Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battlefield 3 - poradnik do gry

Battlefield 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ogólnie o mapach w Battlefield 3 | Mapy | Battlefield 3 Battlefield 3 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Ogólnie o mapach w BF3

W podstawowej wersji Battlefield 3 występuje 9 map, z czego każda z nich w wariancie każdego trybu gry: Wielki Podbój, Podbój, Szturm, Drużynowy Szturm, Zespołowy DM, Drużynowy DM.

Wszystkie mapy największy teren mają w trybie Wielkiego Podboju (za wyjątkiem Autostrady do Teheranu, której większy obszar dostępny jest w trybie Szturm). W większości miejsc brak widocznych barier odgradzających pole bitwy od "reszty świata", która stanowi tło. Granice mapy najłatwiej rozpoznać na mini-mapie (ukośne linie) oraz oczywiście po wyjściu poza teren działań bojowych.

Włącza się wtedy odliczanie, a ekran śnieży i traci barwy - Ogólnie o mapach w Battlefield 3 | Mapy | Battlefield 3 - Battlefield 3 - poradnik do gry

Włącza się wtedy odliczanie, a ekran "śnieży" i traci barwy. Jeżeli gracz nie wróci na pole bitwy w określonym czasie - ginie. Służy to, oprócz nie opuszczaniu placu boju, również powstrzymaniu graczy przez tzw. "spawn campem", czyli zasadzaniem się na przeciwnika już w jego własnej bazie.

W trybie Podboju na niemal wszystkich mapach dostępnych jest wiele pojazdów, także latających. Wyjątkiem jest mapa Operacja Metro, którą przeznaczono jedynie dla piechoty.

Teren działań bojowych jest z założenia znacznie większy dla maszyn łatających. W innym wypadku helikoptery i, zwłaszcza, samoloty nie byłyby w stanie wykonywać manewrów bez ciągłego opuszczania placu boju. Jednak po wyskoczeniu z pojazdu, ograniczenie pola walki działa na gracza tak samo, jakby znajdował się na ziemi. Nierzadko zdarzają się nieszczęśliwe sytuacje, kiedy pilot, katapultując się z płonącego samolotu, trafia bardzo daleko poza teren walki i ginie w powietrzu z powodu odliczania.

Te kilka sekund, które gracz ma na powrót na pole walki daje możliwość wykonania tzw - Ogólnie o mapach w Battlefield 3 | Mapy | Battlefield 3 - Battlefield 3 - poradnik do gry

Te kilka sekund, które gracz ma na powrót na pole walki daje możliwość wykonania tzw. "skoku na bazę" (z and. base jump). Jak już pisałem, ograniczenia terenowe są zupełnie inne dla pojazdów latających. Można dzięki temu wyskoczyć z helikoptera tuż nad wrogim lotniskiem i szybko przejąć jedną z jego maszyn latających.

W trybie Szturm mapy są równie duże jak w Podboju, ale podzielone na kilka części (2-5), które nie są od razu dostępne. Drużyna atakująca najpierw musi zniszczyć oba przekaźniki znajdujące się w danej części, aby zyskać dostęp do kolejnej. Nowy obszar najpierw otwiera się dla obrońców, aby przemieścili się na pozycje defensywne. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której atakujący docierają do celu przez obrońcami, nie dając im tym samym szans na obronę przekaźnika.

W Szturmie na większości map również dostępne są pojazdy, z jedną różnicą: nigdy nie występują tam helikoptery bojowe, a myśliwce zastąpiono odrzutowcami bliskiego wsparcia piechoty.

W trybie Drużynowego DM znaczna część mapy jest niedostępna dla graczy i walka odbywa się na mniejszym terenie, pozwalającym na łatwiejsze lokalizowanie wroga. Przyspiesza to akcję i pozwala uniknąć irytujących sytuacji, w których gracze błądzą przez długi czas szukając się wzajemnie. W tym trybie występuje tylko jeden rodzaj pojazdów, a mianowicie lekkie pojazdy przeciwpiechotne (IFV - Infanty Fighting Vehicle). Losowo pojawia się wersja amerykańska lub rosyjska.

Najmniejszy teren działań bojowych dostępny jest w trybie Zespołowego DM. W tym trybie występują przeciwko sobie tylko dwie drużyny, więc naturalnie akcja musi być bardziej "skondensowana" terenowo. Zwykle jest to ten fragment mapy, który został użyty w Drużynowym DM, jednak jeszcze bardziej ograniczony. Tutaj gracze nie mają do dyspozycji żadnych pojazdów i zdani są jedynie na umiejętności strzeleckie i zgranie z zespołem.