Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grey Goo - poradnik do gry

Grey Goo - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Grey Goo - Kampania - Misja 14
Grey Goo - Kampania - Misja 14
Pozycja startowa.
Barykada.
Źródła surowców do zajęcia w pierwszej kolejności.
Wroga kopalnia.
Ufortyfikowana baza Beta.
Ufortyfikowana baza Beta.
Ufortyfikowana baza Beta.
Ufortyfikowana baza Beta.
Ufortyfikowana baza Beta.
Ufortyfikowana baza Beta.
HQ.
Fortyfikacje.
Fortyfikacje.
Fortyfikacje.
Fortyfikacje.
Powiększ mapę

Misja 14 - The Barricade | Kampania Goo | Grey Goo poradnik Grey Goo

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

1 – Pozycja startowa.

2 – Barykada.

3 – Źródła surowców do zajęcia w pierwszej kolejności.

4 – Wroga kopalnia.

5 – Ufortyfikowana baza Beta.

6 – Ufortyfikowana baza Beta.

7 – Ufortyfikowana baza Beta.

8 – Ufortyfikowana baza Beta.

9 – Ufortyfikowana baza Beta.

10 – Ufortyfikowana baza Beta.

11 – HQ.

12 – Fortyfikacje.

13 – Fortyfikacje.

14 – Fortyfikacje.

15 – Fortyfikacje.

Misja 14 - The Barricade

Cele główne:

  1. Przebij się przez barykadę.
  2. Zniszcz twierdzę przeciwnika.

Cele dodatkowe:

  1. Zbuduj jednostkę Purger.
  2. Zniszcz 2 Hand of Ruk.

Prawdopodobnie najtrudniejsza misja w całej grze. Twoim zadaniem jest zniszczyć wszystkie wrogie bazy na północ od barykady [2]. W praktyce oznacza to konieczność oczyszczenia całej górnej połowy planszy, gdyż wszystkie tamtejsze źródła surowców oraz przejścia w górach zostały zajęte przez siły Beta. Wróg dysponuje mnóstwem jednostek, rozbudowanymi bazami oraz fortyfikacjami. Wszystkie wieżyczki będą obsadzone, wszystkie fabryki regularnie produkowały jednostki. W skrócie - będzie bardzo ciężko, zwłaszcza w drugiej połowie misji.

Zaczynasz w południowo-zachodniej części planszy [1]. Natychmiast przesuń jednostki na wschód, w stronę dwóch źródeł surowców [3]. Ukryj jednostki Tempest w krzakach, Dwellers zablokuj wszystkie przejścia, resztę jednostek zgromadź po północnej stronie wzgórza. Chwilowo nie będą miały wiele do roboty, bo ataki wroga będą anemiczne, ale mimo to trzymaj je w pogotowiu. Stwórz drugą Mother Goo, potem kolejne. Zajmij wszystkie sześć źródeł surowców po południowej stronie planszy. Jedno z nich [4] będzie zajęte przez wrogą kopalnię. Niech Mother Goo ją zniszczy i zacznie eksploatację. Wyślij jej niewielkie wsparcie, zwłaszcza jednostek przeciwlotniczych, bo przeciwnik może wykonać skromny kontratak.

Spokojnie rozbudowuj swoje siły - Misja 14 - The Barricade | Kampania Goo | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

Spokojnie rozbudowuj swoje siły. Wydaj rozkaz budowy dwóch jednostek Purger. Resztę limitu jednostek wypełnij jednostkami Tempest, Destructorami do ich osłony oraz kilkoma Radiant. Opracuj technologię stealth dla tych ostatnich. Poza tym wynajdź to, co uznasz za najbardziej potrzebne. Gdy oba Purger będą gotowe przeprowadź atak na barykadę [2]. Niech zwiadowcy odsłonią teren, a obie jednostki elite przeprowadzą atak. Resztę wojska trzymaj w pobliżu na wypadek wrogich nalotów. Jeśli nie chcesz korzystać z jednostek Dweller oraz Bastion, wyślij je wraz z pierwszym atakiem. Na ich miejsce stwórz bardziej potrzebne ci jednostki.

Drugą metodą jest stworzenie sześciu dodatkowych Mother Goo. Wyślij przodem ocalałe jednostki Bastion, by zajęły uwagę wieżyczek, po czym zniszcz fortyfikacje z pomocą Mother Goo. Współpraca sześciu powinna doprowadzić do szybkiego zniszczenia umocnień Beta.

Po przebiciu się przez fortyfikacje czeka cię niszczenie pierwszych ufortyfikowanych baz przeciwnika [5][6] - Misja 14 - The Barricade | Kampania Goo | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

Po przebiciu się przez fortyfikacje czeka cię niszczenie pierwszych ufortyfikowanych baz przeciwnika [5][6]. Ich obrona nie będzie zbyt silna, ale mimo to może sprawić ci trochę kłopotów. Powodem będzie wróg atakujący ze wszystkich możliwych kierunków. Spodziewaj się więc ataków zarówno ze strony baz, jak i z północy. Uważaj szczególnie na Tempesty oraz ich obstawę, które będą regularnie nawiedzane przez wrogie lotnictwo. Zostaw również trochę sił w miejscu zniszczonej barykady [2]. Wróg będzie wysyłał tamtędy pojedyncze jednostki, które będą wskazywały cele dla bombowców.

Po zniszczeniu obu baz uzupełnij utracone jednostki - Misja 14 - The Barricade | Kampania Goo | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

Po zniszczeniu obu baz uzupełnij utracone jednostki. Musisz również posiadać sześć Mother Goo. Masz do dyspozycji dwa ufortyfikowane przejścia [12][13]. Wybierz zachodnie, stwórz wyłom i ruszaj dalej. Mniej więcej po dotarciu na północny koniec przejścia powinieneś dostać informację o aktywacji Hand of Ruk. Wycofaj się. Rozprosz Mother Goo, tak by znajdowały się w sporej odległości od siebie i ustaw je na północ od barykady. Na wschód od nich, na ruinach wrogie bazy [6], ustaw obie jednostki Purger, resztę wojska i czekaj. Prędzej czy później w kierunku najbardziej wysuniętego na zachód Mother Goo poleci rakieta. To znak, że Hand of Ruk jest blisko i kieruje się w twoją stronę. Dla ułatwienia możesz ustawić na wzgórzach jednostki Radiant, które zawczasu poinformują cię o pojawieniu się przeciwnika. I natychmiast przy tym zginą, bo Hand of Ruk potrafi wykrywać jednostki z cechą stealth.

Rozkaż Mother Goo ruszyć w kierunku wyłomu. Mają poruszać się w rozproszeniu, tak żeby obrywając rakietą nie ucierpiały wszystkie naraz. Reszta sił niech czeka. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, Hand of Ruk ruszy w stronę Mother Goo, ignorując przy tym resztę twoich sił. Gdy dotrze do barykady [2], natychmiast zaatakuj go z dwóch stron. Możliwe, że wcześniej zauważy Purger. W takim wypadku również zaatakuj, tylko postaraj się wcześniej rozproszyć swoje siły. Istotne jest, by dopaść do Hand of Ruk i zniszczyć go, zanim twoja armia zostanie unicestwiona przez jego rakiety.

Po zobaczeniu Hand of Ruk rzuć na niego wszystko, co masz - Misja 14 - The Barricade | Kampania Goo | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

Po zobaczeniu Hand of Ruk rzuć na niego wszystko, co masz. Niech Mother Goo ściągną na siebie jego ogień, podczas gdy Purger będą atakować. Nie podchodź mniejszymi jednostkami, bo szybko zostaną zniszczone z pomocą rakiet. Trzymaj je jednak blisko obu Purger na wypadek wrogiego nalotu. Walka będzie długa. Prawdopodobnie stracisz w niej wszystkie Mother Goo. Mimo to nie cofaj się, póki Hand of Ruk nie zostanie zniszczone. Pamiętaj, że rakiety nie mogą być odpalane na bliskie odległości. Stąd jeśli Mother Goo uda się dopaść do Hand of Ruk, będą w stanie je błyskawicznie zniszczyć.

Oczywiście istnieje szansa, że Hand of Ruk zdecyduje się ruszyć przejściem wschodnim [13] i odkryje twoją pułapkę. W takim wypadku rzuć na niego wszystko, co masz pod ręką, również lżejsze jednostki. Dwa Purger są w stanie samodzielnie zniszczyć jedno Hand of Ruk, zaś ze wsparciem ich zwycięstwo jest pewne. Możesz również, na wszelki wypadek, umieścić obie jednostki Purger wraz z Mother Goo na północ od barykady [2], a gdy tylko pojawi się Hand of Ruk, rzucić na niego wszystkie siły. Istotnym jest, by nie atakować tej jednostki w rozproszeniu i nie pozwolić mu na zbyt częste używanie rakiet. Przede wszystkim zaś nie możesz stracić swoich superjednostek, stanowiących najlepszą broń do walki z Hand of Ruk. Jeśli tak się stanie równie dobrze możesz zacząć misję od nowa, bo twoje szanse na pokonanie przeciwnika drastycznie spadły.

Po zniszczeniu wrogiej superjednostki natychmiast przygotuj się na przybycie drugiej. Powinieneś mieć dość zasobów na stworzenie kolejnych sześciu Mother Goo. Zrób to, uzupełnij resztę wojsk i znów przygotuj zasadzkę. Oszczędzaj oba Purger. Ich odbudowa zajmie czas, którego na chwilę obecną nie posiadasz. Niech cały ogień ponownie ściągają na siebie rozproszone Mother Goo. Dotyczy to również mniejszych jednostek towarzyszących Hand of Ruk oraz regularnych nalotów wrogich bombowców.

Kiedy drugi Hand of Ruk padnie, możesz odetchnąć z ulgą - Misja 14 - The Barricade | Kampania Goo | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

Kiedy drugi Hand of Ruk padnie, możesz odetchnąć z ulgą. Najtrudniejsza część misji za tobą. Uzupełnij wojsko i rusz zachodnią ścieżką. Natrafisz na kolejną ufortyfikowaną bazę wroga oraz jeszcze jedną na północ od niej [7][8]. Teren jest dobrze strzeżony, więc przygotuj Radiant do wskazywania celów dla jednostek Purger. Zniszcz wrogie budynki z bezpiecznej odległości, cały czas uważając na wrogie samoloty. Im bliżej będziesz wrogiej bazy, tym ich liczba będzie drastycznie rosnąć. Jeśli Purger zostały mocno uszkodzone w czasie walki z Hand of Ruk, możesz wysłać je na samobójczą misję, a potem zrobić jedną z dwóch rzeczy - odbudować oba, co zajmie dużo czasu, albo w ich miejsce zacząć tworzyć jednostki Destructor i Crescent.

Po zniszczeniu obu zachodnich baz dotrzesz do głównej siedziby wroga - Misja 14 - The Barricade | Kampania Goo | Grey Goo - Grey Goo - poradnik do gry

Po zniszczeniu obu zachodnich baz dotrzesz do głównej siedziby wroga. Po drodze czeka cię jeszcze przebijanie się przez silną linię fortyfikacji, broniących obu centralnych dróg do wrogiej bazy [14][15]. Po lewej znajdziesz kilka słabo strzeżonych budynków produkcyjnych, po prawej HQ [11]. Na koniec czeka cię zniszczenie dwóch ostatnich, ufortyfikowanych baz przeciwnika [9][10]. Ich obrona będzie słabsza, niż w przypadku poprzednich dwóch. Na tym etapie wróg nie będzie posiadał surowców na budowę armii. Istnieje też szansa, że wcześniej ściągnął część jednostek z wieżyczek. Pozbądź się wszystkich kluczowych budynków, by zakończyć misję.