Twórcy Diablo 4 przesadzili ze zwiększeniem szansy na mityczne unikatowe przedmioty? Jeden ze streamerów pokazuje jak niezbalansowany jest nowy patch.
W Diablo 4 trwa już Season of Infernal Hordes. Piąty sezon gry ma zapewnić rozrywkę graczom w oczekiwaniu na pierwszy dodatek Vessel of Hatred, który zadebiutuje już w październiku tego roku.
Do tego czasu fani będą pokonywać zastępy piekielnych przeciwników, w tym także tych znanych z Diablo 2. Oprócz tytułowej hordy, Blizzard przygotował dla graczy ogromną aktualizację, jednak nie wszystkie zmiany okazały się dobrze przemyślane.
Piąty sezon Diablo 4 miał za zadanie zwiększyć szansę na mityczne dropy. Co więcej, twórcy zdecydowali, że przedmioty uberunikatowe będą od teraz określane mianem mitycznych unikatowych oraz będą cechować się fioletowym kolorem i taką samą poświatą, celem odróżnienia ich od innych mniej wyjątkowych dropów.
Dodatkowo, deweloperzy założyli, że gracze będą mieć większą szansę na zdobycie nowych przedmiotów poprzez zwiększenie częstotliwości ich wypadania. O ile założenie było słuszne, to tym razem Blizzard nieco przesadził.
Streamer Rob2628 podczas swojej ostatniej transmisji postanowił zaprezentować społeczności fanów gry, to jak szybko można zdobywać uberunikatowe przedmioty. W tym celu postanowił wzywać Lorda Zira i pokonując go sprawdzić jakie przedmioty otrzyma.
W Diablo 4 możemy znaleźć aż 8 mitycznych unikatowych przedmiotów (wcześniej uberunikatowych), które cechują się niesamowitymi statystykami, które z pewnością wzmocnią naszą postać. Dotychczas były one bardzo rzadkie, ale jak pokazuje nagranie streamera, wystarczy kilka minut, by do naszego ekwipunku dołączył wyjątkowy przedmiot.
Warto zauważyć, że na zapisie streamu gracz ma już kilka egzemplarzy Harlequin Crest w swoim ekwipunku. Dla jego eksperymentu istotny jest ten zdobywany w 2:39 minucie filmu. Już minutę później do jego ekwipunku dołączył również amulet Melted Heart of Sigil. Oznacza to, że szansa na zdobycie uberunikatowego przedmiotu jest zdaniem streamera zdecydowanie za wysoka.
Komentujący nagranie ze streamu zauważają, że wszystko jest w porządku i nie ma sensu zgłaszać ten „problem” Blizzardowi, gdyż oni też chcą zdobyć rzadkie elementy wyposażenia.
Cholera, Beavis, nie zmuszaj ich, żeby to znerfili, zanim zdążę wrócić do domu.
– GrimmReefer
Choć część graczy zarzuca streamerowi współpracę z Blizzardem i błyskawiczne osiąganie wyników, które normalnym użytkownikom zajmują tygodnie ciągłej pracy, to nie zmienia to faktu, że uwagi Roba2628 są słuszne i zdaniem innych tak szybkie zdobywanie bardzo rzadkich przedmiotów odbiera im ich unikalność.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.