Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Rasa Beta | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Jednostki

Dysponujesz pięcioma jednostkami zdolnymi do obsadzania wieżyczek - Jednostki | Rasa Beta | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

Dysponujesz pięcioma jednostkami zdolnymi do obsadzania wieżyczek. Na początek warto zainwestować w Commando, którego z czasem zastapi Predator. Do obrony przeciwlotniczej możesz użyć albo Cloudburst albo bardziej uniwersalnego Guardian. Warto trzymać jedną sztukę Seeker w newralgicznym punkcie w celu wykrywania ukrytych jednostek.

Guardian to bardzo specyficzna jednostka. Nie może strzelać bez umieszczenia jej w wieżyczce. Będąc na jej szczycie może atakować zarówno ziemię, jak i powietrze, do tego w obu kierunkach jednocześnie, a dzięki technologiom jego zwykłe działo zostaje zamienione na działo artylerii. Stąd w późniejszej części gry możesz chcieć zastąpić wszystkie jednostki w wieżyczkach Guardian. Wyjątkiem Seeker do wykrywania ukrytych jednostek wroga.

Wybierając jednostki ofensywne dokonujesz wyboru między siłą a szybkostrzelnością. Stalker atakuje często, ale słabo, podczas gdy Predator bije mocno, ale rzadko. Predator potrafi również atakować i poruszać się w tym samym momencie, jednak wtedy jego siła zostaje ograniczona, podczas gdy Stalker posiada większą prędkość, więc łatwiej mu uciec z pola walki. Oczywiście obie te jednostki powinny być wspierane przez Avalanche oraz Hailstorm. Commando dobre jest na początku rozgrywki, później jednak okazuje się zbyt słabe i mało żywotne, by służyć jako główna siła ofensywna.

W przypadku samolotów wybór jest ograniczony tylko do myśliwców i bombowców. W obu przypadkach warto jednak pamiętać o ograniczonym miejscu w hangarze oraz amunicji. Warbird zadaje mniejsze obrażenia, ale może atakować samoloty i posiada większy magazyn amunicyjny, gdy Nimbus zrzuci dwie bomby i będzie musiał wracać do bazy po więcej. Tylko Stratus nie musi być trzymany w hangarze i może przez cały czas krążyć w powietrzu. Wybór jednostek powietrznych zależy więc od sytuacji, jednak jeśli posiadasz lądowe jednostki przeciwpowietrzne, bardziej przydatny może okazać się Nimbus. Głównie dlatego, że jego bomby stanowią skuteczną broń przeciw wrogim jednostkom lądowym, zadając obrażenia obszarowe, podczas gdy Warbird atakuje wybrane cele. Stratus jest przydatny w każdej sytuacji, głównie dzięki bojom, pozwalającym podglądać okolicę trafionych nimi jednostek. Dzięki temu nie musisz stale obserwować przeciwnika, wystarczy tylko co jakiś czas oznaczyć jego pozycje. Na przykład zrzucić boję na jednostkę wroga, która przechodzi przez krzaki. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy w środku nie jest szykowana na ciebie zasadzka.

Hand of Ruk to twoja najlepsza broń. Kosztuje krocie i buduje się przez sześć minut, ale posiada mnóstwo zalet. Potrafi atakować z pomocą rakiet dalekiego zasięgu, zdolnych niszczyć za jednym zamachem całe oddziały. Posiada sześć wieżyczek do obsadzenia dowolnymi, zdatnymi do tego jednostkami, może walczyć w ruchu i posiada stealth detecton. Na dodatek sam może produkować dowolne jednostki za wyjątkiem powietrznych. Stanowi więc jednocześnie potężną siłę ofensywną i wspaniałe narzędzie do uzupełniania nadwątlonych w walce sił. Otoczony przez silną obstawę oraz dysponujący dobrym zwiadem, Hand of Ruk może wpierw stworzyć wyłom we wrogich pozycjach, później zniszczyć garnizon, a na koniec pozbawić go możliwości produkcyjnych. Sam nie wygra wojny, ale z odpowiednim wsparciem poradzi sobie w każdej sytuacji. Jeśli możesz zbudować przynajmniej jedno Hand of Ruk, zrób to. Odpowiednio wykorzystany przechyli szalę zwycięstwa na twoją korzyść. Musisz tylko dbać o jego bezpieczeństwo. Rakiety Hand of Ruk mają ograniczony zasięg, a bez obsadzonych wieżyczek łatwo padnie łupem wrogich jednostek, atakujących go z bliskiej odległości.