Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 listopada 2013, 13:07

autor: Jerzy Bartoszewicz

Warlords of Draenor - nowy dodatek do gry World of WarCraft najobszerniejszym w historii - Strona 3

Dziewięć lat po premierze World of WarCraft Blizzard zapowiedział kolejne rozszerzenie do gry, wprowadzające nową krainę, mnóstwo usprawnień, długo oczekiwane posiadłości i aż 10 dodatkowych poziomów doświadczenia.

Gorgrond to jedna z nowych lokacji, którą przyjdzie nam zwiedzić w dodatku. - 2013-11-27
Gorgrond to jedna z nowych lokacji, którą przyjdzie nam zwiedzić w dodatku.

Najciekawiej zapowiada się jednak wprowadzenie garnizonów, czyli instancjonowanych baz wypadowych, które będą mogły być modyfikowane przez samych graczy. Jest to zapewne odpowiedź Blizzarda na wieloletnie prośby o wprowadzenie systemu posiadłości (tzw. housing). Wraz z postępem w wykonywaniu misji i zdobywaniem nowych sojuszników możliwa stanie się rozbudowa oraz ulepszanie warowni. Na szlaku spotkamy wielu różnych bohaterów niezależnych, którzy po zwerbowaniu przyczynią się do usprawnienia funkcjonowania twierdzy. Ponadto z twierdzą związane będą nowe funkcjonalności dla profesji, które mają przestać być jedynie źródłem dochodu i wybranych, przydatnych przedmiotów. Zalążek idei garnizonu możemy zobaczyć już dziś w Mists of Pandaria, gdzie gracze mają szansę rozwijać umiejętność gotowania poprzez unikalne zadania wykonywane na własnej farmie. Niczym w grach strategicznych zadecydujemy o rozkładzie oraz typach budynków, które znajdą się na terenie naszej warowni.

Warlords of Draenor wprowadzi także liczne usprawnienia w oprawie graficznej. Pomijając fakt, że nowa kraina ma być jeszcze ładniejsza od poprzednich, Blizzard zamierza odświeżyć modele postaci należących do wszystkich ośmiu podstawowych ras, a także krwawych elfów i Draenei, wprowadzonych w pierwszym rozszerzeniu do gry. Twórcy zapewniają przy tym, że zdają sobie sprawę z faktu przywiązania graczy do wyglądu swoich bohaterów, toteż nowe modele i animacje mają odzwierciedlać oryginalne. Ponieważ niektóre projekty liczą już aż 10 lat, Blizzard uznał, że odstają od usprawnień, wprowadzonych przez Cataclysm. Proces nastąpi na przestrzeni kilku aktualizacji do Warlords of Draenor. Można się jednak spodziewać, że twórcy zaczną od orków, krasnoludów i gnomów, bowiem nowe modele tych ras zostały już zaprezentowane.

Warlords of Draenor - nowy dodatek do gry World of WarCraft najobszerniejszym w historii - ilustracja #2

Na koniec warto wspomnieć o detalach, które usprawnią i uprzyjemnią rozgrywkę. Dziennik zadań wprowadzi podział na misje ważne pod względem fabularnym oraz poboczne, dzięki czemu gracze będą mogli sprawdzić, czy nie pominęli jakiegoś istotnego elementu łańcucha zadań, przed przeniesieniem się do kolejnej lokacji. Usprawniony zostanie także ekwipunek. Heirloomy i różne specjalne przedmioty zostaną przypisane do zakładki „Kolekcja”, wspólnej dla całego konta, co pozwoli użytkownikom skupić się na zebraniu wszystkich, a zdobywanie doświadczenia świeżymi postaciami na innych serwerach stanie się łatwiejsze. Ponadto w ekwipunku pojawi się skrzynia na zabawki, czyli różne śmieszne znaleziska, które zdarzało się nam w przeszłości wyrzucać, jeśli brakowało miejsca w banku. Przedmioty do zadań przestaną zajmować wolną przestrzeń w torbach – będą mieć osobną zakładkę, tak jak niegdyś w pęk kluczy. Same torby da się sortować, a wszyscy, którzy wytwarzają rzeczy, na pewno docenią fakt, że profesje będą mogły korzystać z materiałów znajdujących się w banku bez konieczności przekładania ich do toreb.

Tworząc swój garnizon będziemy mogli wybrać rodzaj budynków, ich lokalizacji, a także wygląd zewnętrzny. Na ten ostatni duży wpływ ma frakcja, do które należy nasza postać. - 2013-11-27
Tworząc swój garnizon będziemy mogli wybrać rodzaj budynków, ich lokalizacji, a także wygląd zewnętrzny. Na ten ostatni duży wpływ ma frakcja, do które należy nasza postać.

Jeśli twórcy dotrzymają słowa, zmian – zarówno mniejszych, jak i tych dużych – pojawi się w Warlords of Draenor sporo. Dodatek zapowiada się jako dotychczas najbardziej rozbudowane rozszerzenie do gry, a Blizzard dokłada wszelkich starań, by zatrzymać dotychczasowych subskrybentów i pozyskać nowych. Gra stanie się bardziej przystępna dla nowicjuszy i jednocześnie wzbogacona o nową zawartość dla weteranów. Fani świata WarCrafta docenią na pewno możliwość poznania legendarnych bohaterów i uczestniczenia w alternatywnej wersji wydarzeń, które ukształtowały Azeroth. O tym, czy zapowiedziane nowości sprawdzą się w praktyce, przekonamy się jednak dopiero w przyszłym roku. Ja sam, jako miłośnik dumnych orków, jestem pewien, że na dziesiąte urodziny World of WarCraft ponownie wyruszę na szlak.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.