Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 stycznia 2014, 12:11

autor: Luc

Crimes and Punishments - najlepsza gra o Sherlocku Holmesie coraz bliżej - Strona 3

Legendarny detektyw znów bierze sprawy w swoje ręce. Sherlock Holmes: Crimes and Punishments, powstająca gra studia Frogwares, po raz kolejny przeniesie nas do świata pełnego wątpliwych poszlak, mrocznych tajemnic i enigmatycznych przestępstw.

Więcej detali, więcej szczegółów

Największych zmian uświadczymy jednak w kwestii oprawy graficznej tytułu. Studio Frogwares po raz pierwszy postanowiło osadzić przygody Sherlocka w świecie generowanym nie ich autorskim silnikiem, lecz zdecydowanie bardziej zaawansowanym Unreal Engine 3. Zyskane w ten sposób możliwości pozwolą nie tylko na stworzenie bardziej interaktywnej rzeczywistości, ale także poszerzą spektrum widocznych detali. Ulice przemierzane przez Holmesa mają jeszcze mocniej tętnić życiem, a napotkane osoby sprawiać wrażenie bardziej zróżnicowanych. Udostępnione demo technologiczne wprawdzie nikogo nie rzuci na kolana, przyznać trzeba jednak, iż w stosunku do swoich poprzedników oraz pozostałych gier przygodowych, Crimes and Punishments wygląda bardziej niż imponująco.

Znalezienie odpowiedzi na pytanie „kto strzelał”, prowadzi jedynie do kolejnych zagadek. - 2014-01-22
Znalezienie odpowiedzi na pytanie „kto strzelał”, prowadzi jedynie do kolejnych zagadek.

W odróżnieniu od dotychczasowych odsłon, tym razem nie otrzymamy pełnej dowolności w manipulowaniu perspektywą obserwowanej rozgrywki. Wprawdzie większość czasu spędzimy śledząc poczynania bohaterów zza ich pleców, jednak odgórnie narzuconych momentów, w których automatycznie przeskoczymy na widok pierwszoosobowy, znajdzie się całkiem sporo. Na wszelakiej maści łamigłówki, rozmowy oraz dowody, spojrzymy bezpośrednio oczyma Holmesa, zwolennicy typowego trybu FPS nie będą więc mieli zbyt wielu powodów do narzekań.

Studio Frogwares pracuje nad grami z Holmesem w roli głównej od ponad dekady. Powstające Crimes and Punishments ma być już dziesiątą z kolei odsłoną przygodowej serii. Do tej pory, oprócz tradycyjnych kryminalnych zagadek, genialny detektyw stawiał już czoła m.in. wyznawcom kultu Cthulhu i przebiegłemu Arsene Lupinowi. Zmierzył się także z legendarnym Kubą Rozpruwaczem oraz spiskowcami w pałacu Buckingham.

Śledztwo w toku

Od oficjalnego komunikatu potwierdzającego, że prace nad nowymi przygodami Sherlocka ruszyły pełną parą, minął niemal równy rok. Przez kilkanaście miesięcy tytuł z ciekawie zapowiadającego się konceptu urósł do rangi produkcji, która śmiało może stawać w szranki z topowymi pozycjami gatunku. Zaproponowane, nowe rozwiązania brzmią interesująco, wnosząc potrzebny powiew świeżości i co najważniejsze – zdają się oddawać ducha pierwszych powieści o nieustraszonym śledczym. Gra docelowo ukazać miała się jedynie na pecetach oraz najpopularniejszych konsolach siódmej generacji, jednak finalne grono platform poszerzono niedawno także o PlayStation 4.

Detektyw w trybie detektywa. - 2014-01-22
Detektyw w trybie detektywa.

Poczynając od roku 2002, studio Frogwares z każdą odsłoną przygód Holmesa stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej (choć pierwsze pozycje trudno uznać za udane). Bez używania detektywistycznej lupy widać, że twórcy uczą się na swoich błędach i potrafią wyciągać wnioski płynące z krytycznych opinii, co owocuje nie tylko rosnącymi ocenami powstających przy ich udziale gier, ale także i znacznym skokiem w ilości sprzedanych egzemplarzy. Czy Crimes and Punishments podtrzyma tę chlubną tradycję i okaże się lepsze od Testamentu Sherlocka Holmesa? Wprawdzie wiele poszlak już teraz sugeruje pozytywną odpowiedź, to jednak ostateczne rozwiązanie tej zagadki poznamy dopiero w drugim kwartale tego roku. Do tego czasu – cierpliwości, moi drodzy Watsonowie!

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.