Twórcy Helldivers 2 chcą byście w końcu przestali patrzeć na statystyki oraz metę i zaczęli się dobrze bawić

Czy taka decyzja zapowiada koniec sugerowania się metą w grach multiplayer? Ciężko stwierdzić, niemniej starania zawsze warto docenić.

Twórcy Helldivers 2 chcą byście w końcu przestali patrzeć na statystyki oraz metę i zaczęli się dobrze bawić, źródło grafiki: Arrowhead Game Studios.
Twórcy Helldivers 2 chcą byście w końcu przestali patrzeć na statystyki oraz metę i zaczęli się dobrze bawić Źródło: Arrowhead Game Studios.

Meta w grach zdecydowanie bywa męcząca. Nieważne jak bardzo chcielibyśmy czerpać radość z multiplayerów, widmo wymierzanych przez graczy trendów zawsze będzie za nami podążać – nawet w klasycznych rozgrywkach, które nie liczą się do rankingu. Arrowhead Game Studios postanowiło z tym zawalczyć, przywracając do swojej najnowszej produkcji ducha dobrej zabawy.

Kwestia tajemniczych statystyk

Helldivers 2 jest kooperacyjną strzelanką osadzoną w klimatach science-fiction, która pojawiła się na rynku zaledwie miesiąc temu i od tamtej pory zebrała rzeszę fanów. Jak to z każdą grą multiplayer bywa, gracze od razu zabrali się za analizowanie dostępnych broni, sprawdzając które sprawdzają się najlepiej w wirtualnych potyczkach.

Odpowiedź twórców shootera na te domysły jest zaskakująco prosta. Ich zdaniem, najlepsza broń to taka, która sprawia najwięcej frajdy.

„Kontrowersyjną” opinią podzielił się Johan Pilestedt, czyli prezes Arrowhead i jednocześnie jeden z deweloperów pracujących nad Helldivers 2. Jak potwierdza za pośrednictwem Twittera/X, gra nie ujawnia wszystkich możliwych statystyk broni.

Wielu z was porównuje bronie za pomocą czterech pokazywanych statystyk, chociaż każda z nich posiada ich około pięćdziesiąt. Liczby widoczne w grze to tylko wskazówka, która nie ujawnia pełnego obrazu. Korzystajcie z tej broni, którą lubicie najbardziej.

- Johan Pilestedt

Pokazując jedynie wybrane statystyki do każdej broni, twórcy Helldivers 2 starają się zwalczyć trend tworzenia przez społeczność mety. To prawdopodobnie pierwszy przypadek, kiedy deweloper tak otwarcie i szczerze wypowiada się na ten temat – nie każdy gracz to jednak docenia.

Nikt nie chce grać w ciemno?

Pod wpisem Pliestedta zebrało się spore grono komentujących niezadowolonych z takiej mechaniki. Z odpowiedzi można wywnioskować, że Arrowhead odebrało graczom możliwość zabawy statystykami, która dla wielu stanowiła coś w rodzaju hobby. Dodatkowo meta bywa pomocna w trudniejszych rozgrywkach, gdzie liczy się przede wszystkim obranie strategii.

Osobiście nie cierpię ukrytych statystyk i bycia w niewiedzy, co robi dany przedmiot. Tak jest zawsze i nie rozumiem, co w tym takiego fajnego.

- MediSage

Źródło: Arrowhead Game Studios - Twórcy Helldivers 2 chcą byście w końcu przestali patrzeć na statystyki oraz metę i zaczęli się dobrze bawić - wiadomość - 2024-03-02
Źródło: Arrowhead Game Studios

Gracze uwielbiają statystyki, nie ukrywajcie ich przed nami!

- Airwingmarine

Co najciekawsze, pozostawienie statystyk poza czujnym okiem graczy nie uniemożliwia stworzenia mety w stu procentach. Czujniejsi fani zauważyli, że jedną z potężniejszych broni w Helldivers 2 jest SG-225 Breaker. W komentarzach nie zabrakło próśb o zbuffowanie pozostałego arsenału tak, by mógł dorównać obecnemu „królowi”.

Warto także zauważyć, że większość negatywnie nastawionych fanów to osoby prowadzące media społecznościowe tudzież tworzące kontent związany z grami.

1

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Assassin’s Creed Red ma być małą rewolucją. W grze pojawią się elementy skradankowe rodem z serii Splinter Cell (plotka)

Następny
Assassin’s Creed Red ma być małą rewolucją. W grze pojawią się elementy skradankowe rodem z serii Splinter Cell (plotka)

Zapowiedź Ghost of Tsushima na PC może nastąpić lada dzień. Uznany informator rozbudza nadzieję

Poprzedni
Zapowiedź Ghost of Tsushima na PC może nastąpić lada dzień. Uznany informator rozbudza nadzieję

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl