Po ostatnich zmianach, czyli wprowadzeniu Counter Strike’a 2 w miejsce Counter Strike’a: Global Offensive, gracze co tydzień za darmo otrzymują możliwość odblokowania dwóch z czterech wylosowanych przedmiotów. Te z kolei od wielu lat mogą być sprzedawane i kupowane na tak zwanym rynku społeczności Steama. W ten sposób gracze nabywają skórki do broni dostępnych w grze lub zarabiają pieniądze, które mogą następnie wydać na inne produkcje czy elementy kosmetyczne oferowane przez platformę Valve.
Zmiana polityki, wedle której od teraz każdy wie, kiedy może spodziewać się kolejnych nagród, ma zapewne sprawić, że poziom graczy Counter Strike’a 2 będzie utrzymywał się na stabilnym poziomie. Wcześniej możliwość wylosowania czegokolwiek była całkowicie losowa, choć można było zauważyć pewną tendencję polegającą na tym, że nagradzani skrzynkami byli zwykle ci, którzy w danym meczu byli najbardziej użyteczni.
Nie tylko Counter-Strike
Teraz śladem Valve ma ruszyć Ubisoft, który zorganizuje podobny system dla swojej flagowej produkcji FPS, czyli Rainbow Six Siege (via PC Gamer). Gracze będą mogli kupować i sprzedawać elementy kosmetyczne dostępne w grze. Ubisoft zaznaczył, że Rainbow Six Siege Marketplace będzie dostępny zarówno z przeglądarki, jak i telefonu komórkowego, jednak gigant nie wspomniał nic o połączeniu rynku z aplikacją Ubisoft Connect.
Transakcje będą się odbywać za pomocą kredytów R6, waluty premium Rainbow Six Siege kupowanej za prawdziwe pieniądze. Nie jest jasne, jak będą wyglądały ceny – czy będą one ustalane przez graczy, czy narzucane przez system z góry.
Co ciekawe, niewiele jest gier multiplayer, które decydują się na tego typu rozwiązania. W większości kosmetykę, a nawet elementy, które określilibyśmy mianem „pay to win” sprzedawane są przez deweloperów w specjalnych sklepach, gdzie gracze zostawiają realne pieniądze.
Podobne pomysły padały już pod kątem innych dużych gier, na przykład League of Legends, gdzie gracze rozmyślali nad tym, że zamiast Warsztatu Hextech Riot Games powinno się po prostu zdecydować na otworzenie rynku społeczności dla graczy, którzy w ten sposób mogliby wchodzić ze sobą w większe interakcje, wymieniając się skórkami do swoich ulubionych postaci.
Być może ewentualny sukces rynku od Ubisoftu dla Rainbow Six Siege przyczyni się do spopularyzowania tego aspektu w innych topowych grach sieciowych. Te niejednokrotnie korzystają już jednak z modeli tak zwanych karnetów bojowych (Fortnite, Valorant, Call of Duty Warzone).
Więcej na temat: CS2
Komenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problem
Komenda na zmianę ręki, to jedna z popularniejszych komend w CS:GO. W tym tekście wyjaśniamy, czy skorzystacie z niej także w CS2.
Komenda na zmianę ręki w CS2 - wyjaśniamy problemBind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyć
CS 2 jest już na horyzoncie. Coraz więcej graczy testuje najnowszą wersję strzelanki od Valve, a niektórzy już przygotowują się do profesjonalnego grania. Tu dowiecie się jak ustawić jumpthrow.
Bind na jumpthrow w CS2 - wyjaśniamy jak go użyćCounter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map
Ekscytacja CS2 jest potężna, a wraz z nią pojawiają się zapytania na jakich mapach będziemy mogli postrzelać. Na szczęście wiemy już o niektórych lokacjach, które trafią do gry.
Counter-Strike 2 - lista wszystkich potwierdzonych map