Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 sierpnia 2013, 16:30

autor: Michał Długosz

Dragon Age: Inquisition - popularna seria RPG wraca na dobre tory - Strona 3

Studio BioWare po niezbyt udanym Dragon Age II stara się naprawić błędy i szykuje trzecią odsłonę serii. Sprawdzamy, czego można spodziewać się po Dragon Age: Inquisition.

Podczas rozgrywki, jak w każdym tego typu RPG, pojawi się możliwość dołączania do drużyny nowych herosów. W Dragon Age: Inquisition na pewno powrócą trzy postacie z poprzednich części, a są to Varrick i Cassandra, znani z przygód Hawke’a, oraz ulubienica wielu z nas, czyli wspomniana już Morrigan. Niestety, nie dane nam będzie zaprosić jej do naszego teamu. Zamiast tego stanie się bohaterką niezależną, która prawdopodobnie odegra bardzo ważną rolę w przedstawianej historii. Każdy z naszych towarzyszy ma mieć własną przeszłość oraz przekonania, którymi się kieruje, co niekiedy doprowadzi do konfliktów z graczem. Znając tytuły BioWare, są też spore szanse na romanse między bohaterami.

Dragon Age: Inquisition - wraz z trzecią częścią seria RPG wraca na dobre tory - ilustracja #1

Duże zmiany zajdą w ekwipunku. Przede wszystkim znowu będziemy mogli wpływać na to, co zakładają nasi towarzysze, i to bez jakichkolwiek ograniczeń, jak to miało miejsce w Dragon Age II. Jednak twórcy poszli o krok dalej i planują oddać do naszej dyspozycji opcję wytwarzania własnych przedmiotów, która ma być bardzo rozbudowana i umożliwiać pełne spersonalizowanie bohatera oraz jego kompanów. Przykładowo, jeżeli graczowi podoba się wygląd zbroi z podstawowego wyposażenia postaci, nic nie stanie na przeszkodzie, żeby stworzyć sobie bardzo podobną, ale ze statystykami dorównującymi przedmiotom znajdowanym pod koniec gry.

Podczas przemierzania krainy Thedas niejednokrotnie przyjdzie nam zmierzyć się z przeciwnikami. Walki w Dragon Age: Inquisition mają być próbą wypracowania kompromisu pomiędzy tym, co widzieliśmy w pierwszej i drugiej części serii. Dlatego też każde starcie odznaczy się dużą dynamiką, ale konieczne okaże się również podejście taktyczne. Twórcy obiecują, że przeciwnicy zyskają zdecydowanie usprawnioną sztuczną inteligencję i zostaną tak zaprojektowani, żeby wspierać się wzajemnie w pojedynkach z drużyną gracza. Tak więc np. łucznicy będą osłaniani przez wojowników z tarczami, a łotrzykowie mają próbować zakradać się od tyłu i wykańczać nas kilkoma ciosami w plecy. W odróżnieniu od drugiej części serii oponenci przestaną pojawiać się znikąd, więc nie zetkniemy się z kuriozalnymi sytuacjami, w których rozpoczynamy bitkę z kilkoma przeciwnikami, a kończymy ze stosem trupów u naszych stóp. Oczywiście podczas potyczek sami zdecydujemy, czy chcemy pokierować naszymi towarzyszami, wybierając umiejętności, z jakich mają korzystać, czy pozwolimy się tym zająć sztucznej inteligencji.

Dragon Age: Inquisition - wraz z trzecią częścią seria RPG wraca na dobre tory - ilustracja #2

Wygląda na to, że BioWare, zabierając się do prac nad Dragon Age: Inquisition, wzięło sobie do serca uwagi graczy na temat aspektów, które w poprzednich odsłonach zostały zrealizowane słabo. Trzecia część serii zapowiada się na połączenie najlepszych elementów z „jedynki” i „dwójki” oraz zupełnie nowych pomysłów i możliwości, jakie oferuje silnik Frostbite 3. Jeżeli pracownicy kanadyjskiego studia będą konsekwentnie realizować swoje założenia, to możemy szykować się na premierę naprawdę solidnego RPG, które powinno zadowolić wszystkich fanów. O tym, czy BioWare sprostało zadaniu, przekonają się właściciele pecetów, PlayStation 3, Xboksa 360 oraz konsol nowej generacji w drugiej połowie przyszłego roku.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.