autor: Jerzy Bartoszewicz
Warlords of Draenor - nowy dodatek do gry World of WarCraft najobszerniejszym w historii - Strona 3
Dziewięć lat po premierze World of WarCraft Blizzard zapowiedział kolejne rozszerzenie do gry, wprowadzające nową krainę, mnóstwo usprawnień, długo oczekiwane posiadłości i aż 10 dodatkowych poziomów doświadczenia.

Najciekawiej zapowiada się jednak wprowadzenie garnizonów, czyli instancjonowanych baz wypadowych, które będą mogły być modyfikowane przez samych graczy. Jest to zapewne odpowiedź Blizzarda na wieloletnie prośby o wprowadzenie systemu posiadłości (tzw. housing). Wraz z postępem w wykonywaniu misji i zdobywaniem nowych sojuszników możliwa stanie się rozbudowa oraz ulepszanie warowni. Na szlaku spotkamy wielu różnych bohaterów niezależnych, którzy po zwerbowaniu przyczynią się do usprawnienia funkcjonowania twierdzy. Ponadto z twierdzą związane będą nowe funkcjonalności dla profesji, które mają przestać być jedynie źródłem dochodu i wybranych, przydatnych przedmiotów. Zalążek idei garnizonu możemy zobaczyć już dziś w Mists of Pandaria, gdzie gracze mają szansę rozwijać umiejętność gotowania poprzez unikalne zadania wykonywane na własnej farmie. Niczym w grach strategicznych zadecydujemy o rozkładzie oraz typach budynków, które znajdą się na terenie naszej warowni.
Warlords of Draenor wprowadzi także liczne usprawnienia w oprawie graficznej. Pomijając fakt, że nowa kraina ma być jeszcze ładniejsza od poprzednich, Blizzard zamierza odświeżyć modele postaci należących do wszystkich ośmiu podstawowych ras, a także krwawych elfów i Draenei, wprowadzonych w pierwszym rozszerzeniu do gry. Twórcy zapewniają przy tym, że zdają sobie sprawę z faktu przywiązania graczy do wyglądu swoich bohaterów, toteż nowe modele i animacje mają odzwierciedlać oryginalne. Ponieważ niektóre projekty liczą już aż 10 lat, Blizzard uznał, że odstają od usprawnień, wprowadzonych przez Cataclysm. Proces nastąpi na przestrzeni kilku aktualizacji do Warlords of Draenor. Można się jednak spodziewać, że twórcy zaczną od orków, krasnoludów i gnomów, bowiem nowe modele tych ras zostały już zaprezentowane.

Na koniec warto wspomnieć o detalach, które usprawnią i uprzyjemnią rozgrywkę. Dziennik zadań wprowadzi podział na misje ważne pod względem fabularnym oraz poboczne, dzięki czemu gracze będą mogli sprawdzić, czy nie pominęli jakiegoś istotnego elementu łańcucha zadań, przed przeniesieniem się do kolejnej lokacji. Usprawniony zostanie także ekwipunek. Heirloomy i różne specjalne przedmioty zostaną przypisane do zakładki „Kolekcja”, wspólnej dla całego konta, co pozwoli użytkownikom skupić się na zebraniu wszystkich, a zdobywanie doświadczenia świeżymi postaciami na innych serwerach stanie się łatwiejsze. Ponadto w ekwipunku pojawi się skrzynia na zabawki, czyli różne śmieszne znaleziska, które zdarzało się nam w przeszłości wyrzucać, jeśli brakowało miejsca w banku. Przedmioty do zadań przestaną zajmować wolną przestrzeń w torbach – będą mieć osobną zakładkę, tak jak niegdyś w pęk kluczy. Same torby da się sortować, a wszyscy, którzy wytwarzają rzeczy, na pewno docenią fakt, że profesje będą mogły korzystać z materiałów znajdujących się w banku bez konieczności przekładania ich do toreb.

Jeśli twórcy dotrzymają słowa, zmian – zarówno mniejszych, jak i tych dużych – pojawi się w Warlords of Draenor sporo. Dodatek zapowiada się jako dotychczas najbardziej rozbudowane rozszerzenie do gry, a Blizzard dokłada wszelkich starań, by zatrzymać dotychczasowych subskrybentów i pozyskać nowych. Gra stanie się bardziej przystępna dla nowicjuszy i jednocześnie wzbogacona o nową zawartość dla weteranów. Fani świata WarCrafta docenią na pewno możliwość poznania legendarnych bohaterów i uczestniczenia w alternatywnej wersji wydarzeń, które ukształtowały Azeroth. O tym, czy zapowiedziane nowości sprawdzą się w praktyce, przekonamy się jednak dopiero w przyszłym roku. Ja sam, jako miłośnik dumnych orków, jestem pewien, że na dziesiąte urodziny World of WarCraft ponownie wyruszę na szlak.