Brakowało wam pewnych miejsc w „trójce”? Gracze postarają się nadrobić braki związane z cięciami tak, by jak najbardziej urozmaicić przygodę.
Siódmy patch do Baldur’s Gate 3 przyniósł ze sobą oficjalnego Toolkita, pozwalającego graczom na tworzenie i pobieranie modów bez konieczności korzystania z zewnętrznych źródeł. Projekt okazał się ogromnym sukcesem, czego dowodem jest milion pobrań w zaledwie dobę od premiery aktualizacji. To jednak nie wszystko – gracze szybko odblokowali ukryte funkcje narzędzia, a wraz z nimi nowe możliwości.
W efekcie fani już teraz pracują nad nowymi lokacjami, które być może za kilka miesięcy lub lat rozwiną się w pełnoprawne rozszerzenia.
Użytkownik Reddita znany jako katszenBurger podzielił się mapą wykonaną za pomocą Toolkita z odblokowanymi funkcjami, niedostępnymi w oficjalnej wersji z patcha. Do prezentacji dołączył film przedstawiający zamek z bliższej perspektywy oraz wygląd lokacji we właściwej rozgrywce (w uproszczonej wersji).
Zdaniem autora wpisu, narzędzie z odkrytymi możliwościami jest obiecujące w perspektywie tworzenia customowych kampanii i niewykluczone, że za jakiś czas gracze zaczną tworzyć swoje własne DLC – podobnie jak ma to miejsce wśród społeczności Skyrima. Niektórzy wierzą, że właśnie na tym zależało Larian Studios, które nie ma w planach tworzenia żadnych rozszerzeń do Baldura – bynajmniej nie we współpracy z Hasbro.
Komentujący już teraz wymieniają lokacje i rzeczy, które chcieliby zobaczyć przy wykorzystaniu narzędzia do modów. Wśród wymarzonych map znalazły się między innymi Górne Miasto, lokacje z pierwszych dwóch Baldurów, a także Avernus – nad którym katszenBurger także pracuje.
Najwięcej głosów zdobyło tutaj jednak fanowskie DLC odtwarzające utrzymaną w klimatach gotyckiego horroru kampanię Ravenloft. Wówczas gracze liczyliby na uwzględnienie postaci wampirzego lorda Strahda von Zarovicha oraz jego królestwa, Barovii. W zależności od planów danego modera, samodzielne tworzenie takiego dodatku mogłoby zająć od roku do nawet dekady – wszystko zależy od tego, ile elementów Ravenloftu zostałoby zachowanych.
Za każdym razem, kiedy widzę wątek o nowym Toolkicie, ktoś wspomina Strahda, dlatego zdziwiłbym się, jeśli ktoś nie zabrałby się zaraz za pracę nad nim.
Mamy przy tym przykre wieści dla miłośników konsol. Jak wyjaśnia katszenBurger w jednym z komentarzy, choć mody na nowe lokacje działają w oficjalnym narzędziu Lariana, pobranie ich wymaga skorzystania z zewnętrznej platformy pokroju Nexus Mods. Co za tym idzie, będą one dostępne wyłącznie dla graczy komputerowych – zakładając, że studio nie odblokuje domyślnie ukrytych opcji w momencie wdrożenia Toolkita na konsole.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.