze, a wśród fanów rozpoczęła się walka między zwolennikami murów i rzeźników, źródło grafiki: Slavic Magic.
Twórcy Manor Lords zarządzili głosowanie na kolejną nowość w grze, a wśród fanów rozpoczęła się walka między zwolennikami murów i rzeźników Źródło: Slavic Magic.

Twórcy gier coraz częściej pozwalają graczom wybierać to, co ma trafić w kolejnych aktualizacjach do ich produkcji. Jednym z przykładów może być chociażby Minecraft i coroczne wydarzenie Minecraft Live poprzedzone głosowaniem na nowego moba.

Nieco nowocześniejszy sposób proponują ostatnio twórcy Helldivers 2, którzy nowości do gry wprowadzają po sukcesywnym wykonaniu wybranego rozkazu przez graczy. Deweloperzy Manor Lords postawili jednak na klasyczne głosowanie, ale chyba nie spodziewali się takich reakcji wśród graczy.

Mury czy rzeźnicy?

Na oficjalnym Discordzie Manor Lords w niedzielę 2 czerwca rozpoczęło się głosowanie nad nowością, która ma trafić do gry w najbliższym patchu. Do wyboru graczom przedstawiono trzy opcje: mury miejskie, rzeźników lub poprawę balansu wraz z naprawą pomniejszych błędów.

Choć prawie połowa graczy stawia na nowe fortyfikacje, to są i tacy, którzy dużo bardziej preferują rzeźników i mają ku temu dobre argumenty. Po pierwsze, wielu komentujących z Reddita zwraca uwagę, że o ile mury obronne są ważne, to nie były one powszechne i otaczały wyłącznie miasta i klasę wyższą, podczas gdy okoliczne wsie zazwyczaj pozbawione były jakiejkolwiek ochrony.

Jeśli gra ma być wierna historycznie, a taka właśnie jest, miasta otoczone murami były czymś niezwykle rzadkim. Tylko „dwór” lub centrum miasta były otoczone.

Edit

Odnoszę się do całych miast, które chroniły dosłownie każdego murem. Mury były powszechne dla klasy wyższej. Niższa klasa często znajdowała się poza murami. Farmy, garbarnie, a nawet łaźnie znajdowały się poza murami. Praktycznie tylko centrum miasta było ufortyfikowane.

Oczywiście są wyjątki.

– LooseBoeingDoor

Jednak, jak zauważają popierający mury, nie chodzi tu o wygląd, czy powszechność, ale przede wszystkim o funkcjonalność, gdyż miasta zwyczajnie potrzebują obrony. Wprowadzenie fortyfikacji otworzyłoby drogę do kolejnych bardziej rozbudowanych mechanik, czego nie zrobiliby rzeźnicy. Dodatkowo, gracze zaznaczają, że w grze jest już wystarczająco dużo wyrobników jedzenia i póki co kolejni nie są potrzebni.

(…) Po pierwsze, rzeźnik to mechanika, na którą czekam z niecierpliwością, ale nie tak bardzo jak mury, a oto dlaczego:

Już możesz karmić swoich ludzi.

Rzeźnik nie dodaje do rozgrywki nic czego już nie mamy, doda nowe zadanie dla rodziny (lub wielu), nowy wygląd budynku i kilka nowych zasobów do handlu.

Mury, z drugiej strony, dodają ogromny efekt wizualny do miasta, mogą być używane przez łuczników i otwierają drogę do mechaniki oblężniczej, która powinna później wprowadzić jeszcze więcej rzeczy, których nie mamy teraz w grze.

Wprowadziłoby to również możliwość grania wysokimi, broniącymi się twierdzami zamiast rozbudowywania ich wszerz.

Więc chociaż chcę, aby rzeźnik został wprowadzony, to nie sądzę, aby te funkcje były dobrze porównywane, a mury są o wiele bardziej interesujące. (…)

– One3Two_TV

A może jednak poprawki?

Choć argumenty za murami obronnymi wydają się sensowne i na pewno ułatwiłyby skuteczną obronę osady, jak i w dłuższej perspektywie rozwinęły samą walkę, to przeciwnicy fortyfikacji zauważają, że zaimplementowanie rzeźników na pewno byłoby łatwiejsze i od samego początku działaliby jak należy.

Funkcjonalne mury będą wymagały dużo czasu, aby je poprawnie wprowadzić i będą miały niezliczone dziwne przypadki bugów i błędów. Następne kilka ankiet będzie „naprawianiem murów”

Rzeźnicy wpasują się w istniejący łańcuch produkcyjny i będą zadowoleni. Szybka implementacja z niewielką ilością testów.

– Biotot

Zagłosowałbym na Mur, gdyby mechanika walki była o wiele bardziej rozbudowana i interesująca niż obecnie. Ale w tej chwili walka jest tak podstawowa, że czuję, że Mury byłyby po prostu czymś, co jest tam bez żadnej funkcji lub że będą bardzo wadliwe, jeśli deweloper spróbuje wdrożyć funkcje wraz z ich wydaniem.

Dlatego też, mimo że nigdy nie miałem problemów z zaopatrzeniem moich miast w mięso, zagłosowałem na Rzeźnika.

– deerdn

Ostatni z komentujących zaznaczają, że tak naprawdę nie potrzebują ani rzeźników, ani murów obronnych i zanim twórcy wprowadzą coś nowego, to powinni zadbać o wszystkie dotychczas istniejace elementy rozgrywki, które nie zawsze działają poprawnie lub mogłyby być inaczej zrobione. Jako przykłady podają chociażby zarządzanie zasobami i ich transport pomiędzy wioskami.

Społeczność Manor Lords jest podzielona

Warto zauważyć również, że nawet w przypadku logistyki i transportu pojawiają się kłótnie, gdyż część graczy uważa że wszystko działa jak należy, bo zasoby należą do ludzi, a nie do gracza i należy je rozprowadzać w zgodzie z historycznymi realiami, a inni są zdania, że to tylko gra i powinna być wygodna.

Obserwując tę debatę można zauważyć, że w przeciwieństwie do wcześniej wspomnianego Minecrafta czy Helldivers 2 bardzo ciężko będzie dojść do właściwego porozumienia, gdyż ile graczy tyle zdań. Jak ostatecznie zakończy się to głosowanie i kto miał rację? O tym przekonamy się w następnym patchu.

  • Różności
Podobało się?

1

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

„Nie będziemy studiem od The Last of Us na wieki". Szef Naughty Dog kreśli ogólną przyszłość zespołu

Następny
„Nie będziemy studiem od The Last of Us na wieki". Szef Naughty Dog kreśli ogólną przyszłość zespołu

Ryzen 9000 zaprezentowany. Oto nowe procesory Zen 5, AMD nie podało jednak ważnej informacji

Poprzedni
Ryzen 9000 zaprezentowany. Oto nowe procesory Zen 5, AMD nie podało jednak ważnej informacji

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl