Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 lipca 2014, 15:30

autor: Amadeusz Cyganek

Czy FIFA World zmienia się na lepsze? Testujemy nową wersję darmowej FIF-y - Strona 3

Wracamy do gry FIFA World by sprawdzić, czy darmowa kopanka od EA poczyniła postępy, czy też status „wiecznej bety” to alibi dla braku sensownych poprawek i aktualizacji zawartości.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Kilka ulepszeń otrzymał silnik meczowy, który w porównaniu z pierwszą odsłoną FIF-y World prezentuje się zdecydowanie inaczej i – przede wszystkim – po prostu lepiej. Dużej poprawie uległa gra bramkarzy – popełniają mniej błędów i unikają bardzo nieporadnych interwencji, zwłaszcza przy dośrodkowaniach. Nierzadko zdarzało się bowiem, iż wychodząc do wrzutki zawodnik zamiast łapać piłkę, nieporadnie piąstkował ją w obręb pola karnego lub odbijał się od obrońców czy napastników rywala w sposób – delikatnie rzecz ujmując – komiczny. Na porządku dziennym mieliśmy także siatkarskie zagrywki, takie jak wybijanie piłki dwoma rękami kilkanaście metrów nad siebie, po których znów było niesamowicie gorąco pod naszą bramką.

Wyszukiwanie zawodników po nazwisku stało się nareszcie możliwe! - 2014-07-17
Wyszukiwanie zawodników po nazwisku stało się nareszcie możliwe!

Twórcom udało się nieco ulepszyć fizykę strzałów – uderzenia techniczne wreszcie nabierają odpowiedniej rotacji, z kolei plasowane kopnięcie piłki po powierzchni murawy zyskało odpowiednią siłę, a w przypadku deszczowych warunków – także i poślizg. Lepiej wygląda także organizacja gry w obronie – wreszcie możemy bowiem rozróżnić poszczególne formacje i rozdzielić obrońców od defensywnych pomocników, widząc jednocześnie klarowny podział zadań przy bronieniu dostępu do bramki. Nasi podopieczni potrafią zarówno podwoić krycie, jak i zorganizować dobrą i skuteczną pułapkę ofsajdową, co wcześniej wcale nie było takie proste.

Do pracy bramkarzy nie możemy się już regularnie przyczepiać. - 2014-07-17
Do pracy bramkarzy nie możemy się już regularnie przyczepiać.

EA Sports przygotowało także szereg poprawek dotyczących strony wizualnej gry. Zmiany dotyczą głównie modeli zawodników – przygotowano kilkaset nowych postaci. Rzecz jasna najbardziej przyłożyli się do najbardziej znanych piłkarzy, odtwarzając nie tylko ich wygląd, ale i animacje przypominające ich najbardziej charakterystyczne zagrania. Zmian doczekały się również koszulki, choć w tym aspekcie poprawki dotyczą głównie reprezentacyjnych trykotów. Wydaje się również, iż nieco lepiej wygląda zarówno murawa, na której rozgrywane są spotkania, jak i otoczka piłkarskich starć. Na trybunach można zauważyć większe zróżnicowanie modeli kibiców, a ich reakcje na boiskowe poczynania są bardziej żywiołowe.

Cieszy, że twórcy cały czas rozwijają FIF-ę World, dodając do niej coraz to nowe rozwiązania, usprawnienia i ulepszenia. Darmową produkcję „Elektroników” trapi coraz mniej błędów, zwłaszcza w kwestii technicznej, choć nadal kilka niedociągnięć nie zostało dostatecznie poprawionych. Mowa tu chociażby o błędnym naliczaniu awansów czy wyrzucaniu z rozgrywki w trakcie meczu. Nie zmienia to jednak faktu, że regularne aktualizacje i dodawanie nowej zawartości to coś, co powinno pomóc tej grze w zatrzymaniu przy sobie pokaźnego grona fanów codziennie toczących tysiące spotkań. Pozostaje mieć nadzieję, iż za kilka miesięcy będziemy w stanie powiedzieć to samo.

Nowe rodzaje paczek to szybki sposób na ulepszenie swojej drużyny. - 2014-07-17
Nowe rodzaje paczek to szybki sposób na ulepszenie swojej drużyny.

Amadeusz Cyganek | GRYOnline.pl

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.