Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wioski i questy | Monster Hunter Generations poradnik Monster Hunter Generations

W grze MHGen mamy dostępne cztery wioski - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

W grze MHGen mamy dostępne cztery wioski. Startujemy w wiosce Bherna, po czym wkrótce odblokujemy dostęp do trzech pozostałych. Są to kolejno: Kokoto (z pierwszego Monster Huntera), Pokke (z części drugiej) oraz Yukumo (znane z trójki). Właśnie z powodu takich nostalgicznych elementów, Monster Hunter Generations zawdzięcza swój tytuł. W każdej wiosce znajdziemy praktycznie te same podstawowe elementy: nasz dom, wszystkie stoiska, kucharza, szefa wioski itp. Niemniej jednak, każda z nich znacznie różni się klimatem i co najważniejsze, zamieszkują je/odwiedzają zupełnie różni NPC, którzy będą dla nas mieli mnóstwo questów. Do pewnego stopnia, Hunter's Hub również można potraktować jako osobną wioskę (a raczej obozowisko), ponieważ w tej odsłonie gry tam również znajduje się wszystko, czego byśmy potrzebowali. Pozwala to na solidne przygotowanie się do questów oraz ulepszanie ekwipunku i zapisywanie gry bez konieczności przerywania sesji on-line.

Dom Łowcy

Najważniejszym elementem każdej wioski jest oczywiście nasz dom - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Najważniejszym elementem każdej wioski jest oczywiście nasz dom. Tutaj w każdej chwili (między questami oczywiście) możemy zapisać stan gry (kładąc się do łóżka), zmienić uzbrojenie, zarządzać Palico oraz innymi aspektami gry. W każdym domu spotkamy również "gosposię", u której (lub którego) znajdziemy wiele przydatnych skrótów, co niemal eliminuje konieczność odwiedzania Ranczo Palico. Gosposi używamy również aby pobrać nową, darmową zawartość DLC, które są regularnie wypuszczane.

Skoro już mowa o Ranczo (które znajduje się tylko w wiosce Bherna), tutaj znajdziemy wszelkie aktywności związane z kocimi towarzyszami - od kociej opiekunki, przez kocie Dojo po mini-grę Meownster Hunter - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Skoro już mowa o Ranczo (które znajduje się tylko w wiosce Bherna), tutaj znajdziemy wszelkie aktywności związane z kocimi towarzyszami - od kociej opiekunki, przez kocie Dojo po mini-grę Meownster Hunter. Prócz tego, znajduje się tutaj również handlarz Neko, u którego możemy zamawiać różne zasoby z farm oraz kupować rzadziej spotykane materiały, używając do tego specjalnej waluty zwanej Wycademy Points, którą otrzymujemy m.in. za wykonywanie questów.

Kuchnia

Kolejnym, bardzo ważnym miejscem w każdej wiosce jest kuchnia polowa - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Kolejnym, bardzo ważnym miejscem w każdej wiosce jest kuchnia polowa. Odwiedziny w kuchni przed rozpoczęciem każdego questa powinny być w zasadzie obowiązkowe. Każdy posiłek zjedzony przed polowaniem wzmocni nas na czas jego trwania. Poprzez dobranie odpowiedniego posiłku oraz przyprawy nie tylko możemy tymczasowo podnieść podstawowe statystyki, ale również otrzymać nawet kilka specjalnych "buffów" bardzo pomocnych w wykonaniu stojącego przed nami zadania (szansa na ich otrzymanie jest do pewnego stopnia losowa). Efekty zjedzonego posiłku utrzymują się przez cały czas trwania questu, na który się właśnie wybieramy - pod warunkiem, że w jego trakcie nie zasłabniemy ani raz. Pierwszy "zgon" podczas polowania wiąże się z utratą wszelkich efektów zjedzonego wcześniej posiłku. Jedynym wyjątkiem są posiłki, które odblokowują możliwość zachowania tychże efektów, nawet po zasłabnięciu podczas polowania. Jak zawsze, pełną listę posiłków oraz receptur znajdziecie w linkach na końcu poradnika.

Market

Na początku gry, będzie to jedno z ważniejszych stoisk do odwiedzenia - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Na początku gry, będzie to jedno z ważniejszych stoisk do odwiedzenia. Tutaj zaopatrzymy się w najważniejsze przedmioty podręczne, takie jak napoje lecznicze czy narzędzia do wydobywania surowców. Z czasem przydatność marketu zacznie spadać, w miarę jak będziemy pozyskiwać więcej materiałów, z których samodzielnie będziemy mogli wykonać praktycznie wszystkie przedmioty, które są tutaj oferowane. Wygoda kupowania gotowych zasobów jest kusząca, ale zwłaszcza na początku naszej kariery nie będziemy raczej opływać w bogactwa, więc samodzielne stworzenie podstawowych przedmiotów ma same plusy.

W markecie (zupełnie jak w życiu) czasami pojawiają się promocje. Między każdym questem warto zajrzeć do kramiku i sprawdzić, czy aktualnie nie ma wyprzedaży. Podczas promocji wszystkie przedmioty są o połowę tańsze! Jest to idealna okazja, aby zrobić zapasy najbardziej potrzebnych przedmiotów.

Questy

Questy w MHGen otrzymujemy od strojnych dziewcząt w każdej wiosce (Bherna Gal, Kokoto Gal, itp - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Questy w MHGen otrzymujemy od strojnych dziewcząt w każdej wiosce (Bherna Gal, Kokoto Gal, itp.). Pełnią one role swego rodzaju pośredniczek, do których inni NPC zgłaszają swoje oferty pracy. Questy podzielone są według poziomu trudności, który oznaczony jest ilością gwiazdek i dzielą się na kilka podstawowych kategorii:

Hunting - polowanie na dużego potwora, bez dodatkowych warunków.

Slaying - polowanie na małe potwory, zazwyczaj w dużej ilości.

Capture - podobnie jak hunting, jednak warunkiem ukończenia questa jest złapanie, a nie zabicie potwora.

Hunt-a-thon - maraton łowiecki, polegający na upolowaniu więcej niż jednego, dużego potwora.

Gathering - zbieranie konkretnych materiałów, określonych przez pracodawców.

Prowler - questy które można wykonywać tylko i wyłącznie w formie kociego Prowlera.

Urgent - "pilny" quest, będący swego rodzaju egzaminem, którego zdanie owocuje odblokowaniem kolejnej serii questów o wyższym poziomie trudności.

Wiele questów poza zadaniem podstawowym oferuje nam również cele poboczne (sub-quest) - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Wiele questów poza zadaniem podstawowym oferuje nam również cele poboczne (sub-quest). Ich wykonanie nie jest wymagane, ale zawsze jest bardzo korzystne. Po pierwsze, wykonanie sub'a zwiększa naszą nagrodę, a po drugie, daje nam również możliwość wcześniejszego zakończenia głównego questa (end via sub-quest). Jest to doskonała opcja tak dla tych, którzy z danego zadania chcą wycisnąć jak najwięcej, jak i dla tych, którym albo się śpieszy, albo zadanie główne wydaje im się zbyt trudne.

Pilne questy nie są widoczne na liście, dopóki nie wykonamy pewnej ilości zadań kluczowych - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Pilne questy nie są widoczne na liście, dopóki nie wykonamy pewnej ilości zadań kluczowych. Zadania kluczowe zazwyczaj od razu widoczne są na liście, jednak nie są w żaden sposób wyróżnione, a zatem nie wiemy na pierwszy rzut oka, który quest jest zadaniem kluczowym, a który tylko wypełniaczem. W takiej sytuacji mamy dwie możliwości - możemy albo wykonywać wszystkie questy po kolei, aby w końcu odblokować pilny quest, albo skorzystać ze źródeł internetowych, aby od razu zidentyfikować zadania kluczowe i skupić się głównie na nich. Najważniejsze linki znajdziecie na końcu poradnika.

Wiele questów nie jest od razu widoczne na liście - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Wiele questów nie jest od razu widoczne na liście. W celu ich odblokowania należy porozmawiać z NPCami, których łatwo zidentyfikować po żółtym lub czerwonym dymku, unoszącym się nad ich głowami. Żółty dymek oznacza quest opcjonalny, ale zawsze bardzo ważny, ponieważ jego wykonanie pozwoli nam odblokować różnorakie ulepszenia, niezbędne do rozwoju postaci. Czerwone dymki pojawiają się rzadziej, ponieważ są to questy fabularne, konieczne do odblokowania kolejnych "rozdziałów" gry. Zadania otrzymane od postaci w grze zawsze oznaczone są na liście questów "dymkiem", podobnym do tego, który pojawia się nad głowami NPC.

Nie każdy quest otrzymany podczas rozmowy z NPCem będzie jednakże widoczny na liście ofert u wioskowych dziewczyn - Wioski i questy | Monster Hunter Generations - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Nie każdy quest otrzymany podczas rozmowy z NPCem będzie jednakże widoczny na liście ofert u wioskowych dziewczyn. Niektóre z nich to tzw. "villager request". Quest te polegają na dostarczeniu wymienionych w treści zadania odpowiednich materiałów w ściśle określonej ilości. Czasami zebranie wszystkich zamówionych materiałów wymaga ukończenia więcej niż jednego, standardowego qyesta z listy. Po zebraniu wymaganej ilości materiałów, wystarczy odnieść je do handlarza (odwiedzając Neko na ranczo lub korzystając ze skrótu u gosposi). Wszystkie questy opcjonalne, mimo iż nie hamują postępów w grze są bardzo ważne i powinny być traktowane jako zadania priorytetowe. Możemy je wykonać w dowolnym momencie i zazwyczaj odblokowują one dostęp do nowych materiałów, ekwipunku, sztuk łowieckich lub posiłków. Każdy z tych elementów znacząco wpływa na potencjał bojowy naszej postaci.