Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atakowanie baz | Porady | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Atakowanie baz

Niszcz budynki z głową. Atakując wrogą bazę pamiętaj o kolejności. Wpierw atakuj wieżyczki oraz mury, przy czym te drugie tylko, jeśli blokują przejście. Jeśli będziesz atakowany przez garnizon, rozdziel wojsko. Niech jednostki oblężnicze niszczą budynki, a reszta wrogie jednostki. Następnie zajmij się fabrykami przeciwnika. Na samym koncu zniszcz HQ/Core. Kierując się tą kolejnością wpierw pozbawisz wroga obrony, potem możliwości tworzenia jednostek, a na końcu również budynków. Poza tym zwiększysz szansę powodzenia ataku, gdyż twoje jednostki nie będą masakrowane przez wrogie wieżyczki. Rafinerie zostaw na samym końcu, gdyż i tak są bezbronne.

W przypadku atakowania Human sprawdź, jak połączone są budynki. Jeśli znajdują się blisko siebie, stosuj standardową kolejność. Jeśli nie, możesz pokusić się o zniszczenie conduits, zwłaszcza jeśli łączą Core z fabrykami, rafineriami albo wieżyczkami. Pamiętaj tylko, że niektóre technologie pozwalają wieżyczkom Human działać nawet bez połączenia z Core.

Ignoruj drugorzędne budynki. Dobudówki do fabryk są mniej ważne od samych fabryk. Silosy są mniej istotne od rafinerii. Większość murów jest całkowicie nieistotna. Jeśli nie musisz, zignoruj te konstrukcje i skup się na ważniejszych. Niszczenie ich zostaw sobie na koniec, gdy nie będziesz miał nic pilniejszego do zrobienia.

Niszcz mury z głową. Każdy mur składa się z dwóch elementów: fragmentów łączących, w przypadku Beta wieżyczki, oraz ściany między nimi. Niszczenie ścian opłaca się w momencie, gdy są duże i łatwo będzie przejść przez stworzony w nich wyłom. W innej sytuacji lepiej pozbyć się jednego z elementów łączących, co spowoduje zniszczenie również połączonych z nią ścian. Element łączący posiada więcej punktów wytrzymałości, lecz w większości przypadków różnica nie będzie odczuwalna.

W obu przypadkach nie niszcz całych murów, tylko wybrane fragmenty, gdyż twoim celem jest przejście na drugą stronę, a nie zniszczenie wszystkiego na swojej drodze. Wyjątkiem mury Beta, których elementy łączące służą również jako wieżyczki obronne. W ich przypadku najlepiej pozbyć się wszystkich wieżyczek, ale tylko, jeśli są obsadzone lub w krótkim czasie mogą zostać obsadzone.

Wybierz kolejność niszczenia baz. Beta i częściowo Human mogą tworzyć placówki niezależne od głównej bazy. Fakt ten wymusza na tobie podjęcie decyzji - albo niszczysz wpierw mniejsze bazy, a dopiero na końcu główną, albo odwrotnie. Mniejsze bazy służą głównie jako miejsca wydobycia surowców oraz stawiania dodatkowych fabryk. Baza główna z kolei, zwłaszcza w przypadku Human, posiada HQ/Core, jeden z budynków, które trzeba zniszczyć w celu uzyskania zwycięstwa. Stąd opłacalne może być zarówno uderzenie na mniejsze bazy, co pozbawi wroga możliwości produkcyjnych i ograniczy dostęp do surowców, jak i szturmy na główną bazę w celu pozbycia się HQ/Core. Decyzja powinna być uzależniona od sytuacji na planszy. Jeśli mniejszych baz jest dużo i stoją na drodze do głównej, lepiej zacząć od nich. Jeśli jest ich niewiele i nie pełnią istotnej roli, możesz zostawić je na później. Nie zapomnij tylko wpierw sprawdzić, gdzie się znajdują. Inaczej możesz zostać zmuszonym do przeszukania całej mapy w celu znalezienia ostatniej bazy przeciwnika, co niepotrzebnie przedłuży rozgrywkę.