Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dostępne układy | Systemy poradnik FTL: Faster Than Light

Dostępne układy

Systemy (wymagające przydzielonej energii)

ikona

nazwa

opis systemu

Tarcza (shields) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Tarcza (shields)

Każda dodatkowa warstwa tarczy, to jeden punkt obrażeń więcej który regenerująca się z czasem osłona jest w stanie wytrzymać. Każde dwa zainwestowane w tarczę "paski" przekładają się na kolejną warstwę, dając w maksymalnym wariancie 4 warstwy przy 8 paskach energii przydzielonych do tarczy. Regeneracja tarczy jest szybsza z Shield Charge Boosters.

Silniki (engines) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Silniki (engines)

Zasilają napęd nadświetlny - FTL umożliwiający po ówczesnym załadowaniu - wykonanie skoku. Silniki odpowiadają również za szansę na uniknięcie strzału, czy rakiety. Ich rozbudowa zwiększa prawdopodobieństwo uniku i szybkość ładowania do skoku, dając ostatecznie o 35% i 2,75x lepsze rezultaty. Napęd FTL załaduje się szybciej z rozszerzeniem FTL Recharge Booster.

Generator tlenu (oxygen) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Generator tlenu (oxygen)

Uzupełnia na statku zapasy tlenu (procentowy wskaźnik w lewym górnym rogu ekranu, pod tarczą). Ulepszenie gwarantuje większą szybkość tego procesu zapewniając przy maksymalnych - 3 paskach zasilania - przelicznik 6x.

Moduł medyczny (medbay) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Moduł medyczny (medbay)

Umożliwia leczenie załogi znajdującej się w tym pomieszczeniu (w jednej chwili do 3 osób). Rozbudowa zwiększa szybkość, do maksymalnych 3x przy 3 paskach zasilania. W połączeniu z rozszerzeniem statku o nazwie Engi Med-bot Dispersal - znacząco ułatwia odpieranie abordażu, lecząc załogę w obrębie całego statku.

Teleporter (crew teleporter) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Teleporter (crew teleporter)

Odpowiada za wysyłanie na statek wroga i przyzywanie z powrotem ekipy walczącej w zwarciu która znajduje się w tym pomieszczeniu. Warto nadmienić, że każdorazowe użycie niejako "blokuje" przydzielony doń zasób energii na czas reaktywacji tego systemu. W czasie ładowania nie jest możliwe wyłączenie zasilania i przekierowanie energii gdzie indziej. Maksymalne usprawnienie zmniejsza czas ładowania do 10 sekund.

Maskowanie (cloaking) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Maskowanie (cloaking)

Czasowo ukrywa statek, zwiększając drastycznie szansę na unik. Kiedy nasze maskowanie jest aktywne - uzbrojenie przeciwnika się nie ładuje (podobnie jest z naszym, kiedy to przeciwnik się "chowa"). Na zasadzie identycznej co crew teleporter - maskowanie "blokuje" przydzieloną do niego energię aż do ponownego załadowania się podzespołu. Dodatkowym usprawnieniem jest rozszerzenie Stealth Weapons umożliwiające prowadzenie ostrzału z ukrycia, który nie zmniejszy czasu trwania maskowania.

Uzbrojenie (weapon control) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Uzbrojenie (weapon control)

Pozwala na przydzielenie większej ilości jednostek energii do zamontowanego w statku uzbrojenia. Maksymalne rozwinięcie systemu zapewnia łącznie 8 pasków energii. Częstotliwość prowadzenia przez nas ostrzału skutecznie zwiększy rozszerzenie Automated Re-Loader. Z kolei Weapon Pre-igniter umożliwi oddanie strzału z każdej broni już na starcie danej walki, bez konieczności wstępnego oczekiwania na załadowanie.

Kontrola dronów (drone control) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Kontrola dronów (drone control)

Działa na analogicznej zasadzie co system uzbrojenia i pozwala na przydzielanie większej mocy do urządzenia którym w tym przypadku są zdalne drony pełniące w zależności od rodzaju - rolę defensywną lub ofensywną. Szczególnie przydatnym rozszerzeniem jest Drone Recovery Arm, dzięki któremu dronów do użytku nigdy nie powinno zabraknąć.

Artyleryjski promień (artillery beam) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Artyleryjski promień (artillery beam)

Powolne, acz bardzo mocne uzbrojenie statku Federation Cruiser. Wersja rozwinięta do maksimum oferuje 4 paski energii i 20 sekund opóźnienia między kolejnymi "ładowaniami" tej broni.

Podsystemy (nie wymagające energii z reaktora)

ikona - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

ikona

nazwa

opis podsystemu

Pilotowanie (piloting) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Pilotowanie (piloting)

Po ulepszeniu umożliwia skoki (i samo ładowanie FTL) nawet w sytuacji, kiedy w pomieszczeniu nie ma żadnego członka załogi. Szansa na unik autopilota rośnie maksymalnie do 1/2 przy 3 zainwestowanych weń punktach.

Sensory (sensors) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Sensory (sensors)

Odsłaniają wnętrze Twojego statku, a po ulepszeniu - udostępniają dodatkowe informacje o przeciwniku z którym toczona jest walka - wgląd we wnętrze i aktualny przydział jego energii.

Sterowanie drzwiami (door control) - Dostępne układy - Systemy - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Sterowanie drzwiami (door control)

Umożliwia otwieranie śluz poprzez kliknięcie na nich lewym przyciskiem myszy. W wersji rozbudowanej - automatycznie zamykają się przed nosem najeźdźcom (i zmuszają do powolnego przebicia się przez nie) i ograniczają rozprzestrzenianie się ognia.