Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Europa Universalis III - poradnik do gry

Europa Universalis III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Budżet miesięczny - dochody | Ekonomia w Europa Universalis III poradnik Europa Universalis III

Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019

Budżet miesięczny - dochody

Nasze dochody pochodzą z 4 głównych źródeł:

Podatki - ich wysokość zależy od liczebności ludności w danej prowincji, jej kultury i religii (patrz wyżej) oraz poziomu naszej stabilności. Pewne budynki (Urząd celny, Konstabl) podnoszą dochody w tej dziedzinie. Zazwyczaj przychody z tego tytułu do większość naszych dochodów.

Produkcja - każda prowincja wytwarza pewne dobra. Nasz poziom cechy produkcja uzależniony od efektu badań w dziedzinie produkcja i przez odpowiedni dobór Doktryn, ustawień polityki wewnętrznej i religii, określa jak dużo zysków ze sprzedaży tego dobra trafia do naszego budżetu.

Handel - zysk przynoszony przez kupców umieszczonych w Ośrodkach handlu. Jego wartość zależy od tego ilu i jak dobrze mamy rozstawionych kupców (więcej o tym w rozdziale Handel). W przypadku gier w których koncentrujemy się na handlu dochody w tej pozycji mogą wynosić więcej niż łączne dochody z podatków i produkcji. W państwach o niskiej skuteczności handlu mogą być nawet równe zeru.

Kopalnie złota - w przypadku gdy posiadamy prowincje z kopalniami złota, tutaj będą zyski jakie czerpiemy z ich eksploatacji. O ile poziom tych zysków jest w zasadzie niezależny od większości czynników wpływających na pozostałe elementy dochodu ma jedną wadę - zwiększa inflację. Poziom w jakim wydobywane złoto wpływa na naszą inflację zależy od stosunku zysku z kopalni do pozostałych źródeł dochodów. Innymi słowy, jeżeli złoto z kopalń to 10% naszego zysku to nie mamy się czym martwić. Jeżeli to 50% to mamy problem.