Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój i doświadczenie | Załoga poradnik FTL: Faster Than Light

Rozwój i doświadczenie

Każdy z członków drużyny może rozwinąć jedną z sześciu różnych zdolności - Rozwój i doświadczenie - Załoga - FTL: Faster Than Light - poradnik do gry

Każdy z członków drużyny może rozwinąć jedną z sześciu różnych zdolności. Wśród nich znajdują się kolejno: pilotaż, obsługa napędu, zarządzanie osłoną, uzbrojeniem oraz zdolności bardziej "uniwersalne" jak naprawa, czy walka w starciu. Każda zdolność rozwinięta może zostać do dwóch poziomów, poza nimi - samo przydzielenie załogi do zadania daje wstępną premię. Opanowanie pierwszego oznaczane jest kolorem zielonym, a na panelu na dole ekranu, przy ikonach systemów - dodatkową, pojedynczą gwiazdką. Poziom drugi, ostatni, to kolor żółty i dwie gwiazdki. Bonusy za zdolności prezentują się następująco:

kategoria

premia za przydział

poziom pierwszy

poziom drugi

pilotaż

5% do uniku

7% do uniku

10% do uniku

napęd

5% do uniku

7% do uniku

10% do uniku

osłona

regeneracja szybsza o 10%

regeneracja szybsza o 20%

regeneracja szybsza o 29%

uzbrojenie

Prędkość ładowania zwiększona o 10%

Prędkość ładowania zwiększona o 14%

Prędkość ładowania zwiększona o 19%

Z powodu premii za przydział, bardzo ważne jest, żeby od samego początku przygody obsadzić układy takie jak osłona, kabina pilota (bez którego i tak nie wykonamy skoku aż do chwili rozwinięcia tego podsystemu), napęd i w końcu - uzbrojenie. Starajmy się przy tym rozsądnie rozmieszczać członków załogi. Dysponując na przykład czterema ludźmi i modliszką - nie obsadzajmy mantisem niczego, lepiej sprawdzi się bowiem przy ewentualnej walce. Generalnie dobrze jest mieć na pokładzie minimum 2 (z czasem coraz bardziej wyszkolonych) wojowników którzy w razie potrzeby będą w stanie uratować resztę załogi. Ponieważ trzeba się liczyć z możliwością ich straty - dobrze jest nie szkolić ich w niczym więcej ponad walką. Jeśli możemy sobie na to pozwolić, a przy okazji bawi nas zabawa w pokonywanie statków poprzez wybicie załogi - postarajmy się rozwinąć zdolności bojowe 4 członków drużyny.

O ile rozwinięcie zdolności dotyczących naprawy (szybsze reperowanie uszkodzonych układów), czy walki (zwiększona skuteczność jednostki w starciu) następuje każdorazowo przy wykorzystaniu tej "zdolności" w dowolnym miejscu statku (a w przypadku walki - oczywiście również na pokładzie statku wroga), o tyle pozostałe - opisane wcześniej 4 kategorie rozwoju jednostki wymagają jej przydzielenia do danego (pod)systemu znajdującego się w danym pomieszczeniu.

Kiedy już członek załogi przebywa w odpowiednim pomieszczeniu - jego rozwój następuje każdorazowo przy wykorzystaniu danej

Kiedy już członek załogi przebywa w odpowiednim pomieszczeniu - jego rozwój następuje każdorazowo przy wykorzystaniu danej "zdolności". Na przykładzie osłony - ilekroć przeciwnik zbije jedną warstwę osłony naszego statku i konieczna będzie jej regeneracja - operator tego pomieszczenia dostanie jeden mały punkt doświadczenia w tym zakresie. Zarządzanie napędem i pilotaż rozwiną się za każdym razem, kiedy trafienie przeciwnika zostanie przez naszą ekipę skutecznie uniknięte, z kolei obsługa uzbrojenia rozwinięta zostanie ilekroć nasz człowiek odda salwę (nie chodzi o skuteczne trafienie, wystarczy sam wystrzał). Warto zauważyć, że występuje tu w pewnym stopniu błędne koło - łatwiej nam będzie bowiem rozwinąć operatora napędu, kiedy częściej uda się unik, a ten będzie łatwiejszy im bardziej usprawniony będzie ten układ. Podobnie z tarczą - łatwiej kontrolowanie ją "zbijać" i tym samym zdobywać doświadczenie - kiedy ma więcej warstw. Nie znaczy to, że układ musi być rozwinięty aby operator zyskiwał doświadczenie. Rozwój możliwy jest nawet tam, gdzie nie ma żadnych usprawnień. Będzie jednak zauważalnie wolniejszy.

Wiedząc o tym, w jaki sposób przydzielane jest doświadczenie i od czego uzależniony jest rozwój naszych ludzi, możemy nieco nagiąć zasady i wykorzystać mechanikę do szybkiego zdobywania doświadczenia. Z uzbrojeniem problemu być nie powinno - punkty dostajemy przy każdej salwie, wystarczy więc kilka szybkostrzelnych laserów, a nawet lepiej - działo jonowe (lub wiele dział), które zablokuje uzbrojenie i napęd FTL przeciwnika i możemy nawet w jednym starciu nabić mistrzostwo. Z pozostałymi trzema układami jest nieco trudniej i jeśli się nie postaramy - możemy ukończyć grę bez mistrzostwa w którymkolwiek z nich. Dobrym sposobem na relatywnie szybki rozwój jest znalezienie przeciwnika który nie ma rakiet i nie będzie w stanie przebić się przez naszą osłonę i zadać nam obrażeń (jego lasery / drony są zbyt słabe, lub ostrzał zbyt rzadki). Sami w takiej sytuacji wstrzymujemy jakikolwiek ostrzał , upewniamy się, że nasi ludzie są przydzieleni tam gdzie trzeba - i idziemy zrobić sobie herbatę czy poczytać książkę, bowiem to "chwilę" potrwa. Ilekroć przeciwnik zbije choć jedną warstwę naszej osłony, lub uda się unik - będziemy o krok bliżej mistrzostwa.