Planszówkowy Gothic powraca na radar, stawia jednak więcej pytań niż odpowiedzi. Najważniejsze szczegóły ciągle nie zostały ujawnione, fanom nie przypadł do gustu również koszt wysyłki.
Kiedy ostatnio pisaliśmy o planszówkowej odsłonie Gothica od THQ Nordic, projekt dopiero rozpoczynał swoją wędrówkę. Dziś mamy już więcej konkretów, a sama kampania crowdfundingowa zakończyła się sukcesem.
Zebranie środków potrzebnych twórcom do rozpoczęcia produkcji trwało mniej więcej godzinę, a sama planszówka trafi na nasze stoły zapewne nie wcześniej, niż w 2026 roku (zgodnie z kalendarzem wysyłki dostępnym na stronie gry).
Dla tych, którzy nie mieli okazji zapoznać się jeszcze z pomysłem, kilka słów wyjaśnienia. Gothic: A Shadow’s Quest pozwoli nam wcielić się w rolę skazańca, który trafia do słynnej Górniczej Doliny i tam musi się odnaleźć.
Podczas rozgrywki będziemy zatem wykonywać rozmaite zadania, rozbijać hordy wrogów, udoskonalać swoje zdolności i talenty, by w końcu podjąć się misji elitarnej i mieć szansę na zwycięstwo.
Gra oferuje trzy różne typy kampanii oraz tzw. free play mode, który doda grze różnorodności. Całość będzie dostępna między innymi w języku polskim. Projekt przyciągnął wiele uwagi i może liczyć na wsparcie wiernych fanów serii Gothic, ale już teraz pojawiły się pewne problemy, które twórcy będą musieli rozwiązać przed nadejściem premiery.
Jednym z nich jest póki co brak szczegółowej prezentacji gry w formie wideo, która nie pozwala graczom zorientować się, jak będzie wyglądała całość projektu. Twórcy obiecali zatem przygotować film z rozgrywką, pracują także nad obniżeniem kosztów wysyłki.
Cena całego zestawu bowiem nie należy obecnie do najniższych, a w połączeniu z cenami dostawy zniechęciła wielu fanów (szczególnie tych mieszkających w bardziej odległych rejonach świata jak np. Australia).
Jaki będzie ostateczny kształt projektu – nie sposób przewidzieć, ale więcej konkretów powinno pojawić się już niebawem. Fani czekają w szczególności na rulebook i cele dalekosiężne, które pozwolą lepiej zorientować się, jakie dokładnie plany mają twórcy na przyszłość oraz zadecydować, czy to odpowiednia propozycja dla nich.
0

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.