Nie liczcie jednak na zbyt wiele. Model bowiem dopiero się uczy, choć już teraz może być ciekawym źródłem informacji.
Nie od dziś wiadomo, że LoL jest grą wymagającą dość sporej cierpliwości, a sama rywalizacja w niej przebiega w dość napiętej i nie zawsze przyjemnej atmosferze. Jest tak zwłaszcza po noworocznych aktualizacjach rozgrywki, które przyniosły sporo zmian – niestety jednak często nie na lepsze.
Gracze jednak się nie poddają i dla wszystkich jasne jest chyba, że trzeba sobie jakoś radzić. Wydaje się, że właśnie dlatego powstał model AI, który pozwala z dość dużą dokładnością (ok. 62%) przewidzieć nasze szanse na wygranie meczu, zanim ten w ogóle się rozpocznie.
Jest to jednak dopiero wersja prototypowa modelu. Dobrze sobie radzi ze zwykłymi kolejkami solo, ale okazuje się niezbyt skuteczny w przypadku rozgrywek na naprawdę wysokim poziomie. Mimo to, jest całkiem sensowną alternatywą dla standardowych lane matchupów, ponieważ analizuje całość draftu. Może nawet zaproponować nam odpowiedniego do danego meczu bohatera.
Autor zdaje sobie sprawę z ograniczeń modelu, ale na korzyść całości przemawia fakt, że był on uczony w oparciu o oficjalne dane statystyczne udostępnianych przez Riot Games. Ponieważ jednak rozgrywki nie są zależne tylko od umiejętności danych bohaterów, ale także od szeregu innych zmiennych, taka wiedza w ostatecznym starciu okazuje się być niewystarczająca.
Jest tak również dlatego, że niektóre postacie wydają się być po prostu zaprogramowane do zwycięstwa - jak Mel Medarda, której pojawienie się wśród dostępnych w grze czempionów wstrząsnęło niedawno układem sił w grze.
Projekt zdecydowanie wzbudził jednak zainteresowanie graczy. Pozostaje jednak pod znakiem zapytania, czy rozgrywkę w LoL-u da się zrozumieć w takim stopniu, żeby była możliwa jeszcze wyższa dokładność w przewidywaniu jej wyniku.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.