Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Europa Universalis III - poradnik do gry

Europa Universalis III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Handel | Ekonomia w Europa Universalis III poradnik Europa Universalis III

Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019

Handel

Dobrze rozbudowana sieć kupców umieszczonych w dużej liczbie Ośrodków handlu daje dochody, którymi trudno pogardzić. Prawdziwy potencjał jaki daje handel zobaczymy gdy wybierzemy drogę pełnej specjalizacji w tej dziedzinie. O ile w większości obszarów gry specjalizacja popłaca, w handlu korzyści są wyjątkowo dostrzegalne. Wynika to bowiem z bardzo prostego faktu - każdy dukat zarobiony przez naszych kupców musi być zabrany konkurencji.

Każdy ośrodek handlu może pomieścić do 20 kupców. Zdobycie w nim jakiejkolwiek pozycji będzie się zawsze odbywało kosztem konkurentów.

Gdy wysyłamy kupca z zadaniem zawalczenia o nasze dochody w danym ośrodku handlu mogą wydarzyć się dwie rzeczy: albo wskoczy w wolne akurat miejsce albo jeśli go nie będzie - spróbuje wygryźć kupca innej nacji. Żaden pojedynczy kupiec nie będzie robił jednego i drugiego jednocześnie. Z tego względu zazwyczaj wysyłanie kupców pojedynczo nie ma sensu.

Wysłanie dwóch kupców to minimum - jeden walczy o miejsce, drugi gdy tylko zostanie ono zwolnione od razu je zajmuje. To oczywiście sytuacja idealna - często będzie trzeba wysyłać kupców większymi grupami - bo zarówno otwieranie pozycji jak i jej zajmowanie wcale nie musi się udać.

Od czego zależy prawdopodobieństwo jednego i drugiego?

Szansa współzawodnictwa - określa zarówno szansę wygryzienia konkurencji jak i obrony raz wywalczonej pozycji.

Bazowe prawdopodobieństwo to 50%.

Jest dodatkowo modyfikowane przez następujące czynniki:

  1. Każdy 2% efektywności handlowej to +1%
  2. Stabilność - każdy punkt powyżej 0 to +1%, każdy punkt poniżej to -1%
  3. Umiejętności administracyjne władcy - każdy ich punkt to +1% (max 9%)
  4. Niski poziom reputacji - każdy punkt Bad Boya to -1%
  5. Posiadanie Ośrodka handlu nie akceptowanej kultury to -15%
  6. Doktryna Zręczna praktyka handlowa to +10%

Nasze szanse są zestawiane z tymi które ma przeciwnik i na tej podstawie komputer losuje czy powiódł się nasz atak albo czy obrońca utrzymał swoją pozycję. Jeśli prawdopodobieństwa AI i człowieka są równe - szanse na powiedzenie to 50%

Najważniejszy wpływ pozytywny ma efektywność handlowa. Widać również jak poważną przeszkodą w walce o dobrą pozycję naszych kupców jest kiepska reputacja (czyli wysoki BB). Każda aneksja, wypowiedziana bez casus beli wojna i inne pogarszające reputację działania od razu będą się odbijać na skuteczności naszych kupców.

Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie