Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 stycznia 2014, 13:00

Shadow of Mordor - RPG akcji dla fanów Hobbita i Władcy Pierścieni - Strona 3

Branża gier od dawna nie potrafiła stworzyć prawdziwego hitu osadzonego w Śródziemiu. Shadow of Mordor może się okazać remedium na tą posuchę, jeśli odpowiednio wykorzysta Nemesis System i dwoistą naturę bohatera do opowiedzenia ciekawej historii.

Najważniejszą korzyścią, związaną z dwoistą naturą Taliona, jest jednak jego... nieśmiertelność. Oczywiście, główny bohater może polec w walce, ale moce zamieszkującej w nim zjawy nigdy nie dadzą mu odejść na zawsze. Jednak minie chwila, zanim wrócimy do świata żywych – w tym czasie może się okazać, że ork, który nas pokonał, został zabity przez kogoś innego lub wręcz przeciwnie – jego wyczyny zapewniły mu rozgłos i awans na pozycję dowódcy.

Trolle tylko wyglądają tak strasznie: w książce radę dał sobie z nimi nawet hobbit. - 2014-01-16
Trolle tylko wyglądają tak strasznie: w książce radę dał sobie z nimi nawet hobbit.

Ponowne zmierzenie się z takim przeciwnikiem sprawi nam więcej zachodu, ale zaowocuje dodatkowymi punktami doświadczenia. Te zainwestujemy w dwa oddzielne drzewka rozwoju: Strażnika i Upiora. Umiejętności nabyte przez to pierwsze związane będą z tradycyjnymi metodami walki: znajdzie się wśród nich chociażby biegłość korzystania z ekwipunku lub podwyższona wytrzymałość. Trenowanie zdolności zjawy zaprocentuje przy korzystaniu z mrocznej połowy naszej postaci. Rozwój nie dotyczy tylko i wyłącznie bohatera: pokonanie wyjątkowo wymagającego wroga może opłacić się w postaci run, dających ulepszenia dla jednej z trzech broni: miecza, łuku lub sztyletu. Ten ostatni przyda się szczególnie wtedy, gdy postanowimy wybrać skradankowe podejście do rozgrywki, nigdzie bowiem nie powiedziano, że masakrowanie tłumów orków jest jedynym sposobem na udaną zabawę w Shadow of Mordor.

Bez biżuterii o potężnej mocy wyprawa do Góry Przeznaczenia jakoś traci na klimacie. - 2014-01-16
Bez biżuterii o potężnej mocy wyprawa do Góry Przeznaczenia jakoś traci na klimacie.

Monolith miało już okazję pracować przy tytule związanym z tolkienowskim światem, toteż można podejrzewać, że ich doświadczenia dadzą piorunujący efekt. Na razie projekt zapowiada się naprawdę smakowicie, i to nie tylko dla fanów twórczości pisarza. Zapowiedź swobodnego zwiedzania Mordoru, krainy jeszcze nie przesiąkniętej do szpiku kości złem, ale nadal skrajnie niebezpiecznej dla niedoświadczonych wędrowców, Nemesis System, rozwiązania znane z trylogii Arkham, wreszcie fabuła, która ma odkryć parę mniej wyeksploatowanych kart historii Śródziemia – wszystko to przy odpowiednim zacięciu i budżecie może dać jedną z najlepszych gier w tym uniwersum. Nie wiadomo tylko, kiedy trafi ona na sklepowe półki – wiemy jedynie, że stanie się to w tym roku, w wersjach na PC, Xboxa One, Xboxa 360 oraz PlayStation 3 i 4. Tak czy inaczej, warto czekać – w końcu nie każdego dnia dane jest nam pozwiedzać znany z książek i filmów Czarny Kraj.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.