Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Budynki | Rasa Beta | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Budynki

Bazy Beta złożone są z HQ oraz Hubów. Istnieją trzy rodzaje Hubów:

  • Small, do którego można przyłączyć dwa budynki,
  • Medium, do którego można przyłączyć cztery budynki,
  • Large, do którego można przyłączyć sześć budynków.

Miejsce przeznaczone jest na wszystkie możliwe konstrukcje z wyjątkiem murów. Oznacza to, że Small Hub może pomieścić zarówno jedną rafinerię wraz z silosem, jak i mała fabrykę z dobudówką dla czołgów. Wymusza to specjalizację i budowanie Hubów do konkretnych zadań. Medium Hub w małą fabryką, hangarem i jedną dobudówką będzie bowiem mniej przydatny od Medium Hub z dużą fabryką i trzeba dobudówkami.

Tyczy się to głównie Hubów budowanych z daleka od HQ, które mogą pełnić jedną z trzech ról - stacji wydobywczej, wysuniętej fabryki wojsk lądowych albo hangaru. W takim wypadku powinieneś je budować według wzoru. Jeśli mają służyć wydobyciu, to rafineria plus silosy. Jeśli produkcji, to jedna lub dwie fabryki i odpowiednie dobudówki. Wszystkie placówki powinny być chronione murami i obsadzonymi wieżyczkami.

Jest możliwe tworzenie wysuniętych baz składających się z dwóch i więcej Hubów, ale należy z tym uważać. Jeśli w głównej bazie pracuje jednocześnie sześć fabryk, budowa siódmej w pobliżu wysuniętej rafinerii będzie mijała się z celem. Najlepiej w dodatkowych bazach stawiać najbardziej potrzebne w danej chwili albo cenne budowle, które w razie ataku na główną bazę z pewnością zostałyby zniszczone. To również dobre miejsca na stworzenie Hand of Ruk.

W przypadku dobudówek do fabryk należy kierować się specjalizacją. Jedna fabryka niech produkuje tylko Avalanche, inna tylko Predatory. Dzięki temu Hub nie będzie musiał posiadać wszystkich dobudówek, a jedynie te potrzebne do budowy konkretnych jednostek. Budowanie "na zapas" mija się z celem. Jeśli nie korzystasz i nie masz zamiaru skorzystać z Seeker, budowa Stealth Attachment będzie jedynie marnowaniem miejsca i surowców.

Mury Beta służą również jako wieżyczki obronne i mogą być obsadzane przez niektóre jednostki. Z tego powodu warto stawiać je jak najczęściej - w bazie głównej, w wysuniętych posterunkach, w wąskich przejściach. Tworzone w murach bramy blokują wszystkie jednostki poza twoimi i sojuszniczymi, więc nie ma obaw, że wróg po prostu przejdzie przez fortyfikacje. Z kolei dzięki swojej wytrzymałości mury mogą długo powstrzymywać ataki przeciwnika.

Możesz stawiać wieżyczki bez łączących je murów, ale nie ma to sensu. Stawiając kolejne obok już istniejących gra automatycznie połączy je murami. Nie ma również sensu budowa dwóch linii wieżyczek jednej za drugą. Istotnym wyjątkiem jest obrona przeciwlotnicza. Dwie linie murów przydadzą ci się, jeśli pierwszą obsadzisz jednostkami strzelającymi w ziemię (Predator, Commando), a drugą jednostkami przeciwlotniczymi (Guardian, Cloudburst). Możesz też obie obsadzić jednostkami Guardian. Przy odpowiednim ulepszeniu albo wsparciu artylerii będą w stanie skutecznie odpierać większość wrogich ataków.

Ostatnim wartym wzmianki budynkiem jest Repair Pad, pozwalający na naprawę jednostek. Przydatny, jeśli dysponujesz dużą liczbą rannych jednostek. Z drugiej strony bitwy w Grey Goo są zazwyczaj bardzo krwawe. Mimo to warto postawić ten budynek w celu naprawy cennych jednostek, takich jak Hand of Ruk.