Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 listopada 2013, 13:07

autor: Jerzy Bartoszewicz

Warlords of Draenor - nowy dodatek do gry World of WarCraft najobszerniejszym w historii - Strona 2

Dziewięć lat po premierze World of WarCraft Blizzard zapowiedział kolejne rozszerzenie do gry, wprowadzające nową krainę, mnóstwo usprawnień, długo oczekiwane posiadłości i aż 10 dodatkowych poziomów doświadczenia.

Ponieważ limit poziomów stanie się dość wysoki, Blizzard zdecydował się na wprowadzenie pewnego ułatwienia, pozwalającego nowicjuszom cieszyć się zawartością dodatku, a weteranom, którzy zrobili sobie przerwę, powrócić do gry. W tym celu każdemu udostępniona zostanie jednorazowa opcja awansowania wybranej postaci na 90 poziom doświadczenia. Będzie ona możliwa zarówno w przypadku już istniejących bohaterów na dowolnym poziomie, jak również zupełnie nowych postaci. Towarzyszyć ma temu unikalne wprowadzenie, przypominające początek rozgrywki rycerzy śmierci w Wrath of the Lich King. Twórcy wyjaśniają, iż dostawali od graczy liczne sygnały, że ze względu na liczbę już wydanych dodatków „dogonienie” znajomych zajmuje coraz więcej czasu.

Przenosząc się w czasie Garrosh przekazał pobratymcom z przeszłości najnowsze technologie. - 2013-11-27
Przenosząc się w czasie Garrosh przekazał pobratymcom z przeszłości najnowsze technologie.

Warto wspomnieć także o ulepszonym systemie łupów i statystyk. Autorzy zamierzają pozbyć się m.in. trafiania (Hit) oraz biegłości (Expertise), ponieważ obecnie gracze ograniczają się jedynie do zapewniania swoim postaciom minimalnego, wymaganego poziomu danej statystyki, rozwijając wedle uznania pozostałe, bardziej kluczowe. Zamiast nich pojawią się dodatkowe współczynniki, takie jak szybkość ruchu (Movement Speed) oraz rozpłatanie (Cleave), które pozwoli na dodatkowe zadawanie obrażeń czy leczenie pobliskich celów. Zmodyfikowany ma zostać także system generowania przez serwer ekwipunku, dzięki czemu łatwiejsza stanie się wymiana sprzętu pomiędzy poszczególnymi klasami postaci.

Na tym nowinki się nie kończą. Dostępnych będzie szereg nowych scenariuszy, podziemi i instancji rajdowych, na różnych poziomach trudności. Warlords of Draenor wprowadzi sześć podziemi dla pięciu graczy oraz świeżą wersję znanej i lubianej Iglicy Czarnej Skały (Blackrock Spire). W instancjach będzie można zdobyć wiele nowej broni o ciekawym wyglądzie, idealnym do transmogryfikacji. W dniu premiery dodatku pojawią się także dwa nowe rajdy oraz potężni bossowie w świecie gry, przemierzający krainy Draenoru. Rajdy będą dostępne nie tylko na czterech poziomach trudności wprowadzonych wraz z aktualizacją 5.4, ale rozszerzony zostanie także nowy system tzw. „rajdów elastycznych” dla normalnego poziomu. Pozwoli on formować grupy rajdowe od 10 do 25 graczy, z odpowiednio skalującym się stopniem trudności.

Dreanor był również kryjówką dla uciekających przed Płonącym Legionem Draenei. - 2013-11-27
Dreanor był również kryjówką dla uciekających przed Płonącym Legionem Draenei.

Twórcy nie zapominają także o miłośnikach zmagań typu PvP. Otrzymamy nową lokację w centrum Draenoru, w której gracze będą walczyć o przejęcie kontroli nad strategicznie położonymi pogranicznymi fortecami. Nowy obszar ma być wydzielany ze świata w sposób bardziej płynny niż poprzednie strefy PvP, takie jak choćby Wintergrasp w dodatku Wrath of the Lich King. Ponadto zmodyfikowany zostanie interfejs, by w ferworze walki użytkownicy mogli lepiej się komunikować i łatwiej lokalizować członków drużyny. Lifting przejdą też ramki informacyjne na arenach i rankingowych polach bitew (Ranked Battlegrounds), by można było łatwo odczytać informacje o przeciwnikach, bez konieczności modyfikowania interfejsu przy pomocy zewnętrznych wtyczek do gry. Wartą uwagi nowością ma być także tzw. Próba Gladiatora, oparta na zasadach podobnych do działania serwerów turniejowych. Punkty rankingowe zdobędziemy w niej tylko w określonych dniach i godzinach w tygodniu, dzięki czemu możliwe okaże się sprawniejsze działanie systemu doboru graczy – na podstawie ich umiejętności.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.