Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Technomancer - poradnik do gry

The Technomancer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer poradnik The Technomancer

Każda z trzech podstawowych klas postaci (nie licząc technomanty) posiada po 4 umiejętności pasywne oraz 2 aktywne. Aby odblokować kolejne umiejętności kluczowe, musisz rozwinąć wybraną jedną z trzech gałęzi drzewka poprzez rozwój mniejszych pól na gałęzi, które poprawiają określone statystyki ataku/obrony klasy postaci. Oczywiście możesz rozwinąć całe drzewko dla wybranej postaci. Pamiętaj szczególnie, że każda umiejętność pasywna czy aktywna może dodatkowo jednokrotnie zostać ulepszona w tym samym polu drzewka.

Z umiejętności aktywnych danej klasy należy uwzględnić podział: każda z klas posiada jedną z tych umiejętności nadającą pewien status (jak bariera ochronna, skupienie zwalniające czas itp.) oraz czysto ofensywne, dzięki którym wykonujesz atak specjalny. Aktywacja umiejętności statusu zabiera jedno pole Mocy tak długo, jak jest aktywna. Atak specjalny nie zabiera mocy (chyba, że jest to atak z klasy technomanty), potrzebuje jednak kilkunastu sekund regeneracji do ponownego użycia. Poniżej wyszczególnione zostały najważniejsze umiejętności dla dostępnych klas.

Strażnik (Guardian)

Strażnik może wykorzystać Potężny atak, by przebić się przez wroga trzymającego gardę. - Umiejętności | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Strażnik może wykorzystać Potężny atak, by przebić się przez wroga trzymającego gardę.

Strażnik nie powinien specjalnie martwić się o obronę, dzięki posiadanej tarczy. Staraj się dobierać pomniejsze umiejętności tak, by zwiększały siłę ataku oraz szansę na zakłócenie.

Cios buławą (Mace Blow) - pierwsza umiejętność pasywna, którą zmuszony jesteś zakupić. Pozwala na szybszy atak, powinna zostać ulepszona o zadawanie zwiększonych obrażeń.

Uderzenie tarczą (Shield bash) - bardzo przydatny atak tarczą może zostać wzmocniony dzięki tej umiejętności. Po rozwinięciu o mniejsze pola możesz dodatkowo nadać efekt naelektryzowania dla tarczy (gdy aktywny jest dla broni), a także umożliwić atakowanie wielu wrogów jednym ciosem, co jest wyjątkowo przydatne i wygodne.

Potężny atak (Powerful attack) - umiejętność aktywna Strażnika, pozwala mu wyprowadzić wzmocniony cios, który przebija się przez gardę przeciwnika. Poza tym nie zadaje znacznie zwiększonych obrażeń, dlatego nie musisz spieszyć się z odblokowaniem tej umiejętności.

Skorupa (Shell) - zapewnia aktywną aurę, która przez ok. 6 sekund zapewnia zwiększoną obronę, szczególnie na zakłócenie. Efekt ten po ulepszeniu może zostać wydłużony dwukrotnie. Nie warto bardzo spieszyć się z odblokowaniem tej umiejętności i zamiast tego zainwestować w którąś z umiejętności czarów.

Kontratak (Counterattack) - jest to umiejętność pasywna, którą zdecydowanie powinieneś rozwinąć jak najszybciej. Pozwala na silny kontratak, gdy zablokujesz tarczą atak wroga w ostatnim momencie przed trafieniem. Jeśli masz problem z wyczuciem czasu możesz z pomocą ulepszenia wydłużyć czas na sparowanie ataku, a jeśli radzisz sobie dobrze z kontratakiem, wymuś ulepszeniem automatyczny atak krytyczny podczas kontry.

Instynktowna parada (Instinctive parry) - jest to umiejętność pasywna, która pozwala na automatyczne parowanie wrogich ataków, nawet gdy czynnie nie użyjesz tarczy. Jest to umiejętność dedykowana szczególnie dla osób mniej doświadczonych w systemie walki jaki zaprezentowano w grze, dla bardziej doświadczonych graczy lepiej zainwestować w czary technomantów.

Łotrzyk (Rogue)

Wybuchowy strzał może powalić nawet najpotężniejszych przeciwników lub choć trochę ich odsunąć od ciebie. - Umiejętności | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Wybuchowy strzał może powalić nawet najpotężniejszych przeciwników lub choć trochę ich odsunąć od ciebie.

Pamiętaj w szczególności, aby rozwijać klasę łotrzyka zwiększając jego szansę na atak krytyczny, a w drugiej kolejności zwiększając siłę ataku podstawowego. Obierz prawą gałąź drzewa, by rozwijać umiejętności walki pistoletem, lewą, by zwiększyć obrażenia zadawane przez broń podstawową i efekt trucizny.

Cięcie (Slash) - pasywna umiejętność wymagana, która pozwala twojej postaci na automatyczne wykonywanie uników z 35% szansą powodzenia, podczas wykonywania podstawowego ataku. Warto rozwinąć tą umiejętność zwiększając tą szansę o kolejne 35%.

Strzał (Shoot) - mało istotna umiejętność pasywna, która pozwala na szybsze wykonywanie kolejnego ataku po strzale z broni. Pozwala na większą szybkostrzelność z pistoletu. Ważne są jednak kolejne mniejsze ulepszenia, które ta zdolność odblokowuje, czyli zmniejszone przegrzewanie się pistoletu oraz zwiększone z niego obrażenia.

Obrót (Roll) - ta umiejętność pasywna może być dobrze wykorzystana jednak tylko przez graczy z dobrym refleksem. Pozwala na automatyczne wyprowadzenie ataku krytycznego (po ulepszeniu także z pistoletu) po wykonaniu uniku. Jednak aby umiejętność zadziałała, musisz to zrobić natychmiast po zakończeniu obrotu w uniku.

Koncentracja (Focus) - umiejętność ta zalicza się do aktywnych i pozwala na aktywację 10 sekundowego (po ulepszeniu 15s) statusu w trakcie którego przeciwnicy poruszają się wolniej, a ty masz zwiększoną szansę na uniknięcie wrogiego ataku. Przydatna umiejętność, szczególnie gdy pozostajesz sam na polu bitwy.

Pchnięcie (Thrust) - lewa gałąź drzewa skupia się przede wszystkim na zatruwaniu atakowanych przeciwników. Dzieje się to automatycznie z losowym prawdopodobieństwem podczas ataku. Efekt ten może mieć dodatkowe parametry (jak obniżenie odporności ataku zatrutego przeciwnika) oraz zwiększone obrażenia od trucizny.

Wybuchowy strzał (Explosive shot) - jest to ważna umiejętność aktywna. Pozwala na wykonanie strzału, który zakłóca atak przeciwników i odrzuca ich. Działa niestety w bardzo małym zasięgu oraz nie zadaje dużych obrażeń, jednakże pozwala na ucieczkę, gdy zostaniesz okrążony. Przeciwnicy trafieni tym atakiem również mają szansę na zostanie otrutymi.

Wojownik (Warrior)

Wojownik może użyć potężnej kombinacji ataków w postaci jednej z umiejętności - Tornado. - Umiejętności | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Wojownik może użyć potężnej kombinacji ataków w postaci jednej z umiejętności - Tornado.

Wojownik powinien jak najbardziej inwestować w szybkość i siłę ataku, starając się utrzymać poziom zakłócenia bliski 100%. Wiele mniejszych pól na drzewie pozwala na zwiększanie zakłócenia, dlatego nie musisz zwiększać tego parametru ulepszając umiejętności pasywne lub ulepszając broń w Warsztacie.

Szybki atak (Fast attack) - pierwsza umiejętność, którą musisz rozwinąć, by dostać się do kolejnych gałęzi drzewa. Zwiększa szybkość ataku. Powinieneś ja rozwinąć, nawet jeśli używasz klasy wojownika jako dodatkowej.

Atak obszarowy (Area attack) - tą umiejętność powinieneś rozwinąć w pierwszej kolejności. Poprawia atak obszarowy twojej broni, a także zapobiega przerwaniu ataku przez przeciwnika (broniący się przeciwnik nie otrzyma obrażeń).

Tornado - rozwijaj górną gałąź drzewa, by szybko odblokować tą aktywną umiejętność. Pozwala ona na wykonanie automatycznej kilkusekundowej kombinacji ciosów trafiającej wielu przeciwników ze zwiększoną prędkością i siłą.

Berserk (Berseker) - jeśli już w pierwszych fazach gry chcesz być niemal niepokonany, szybko odblokuj umiejętność berserka. Jest to umiejętność aktywna nadająca wojownikowi status trwający 15-25 sekund, a w tym czasie obrażenia zostają zwiększone o 50% wraz z szybkością ataku.

Zakłócający atak (Disrupting attack) - mniej przydatna umiejętność pasywna z dolnej gałęzi, która daje 20% szans na powalenie przeciwnika. Efekt ten może być nieznacznie poprawiony, lecz lepiej zainwestować w czary technomantów w początkowych fazach gry.

Unik (Dodge) - poprawia nieznacznie unik, dając szansę na powalenie przeciwnika podczas szybkiego ataku zaraz po uniku. Staraj się wykonać krótszy unik (bez klawisza kierunku), by móc trafić przeciwnika nie stojąc od niego zbyt daleko. Umiejętność jest zbliżona do tej, którą posiada łotrzyk, jednak nie gwarantuje ona, że po uniku natychmiastowo wykonany atak otrzyma dodatkową moc powalania.

Technomanta (Technomancer)

Elektryczna burza to najsilniejszy dostępny atak technomanty rażący z powalającą siłą wielu przeciwników jednocześnie. - Umiejętności | Klasy, atrybuty, talenty i umiejętności | The Technomancer - The Technomancer - poradnik do gry
Elektryczna burza to najsilniejszy dostępny atak technomanty rażący z powalającą siłą wielu przeciwników jednocześnie.

Umiejętności technomanty współgrają z każdą klasą postaci, nie będziesz jednak w stanie ukończyć całej gry używając tylko ich. Zwróć także uwagę podczas gry, które stworzenia i przeciwnicy mają zwiększone odporności na magię technomantów (np. żołnierze z białymi płatami na ubiorze czy elektryczne modliszki). Umiejętności mogą nadawać statusy i być pomocne w zwiększaniu siły ataków i dodawaniu kolejnych efektów dla podstawowych ataków bronią, jak również wywoływać zamieszanie podczas bezpośrednich ataków piorunami.

Elektryczne łuki (Electric arcs) - to podstawowa umiejętność, którą będziesz często wykorzystywał w początkowej fazie gry. Warto ją już na początku ulepszyć o dodatkową błyskawicę (zwiększony atak przeciwko pojedynczemu przeciwnikowi) lub o rykoszet, czyli przechodzenie ataku na kolejnych przeciwników ze zmiennym prawdopodobieństwem. Druga opcja jest znacznie lepsza, szczególnie gdy zwiększysz szansę na paraliż przeciwnika trafionego piorunem.

Elektryczna broń (Electric weapon) - tą umiejętność również otrzymujesz już na początku rozgrywki. Zabiera ona cały czas, gdy jest aktywna, jedno pole Mocy zmniejszając ilość możliwych do wykonania innych ataków Mocą zaraz po sobie. Naelektryzowana broń może zwiększać szansę na obrażenia krytyczne lub szansę na zakłócenie wrogiego ataku, a także czasowy paraliż oponenta. Wybierz status, który najlepiej odpowiada twojej klasie postaci zwiększając jej główne parametry. Rozwój pól tej gałęzi pozwala na najszybsze odblokowanie kolejnego pola Mocy.

Magnetyczny pancerz (Magnetic armor) - powinieneś szybko wyposażyć się w tą umiejętność. Umiejętność ta powoduje wytworzenie wokół ciebie pola siłowego zwiększającego wszystkie twoje odporności. Może zostać dodatkowo ulepszona o poprawę parametrów obrony, przyspieszoną regenerację zdrowia, a także odrzucanie przeciwników atakujących cię, gdy posiadasz aktywną osłonę. Ważne jest jednak to, że aktywacja tarczy zabiera jedno pole Mocy i jest aktywne do czasu, aż podczas walki nie straci całej swej wytrzymałości. Musisz wtedy aktywować ją ponownie.

Wyładowanie (Overload) - jest to kolejna umiejętność, która nadaje chwilowy status dla twojego bohatera polepszając jego ataki elektrycznością. Szczególnie przydatne, gdy często używasz i masz dobrze rozwinięte umiejętności ataku piorunami (szczególnie Elektryczna burza (Electric storm)), oraz gdy używasz pasywnej umiejętności Elektryczna broń (Electric weapon).

Elektryczna pięść (Electric fist) - mało przydatna umiejętność aktywna, generująca uderzenie z wysoką szansą zakłócenia i paraliżu przeciwnika, jednak minimalnymi obrażeniami. Może być przydatna na początku rozgrywki, gdy twój bohater posiada niski poziom zakłócenia wrogiego ataku, używając go zamiast obrony/uniku. Wymagany jest do odblokowania świetnej umiejętności Elektryczna burza (Electric storm).

Elektryczna burza (Electric storm) - jest to najpotężniejszy elektryczny atak przez kilka sekund rażący przeciwników na dużym obszarze przed bohaterem. Możesz zwiększyć jego siłę o 25% lub zmniejszyć czas oczekiwania do kolejnego użycia o 10s ulepszając ten atak. Po zakupie tego ulepszenia możesz również odblokować kolejne pole Mocy.