Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII Final Fantasy XIII poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

1 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Na szczycie czeka nas walka z Dreadnoughtem [1] - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Na szczycie czeka nas walka z Dreadnoughtem [1]. Pojedynek do łatwych nie należy, ale nie wymaga jakiejś szczególnej taktyki. Rozpoczynamy od Libry i paradygmatu Bully . Gdy przeciwnik zada swój najsilniejszy cios zmieniamy na Diversity , lecząc w ten sposób nasze postacie. Na koniec odpalamy Relentless Assault i staramy się jak najszybciej zestaggerować wroga. Powtarzamy operację kilka razy, cały czas uważając na zdrowie towarzyszy. Relentless Assault używamy tylko wtedy, gdy wszyscy mają maksymalny poziom życia. Po kilku ciosach rozpocznie się druga runda, w której przeciwnik zadaje większe obrażenia, ale taktyka pozostaje ta same.

2 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
W nagrodę za zabicie stwora odblokujemy rolę Medic dla Lightning oraz rolę Commando dla Sahza [1] - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

W nagrodę za zabicie stwora odblokujemy rolę Medic dla Lightning oraz rolę Commando dla Sahza [1]. Otrzymamy również możliwość ulepszania przedmiotów w punktach zapisu gry [2]. Do zwiększania statystyk broni używamy zbieranych po drodze komponentów, które możemy również zdobyć niszcząc niepotrzebne itemy. Warto poeksperymentować. Najbliższy save point znajdziemy biegnąc cały czas prosto, nie niepokojeni przez żadne potwory.

3 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Kilka kroków dalej dotrzemy do kolejnego wraku statku - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Kilka kroków dalej dotrzemy do kolejnego wraku statku. Rozpocznie się bardzo długi filmik, a po nim walka z PSICOM Hit Squadem . Na początku pojedynek może być dość trudny, ale dzięki paradygmatowi z dwoma medykami powinniśmy przetrwać nawałnice. Gdy się już uleczymy korzystamy z Blitz , żeby zadać obrażenia jak największej liczbie przeciwników. Po walce idziemy cały czas prosto zapisując grę w pobliskim save poincie. Co jakiś czas będziemy atakowani przez oddziały Corps Regulars [1] i Corps Gunners . Nie powinny one stanowić większego zagrożenia dla naszej drużyny. Na pierwszym skrzyżowaniu idziemy w lewo. W ten sposób zdobędziemy Fiber-optic Cable [2], bardzo przydatny komponent do ulepszania broni.

4 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Wracamy teraz na główną ścieżkę i biegniemy dalej, zabijając grupki przeciwników - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Wracamy teraz na główną ścieżkę i biegniemy dalej, zabijając grupki przeciwników. Gdy pokonamy Uhlana [1], skręcamy w prawo gdzie otwieramy kufer z Librascope [2]. Przed nami jeszcze jedna potyczka, po której usiądziemy za sterami maszyny bojowej.

5 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Idziemy nią prosto, atakując przyciskiem A - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Idziemy nią prosto, atakując przyciskiem A. Tracimy w ten sposób moc, którą regenerujemy niszcząc barykady na naszej drodze. Po kilku zabitych oddziałach wroga spadniemy w dół i ponownie wcielimy się w Lightning .

6 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Zaraz na początku otwieramy dwie pobliskie skrzynię [1] - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Zaraz na początku otwieramy dwie pobliskie skrzynię [1]. Znajdziemy w nich Spark Ring oraz 100 gilów . Na końcu oświetlonego tunelu jest jeszcze jeden kufer [2].

7 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Tym razem we wnętrz leży Electrolytic Capaciter [1] - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Tym razem we wnętrz leży Electrolytic Capaciter [1]. Po jego zebraniu zapisujemy grę i atakujemy kolejny oddział wojska [2].

8 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Na rozwidleniu dróg wybieramy prawą odnogę - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Na rozwidleniu dróg wybieramy prawą odnogę. Wchodzimy na górę, a następnie zachodzimy od tyłu latającego stwora [1]. Podczas pojedynku najpierw zabijamy żołnierza, który rzuca granatami. Jego bomby są zabójcze, więc staramy się je błyskawicznie niszczyć (pojawiają się na liście przeciwników).

9 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Gdy walka dobiegnie końca, otwieramy skrzynię ze Spark Ringiem [1] i zeskakujemy na dół - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Gdy walka dobiegnie końca, otwieramy skrzynię ze Spark Ringiem [1] i zeskakujemy na dół. Idąc dalej zabijamy kolejny oddział żołnierzy, a późnie skręcamy ponownie w prawo. Wewnątrz skrzyni znajdziemy Phoenix Down [2].

10 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Możemy teraz iść do oświetlonego tunelu przed nami [1], dzięki któremu unikniemy walki z następnymi miotaczami granatów - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Możemy teraz iść do oświetlonego tunelu przed nami [1], dzięki któremu unikniemy walki z następnymi miotaczami granatów. Warto ich jednak zaatakować, jeżeli lubimy wyzwania. Taktyka jest taka jak ostatnio, ale tym razem walczymy przeciwko dwóm granatnikom. Kawałek dalej zapisujemy grę, wchodzimy na most i rozpoczynamy pojedynek z drugim Eidolonem - Odinem [2].

11 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Jeżeli od dłuższego czasu nie korzystaliście z Crystarium to właśnie nadszedł najlepszy na to moment - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Jeżeli od dłuższego czasu nie korzystaliście z Crystarium to właśnie nadszedł najlepszy na to moment. Odin ma naprawdę silne ciosy i każde dodatkowe HP się przyda. Na początku walki używamy Librę oraz Synergisty . Jak tylko dostaniemy buffy, zmieniamy role na Avengers . Cała walka polega na odpowiednim przełączaniu się między Dualcasting , a Double Dose . W nagrodę uzyskamy możliwość przyzywania Odina, a także zwiększymy o jeden segment pasek ATB Lightning . Po walce biegniemy prosto aż zostaniemy zaatakowani przez oddział przeciwników. Nauczymy się teraz posługiwać Eidolonami .

12 - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry
Żeby przyzwać Odina [1] wybieramy opcje Techniques , a następnie Summon - Chapter IV (2) | Opis przejścia | Final Fantasy XIII - Final Fantasy XIII - poradnik do gry

Żeby przyzwać Odina [1] wybieramy opcje Techniques , a następnie Summon . Testujemy tą nową zdolność na napotkanych robotach. Po przyzwaniu Eidolona pojawi się jego pasek SP . Opróżnia się on wraz z upływem czasu i gdy Odin otrzymuje obrażenia. Jeżeli stracimy wszystkie punkty SP , magiczna istota zniknie. Kolejną ciekawą zdolnością jest Gestalt Mode . Aktywujemy ten tryb wciskając X, gdy nasz summon jest obok. Wskakujemy w ten sposób na niego i z jego grzbietu atakujemy wrogów. Czas trwania Gestalt Mode uzależniony jest od Gestalt Gauge naszej postaci. Pasek ładuje się podczas wykonywania ataków łączonych i ataków Eidolona . Gdy już będziemy na grzbiecie Odina atakujemy wciskając kombinacje przedstawione w lewym dolnym rogu. Każdy taki cios ma swoją cenę, a wydanie wszystkich dostępnych punktów skutkuje odesłaniem wierzchowca. Po walce zapisujemy grę po czym przenosimy się do Shaza oraz Vanille [2].