Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poruszanie się | Porady | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Poruszanie się

Używaj ruchu bojowego. Jednostka, której wydano rozkaz ruchu, nie będzie atakowała nikogo na swojej drodze. Wyjątkiem jednostki zdolne do jednoczesnego ruchu i walki, ale ich liczba w grze jest niewielka. Przytrzymując klawisz CTRL i wybierając cel ruchu zmusisz jednostki, by atakowały napotkanych po drodze przeciwników. Dzięki temu nie zginą na darmo, niezdolne do bronienia się przed nagle napotkanym wrogiem. Po pokonaniu przeciwników jednostki będą kontynuować przerwany ruch, nie musisz ich więc przez cały czas pilnować.

Poruszaj się małymi etapami. Jednostki poruszające się na dalekie odległości mogą się po drodze zaklinować. Mogą zostać zniszczone przez wrogi patrol albo artylerię. Mogą przyjąć formację linii i dać się powystrzelać jak kaczki przez artylerię zajmującą wyższą pozycję. Mogą wreszcie iść obok krzaków i zostać zniszczone przez jednostki czające się w zasadzce. Z tego powodu lepiej wyznaczać im krótsze trasy przemarszu i pilnować po drodze. Dzięki temu więcej z nich dotrze cało na miejsce.

Rozdzielaj siły. Jednostki będą poruszały się do celu grupą. Jeśli zaznaczyłeś sto czołgów, po wydaniu rozkazu ruchu zbiją się w ciasną gromadę. Taka grupa jest nieefektywna w walce, gdyż jednostki z przodu blokują te z tyłu. Lepiej więc rozdzielić setkę czołgów na kilka mniejszych, jadących blisko siebie grup. Dzięki temu będziesz mógł w pełni wykorzystać posiadaną przewagę liczebną. Odpadnie również obawa o to, że armia będzie nawzajem sobie przeszkadzała w czasie przemarszu i walki.

Puszczaj czołgi przodem, a artylerię na końcu. Artyleria jest powolna, łatwa do zniszczenia i nie potrafi strzelać na bliskie odległości z powodu ograniczonego zasięgu minimalnego. Z tego powodu jej żywot na pierwszej linii będzie krótki, a efektywność niska. Niech artyleria jedzie tuż za czołgami i lżejszymi jednostkami, dzięki czemu będzie mogła je wspomagać w walce.

Nie zostawiaj artylerii bez osłony. Artyleria posiada małą szybkostrzelność, szybkość i kiepski pancerz. Bez osłony lżejszych jednostek szybko padnie łupem przeciwnika. Zawsze zostawiaj z nią przynajmniej kilka jednostek osłony oraz przynajmniej jedną jednostkę ze stealth detection. Może się okazać, że mimo posiadania silnej ochrony stracisz artylerię, bo nie byłeś w stanie strzelać do niewidzialnego wroga.

Korzystaj z broni przeciwlotniczej. W każdej grupie uderzeniowej powinno się znaleźć przynajmniej kilka jednostek zdolnych do atakowania celów powietrznych. Jeden nalot bombowców jest w stanie zniszczyć połowę twojej armii, w tym delikatne cele pokroju artylerii. Poza tym za cele powietrzne uznawane są również pociski dalekiego zasięgu jednostki Crescent. Broń przeciwlotnicza jest więc w stanie je zniszczyć zanim do ciebie dotrą.