Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Monster Hunter jest grą, w której cały ekwipunek można, a nawet trzeba wyprodukować z materiałów, o których zdobywaniu wspomnę nieco niżej. Dotyczy to zwłaszcza zbroi, broni i dekoracji, ale również (szczególnie na początku gry, kiedy brak nam funduszy) narzędzi, napojów, itp. W grze nie dostaniemy ani nie znajdziemy tak po prostu gotowej zbroi czy miecza - niektóre można kupić już spreparowane, ale jest to droga i w dużej mierze bezużyteczna alternatywa.

Kupowanie i tworzenie ekwipunku

Kilka podstawowych kompletów zbroi oraz garść broni możesz zakupić w zbrojowni (armory), jednak jak już wspominałem, jest to dość kosztowne, a wybór zawsze pozostawia wiele do życzenia - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Kilka podstawowych kompletów zbroi oraz garść broni możesz zakupić w zbrojowni (armory), jednak jak już wspominałem, jest to dość kosztowne, a wybór zawsze pozostawia wiele do życzenia. Jedyna praktyczna funkcja zbrojowni, która mogłaby uzasadniać jej istnienie to zakup w pośpiechu bardzo słabego sprzętu w celu późniejszego ulepszenia (opcja dla bogatych i leniwych). Inne zastosowanie, które przychodzi mi do głowy to być może możliwość zakupienia od ręki tak słabego sprzętu w celu użycia go podczas gry ze znajomymi, którzy są daleko w tyle. Generalnie rzecz biorąc, unikaj zbrojowni - poza bardzo specyficznymi sytuacjami to czysta strata pieniędzy.

Prawdziwi łowcy korzystają z usług kowala - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Prawdziwi łowcy korzystają z usług kowala. To u niego wykonasz ze zdobytych materiałów najlepsze uzbrojenie, dekoracje oraz dokonasz ulepszeń swojego ekwipunku. Nawet w przypadku słabego sprzętu, ceny wykonania go z półproduktów są o połowę niższe niż ceny zakupu w zbrojowni. Nie każda broń, zbroja oraz dekoracja będzie od ręki dostępna nawet w celu obejrzenia - na początku selekcja będzie bardzo uboga, ale z czasem lista wypełni się setkami przedmiotów. Dlaczego tak jest? Nowy ekwipunek pojawia się u kowala w miarę zdobywania przez nas coraz nowszych i rzadszych materiałów. Kiedy zdobędziesz na polowaniach 1-2 materiały potrzebne do wykonania konkretnego przedmiotu, ten pojawi się na liście, pokazując ile i czego nam jeszcze brakuje. Zazwyczaj łatwo jest domyśleć się skąd pochodzą brakujące materiały, ponieważ ich nazwy sugerują nam z jakiego potwora pochodzą lub jaki to typ materiału (roślina, metal, kryształ czy nawet robak). W zidentyfikowaniu mniej oczywistych materiałów pomogą nam niezliczone źródła dostępne w Internecie, do których linki znajdziesz na końcu poradnika.

Ulepszanie broni i pancerza

Kolejną ważną funkcją kowala jest ulepszanie istniejącego już wyposażenia - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Kolejną ważną funkcją kowala jest ulepszanie istniejącego już wyposażenia. Ulepszać można jedynie zbroję i broń - w przypadku dekoracji, można najwyżej wykonać lepszą dekorację z tym samym efektem, ale wyższym bonusem. Ulepszanie zbroi i broni wygląda nieco inaczej. W przypadku jednego i drugiego możemy podnosić po prostu poziom przedmiotu, a w przypadku zbroi tylko i wyłącznie jej poziom. Sprawa ma się zupełnie inaczej z bronią. W Monster Hunterze mamy możliwość wykonania dosłownie setek różnych narzędzi zniszczenia, ale niektóre nigdy nie będą widoczne bezpośrednio w oknie craftingu. Jest tak dlatego, że niektóre "modele" można wykonać tylko i wyłącznie poprzez ulepszenie zupełnie innej broni. Praktycznie każda broń, jaka kiedykolwiek wpadnie w nasze ręce ma przypisane sobie ogromne drzewo ulepszeń z wieloma rozwidleniami. Warto tutaj zaznaczyć, że broń, która została przerobiona z jednego modelu w inny zostanie sprowadzona automatycznie na poziom 1 i trzeba ją będzie "levelować" od nowa. Na samym początku gry praktycznie w ogóle nie ma sensu ani potrzeby od razu rzucać się w wir craftowania nowego sprzętu - ten, który dostaliśmy na początku gry w zupełności wystarczy na kilka ładnych godzin gry, jeżeli tylko będziemy go ulepszać - stosunkowo niskim kosztem.

Dekoracje i naprawa

Na koniec pozostają nam jeszcze dekoracje - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Na koniec pozostają nam jeszcze dekoracje. Jak wspominałem wcześniej, to one pomagają nam odblokować pełny potencjał posiadanej zbroi. Podobnie jak w wypadku zbroi oraz broni, nowe dekoracje będą pojawiały się na liście w miarę, jak pozyskamy więcej materiałów podczas polowań. U kowala można takie dekoracje nie tylko wykonać, ale od razu zamontować w zbroi lub je usunąć. Usunięcie dekoracji nie powoduje jej zniszczenia i można w każdej chwili użyć jej w innym zestawie.

Broń oraz zbroja w MHGen nie ulega degradacji, tak więc nigdy nie trzeba go naprawiać. Co prawda broń tępi się podczas walki, ale jest to efekt tymczasowy i po powrocie z łowów broń będzie jak nowa. Jak łatwo się domyśleć, najlepszy sprzęt w grze kosztuje krocie i jego wykonanie wymaga wiele czasu i wysiłku. Dodatkowe koszty związane z naprawą były by już grubą przesadą.

Przedmioty podręczne

Ekwipunek to jednak nie koniec craftingu w MGhen - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Ekwipunek to jednak nie koniec craftingu w MGhen. Wszystkie podręczne przedmioty, takie jak narzędzia, napoje, pociski, oleje, itp. również można wykonać samemu. W tym wypadku jedynym kosztem jaki ponosimy to zużycie materiałów potrzebnych do wykonania. Łączyć materiały (tzw. Combo) możesz w swoim ekwipunku (również podczas polowania), lub w skrzyni, poprzez otwarcie okna Combine/Combo List. Lista początkowo będzie pełna szarych pytajników, ale w miarę pozyskiwania nowych materiałów, pytajniki zmienią się w białe. Oznacza to, że posiadasz materiały niezbędne do wykonania danej kombinacji, jednak żeby odkryć co z niej wyjdzie musisz za pierwszym razem zrobić to w ciemno. Niektóre kombinacje domyślnie mają 100% szansę na udane połączenie, inne, bardziej egzotyczne kombinacje są trudniejsze na sukces. Aby zwiększyć swoje szanse, kup w sklepiku Book of Combos 1-5. Na początku nie będziesz mógł kupić wszystkich książek, ale z czasem kolejne będą się pojawiać u sklepikarzy w wioskach. Każda kolejna książka zwiększa szanse na udane połączenie - im więcej książek posiadasz, tym większa będzie szansa na powodzenie. Aby książki odniosły pożądany skutek, musisz je posiadać przy sobie (w przypadku łączenia materiałów podczas polowania) lub w swojej skrzyni (kiedy tworzysz kombinacje w domu).

Pozyskiwanie materiałów

Przejdźmy do tematu pozyskiwania materiałów, bo w końcu do nich się wszystko sprowadza - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Przejdźmy do tematu pozyskiwania materiałów, bo w końcu do nich się wszystko sprowadza. Różnego rodzaju materiały będziemy zawsze otrzymywać za samo wykonywanie questów - ich ilość będzie losowa (choć często ma na to wpływ umiejętność gracza podczas walki, ale o tym później), jednak rodzaj nagrody jakiego możemy się spodziewać będzie zawsze taki sam dla danego questa. Poza nagrodami, mamy dwie możliwości pozyskiwania materiałów: polowanie (zabijanie lub chwytanie potworów) oraz zbieractwo.

Podczas polowań, ilość oraz szansa na pozyskanie konkretnego, poszukiwanego przez nas materiału zależeć będzie od naszej wydajności w walce oraz metody rozprawienia się z potworem - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Podczas polowań, ilość oraz szansa na pozyskanie konkretnego, poszukiwanego przez nas materiału zależeć będzie od naszej wydajności w walce oraz metody rozprawienia się z potworem. Niektóre materiały można zdobyć np. tylko po odcięciu ogona lub złamania rogów potworowi, lub tylko w przypadku jego złapania. Wiedza na temat tego, jak pozyskać konkretny materiał z każdego z potworów wykracza daleko poza możliwości typowego gracza, dlatego z pomocą przyjdą nam źródła internetowe.

Zbieractwo

Na koniec pozostaje nam czyste zbieractwo - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Na koniec pozostaje nam czyste zbieractwo. Na każdej mapie, na jakiej przyjdzie nam wykonywać questy, znajduje się mnóstwo źródeł różnego rodzaju materiałów, od rud metali, przez zioła i pajęczyny, po dziką zwierzynę, nie stanowiącą zagrożenia dla gracza. Niektóre materiały można zbierać gołymi rękami, inne zaś będą wymagały wykorzystania odpowiednich narzędzi.

Podstawowe dwa narzędzia niezbędne do "wydobycia" to kilof oraz sieć na robale. Tak kilof jak i sieć mają ograniczoną ilość użyć (częściowo losową), która zależy od ich jakości. Ponadto, na questa można wziąć ze sobą tylko 5 kilofów i 5 sieci. Poza questami, które stawiają przed nami konkretne wyzwanie, istnieją również questy służące tylko i wyłącznie do zbierania materiałów, tzw "gathething tour". Zazwyczaj są to wycieczki pozbawione poważniejszych zagrożeń - takowe pojawiają się dopiero dużo później w grze i zabijanie potworów jest w takim wypadku całkowicie opcjonalne. Podczas pierwszych wycieczek po łupy, należy zwracać uwagę na wszelkie zwracające na siebie elementy otoczenia: kolorowe rośliny, chmary świetlików, stawy rybne, błyszczące kamienie, ule, powalone pnie, rozrzucone kości i wiele innych. Po pewnym czasie łatwo będzie nam już na pierwszy rzut oka rozpoznać, co jest tylko elementem wystroju mapy, a co źródłem drogocennych materiałów.

Transpurrter

Największym ograniczeniem podczas zbierania jest pojemność naszego inwentarza - Crafting - ulepszanie ekwipunku i pozyskiwanie materiałów - Monster Hunter Generations - poradnik do gry

Największym ograniczeniem podczas zbierania jest pojemność naszego inwentarza. Kiedy skończy się w nim miejsce, nie będziemy mieli innego wyboru jak tylko powrócić do domu, dlatego przed wybraniem się na "gathering" warto skupić się najpierw na najbardziej potrzebnych materiałach. Na szczęście jednak ilość zebranych materiałów możemy skutecznie podwoić, korzystając z usług Transpurrtera, który czeka obok naszego obozu startowego. Jest to kot-kurier, któremu możemy oddać nadmiar przedmiotów, a ten odtransportuje je dla nas do miasta. Z jego usług można skorzystać tylko raz podczas trwania questa, ale i tak oszczędza nam to masę czasu, który musielibyśmy zmarnować na wielokrotne powtarzanie tej samej wycieczki po materiały.

Tryb Prowlera

Podczas wycieczek z nastawieniem na zbieranie, dobrym pomysłem będzie uprzednie przełączenie się z trybu Hunter na Prowler (więcej na ten temat w kolejnym kroku), co możemy zrobić w domu, używając kociej tablicy. W efekcie zamiast kierować swoją postacią, przejmiemy kontrolę nad jednym z wybranych kocich towarzyszy, Palico. Takie rozwiązanie ma dwie silne strony: po pierwsze Prowler nie męczy się, więc można biegać po mapie bez żadnych przestojów na uzupełnienie staminy. Po drugie, narzędzia Prowlera nigdy się nie psują, co zaoszczędzi nam trochę pieniędzy lub materiałów, potrzebnych do wykonania narzędzi.

Podobało się?

0

Monster Hunter Generations

28 listopada 2015

Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

You are not permitted to copy any image, text or info from this page. This site is not associated with and/or endorsed by the or . All logos and images are copyrighted by their respective owners.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA for gamepressure.com, unofficial game guides, walkthroughs, secrets, game tips, maps & strategies for top games.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl