Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poruszanie się w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki XCOM: Enemy Unknown poradnik

Poruszanie się

Ostatnie przygotowania przed misją. Czas odstrzelić kilku kosmitów! - Poruszanie się w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Ostatnie przygotowania przed misją. Czas odstrzelić kilku kosmitów!

Starcia w XCOM: Enemy Unknown odbywają się w standardowym systemie turowym: najpierw gracz wykonuje ruchy wszystkimi kontrolowanymi przez siebie komandosami a następnie oddaje kontrolę nad polem walki przeciwnikowi, aby ten mógł rozpocząć swoje manewry. W ramach jednej tury każdy żołnierz może wykonać dwie akcje, przy czym jedną z nich zazwyczaj jest przemieszczenie się na nową pozycję a drugą wystrzelenie z aktualnie używanej broni. Od powyższej zasady jest jednak bardzo dużo wyjątków, które zostaną opisane niżej.

Dwie duże strzałki oznaczają dostępne dla komandosa punkty akcji. - Poruszanie się w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Dwie duże strzałki oznaczają dostępne dla komandosa punkty akcji.

Komandosi mogą przemieszczać się na dwa sposoby. Poruszając się w obrębie widocznego na polu walki niebieskiego pola wykonują zwykły marsz. Ponieważ zużywa on tylko jeden punkt akcji, po wykonaniu go można oddać strzał, obstawić teren bądź ukryć się za przeszkodą zmniejszając szanse na otrzymanie trafienia. Drugi sposób poruszania się zużywa oba punkty akcji, lecz pozwala nam pokonać dwukrotnie większy dystans i jednocześnie zwiększa zdolności żołnierza do unikania ostrzału wroga - metoda ta zazwyczaj używana jest do szybkiego przemieszczania się po mapie oraz ewakuacji znajdujących się pod ostrzałem komandosów. W późniejszym okresie gry, gdy uda nam się odkryć odpowiednie pancerze do tych dwóch metod dojdzie trzecia - poruszanie się w pionie, czyli pospolite latanie, które całkowicie zmieni nasze podejście do starć. Warto tutaj odnotować fakt, że istnieje kilka zdolności wpływających na ruch naszych podopiecznych: Run & Gun klasy Assault pozwala na oddanie strzału nawet jeśli nasz żołnierz biegł w tej samej turze, zaś Sprinter klasy Support zwiększa ilość pól jaką może on pokonać podczas jednej akcji.

Poruszanie się w obrębie niebieskiego pola kosztuje jedną akcję, w żółtym polu (Dashing!) - dwie. - Poruszanie się w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Poruszanie się w obrębie niebieskiego pola kosztuje jedną akcję, w żółtym polu (Dashing!) - dwie.

Oprócz poruszania postaci, akcje wykorzystywane są także do wykonywania różnych manewrów takich jak oddanie strzału czy też ukrycie się. Większość z tych zdolności po użyciu automatycznie zużyje wszystkie pozostałe punkty, stąd też powyższą mechanikę przyjęło się określać mianem "ruch - akcja". Oczywiście tak samo jak w poprzednim przypadku istnieją umiejętności, po użyciu których żołnierz może się poruszyć - wyjątki te zostaną opisane w dalszych rozdziałach poradnika.

Po oddaniu strzału i wykorzystaniu wszystkich punktów akcji nasz komandos musi poczekać na kolejną turę. - Poruszanie się w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Po oddaniu strzału i wykorzystaniu wszystkich punktów akcji nasz komandos musi poczekać na kolejną turę.