Założyliście media społecznościowe przed trzynastymi urodzinami? W takim razie mamy nadzieję, że wybraliście wcześniejszą datę urodzenia.
Zdarzyło wam się zainteresować portalami takimi jak Facebook czy Twitter zanim przekroczyliście magiczny próg trzynastu lat? A może kupiliście kiedyś jakąś grę, kłamiąc wcześniej na temat waszej daty urodzenia? Zazwyczaj wpisujemy wtedy losową starszą datę, wierząc że kiedy będziemy już w określonym wieku, nikt nie będzie nas osądzał za dawne dzieje.
Co jednak w sytuacji, kiedy nie chcemy kłamać i zakładamy dane konto, nie zważając na zasady? Twórcy pewniej gry przekonali się o tym na własnej skórze.
Jeżeli interesują was klimaty fantastycznych MMORPG to z pewnością kojarzycie RuneScape. Wydana w 2001 roku gra od studia Jagex, podobnie jak inne produkcje tego rodzaju, doczekała się na przestrzeni lat własnych mediów społecznościowych – dla fanów jest to oczywiście idealny sposób do śledzenia nowości w fikcyjnym świecie.
Nikogo zatem nie powinien zdziwić ich niepokój, kiedy zauważyli, że oficjalny profil RuneScape zniknął bez śladu z Twittera/X. Sytuacja wydarzyła się trzy dni temu.
Wypowiadający się pod wpisem na redditowym forum gracze snuli spekulacje na temat usunięcia aktywnego profilu RPG-a. Zdaniem niektórych, Jagex padł ofiarą czystki związanej z usuwaniem botów, które stały się swoistą plagą platformy Elona Muska – ciężko bowiem poczuć się samotnym na Twitterze, kiedy z każdej strony atakują nas szemrane propozycje natury biznesowej (i nie tylko).
W ostatecznym rozrachunku to nie boty okazały się winne. RuneScape zostało zbanowane za korzystanie z platformy w wieku… ośmiu lat.
Podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych, by założyć konto na Twitterze/X należy mieć ukończony trzynasty rok życia. Złamanie tej zasady grozi usunięciem profilu nawet jeśli wiek ten zostanie z czasem przekroczony. Wówczas jedynym sposobem na odzyskanie dostępu jest skasowanie wszystkich wpisów sprzed trzynastych urodzin.

Oczywiście sytuacja ta nie powinna mieć miejsca w przypadku profili firmowych, jak jednak widać na przykładzie RuneScape – algorytm rządzi się własnymi prawami. Sytuację wyjaśniła Danni Amos, specjalistka ds. komunikacji, za pośrednictwem portalu PC Gamer.
X/Twitter uznał, że konto zostało stworzone przez osobę poniżej 13-tego roku życia (...). Kwestia ta nie dotyczyła oczywiście nas, więc po zapewnieniu dowodów konto zostało przywrócone.
- Danni Amos
Pracownicy studia Jagex stworzyli konto RuneScape w 2009 roku, ustawiając wówczas 2001 jako rok urodzenia, ponieważ wtedy gra miała swoją premierę. Teoretycznie profil miał wówczas osiem lat, co nie zgodziło się z wytycznymi Twittera/X. Na szczęście sprawa doczekała się szczęśliwego zakończenia, a fani RuneScape na nowo mogą cieszyć się tweetami od MMORPG.

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.