autor: Michał Długosz
Dragon Age: Inquisition - popularna seria RPG wraca na dobre tory - Strona 2
Studio BioWare po niezbyt udanym Dragon Age II stara się naprawić błędy i szykuje trzecią odsłonę serii. Sprawdzamy, czego można spodziewać się po Dragon Age: Inquisition.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry Dragon Age: Inkwizycja - najlepsze RPG od czasu Skyrima
Fabuła przedstawiona w Dragon Age: Inquisition rozegra się 10 lat po wydarzeniach z pierwszej części, a terenem naszych działań stanie się pogrążony w totalnym chaosie kontynent Thedas. Poszukiwacze Prawdy i templariusze po wyłamaniu się z szeregów zakonu wypowiedzieli otwartą wojnę magom, a do tego jakaś tajemnicza postać otworzyła przejście pomiędzy światem śmiertelników a Pustką, co spowodowało, że Thedas zostało dosłownie zalane przez fale demonów. My, jako gracze, wcielimy się w dowódcę Inkwizycji, a naszym głównym zadaniem będzie zamknięcie przejścia oraz odkrycie, kto za tym wszystkim stoi.
Z racji pozycji zajmowanej przez naszego protagonistę zabawa nie ograniczy się tylko do szlachtowania przeciwników i wykonywania zadań typu „przynieś, podaj, pozamiataj”. Jako dowódca Inkwizycji staniemy przed szeregiem aktywności mających na celu przede wszystkim rozwój naszej organizacji. Dlatego też niejednokrotnie będziemy musieli zająć się polityką, czyli nawiązywać sojusze, przekupywać ważne osobistości czy też posuwać się do bardziej radykalnych kroków, np. wdając się w wojnę, która może skończyć się oblężeniem nieprzyjacielskiej twierdzy. Oprócz tego mamy pomagać ludziom w potrzebie, eksplorować różne tereny w poszukiwaniu magicznych reliktów i walczyć z potężnymi bestiami w postaci smoków. A wszystko to powinno mieć związek z głównym wątkiem fabularnym. Aby rozwinąć akcję gry, konieczne stanie się osiąganie odpowiednich poziomów reputacji naszej organizacji, zaś to, jak tego dokonamy, pozostanie wyłącznie naszą decyzją. Producenci chcą bowiem, aby wrażenia płynące z rozgrywki były w jak największym stopniu zależne od poczynań i preferencji gracza.
Nowe Dragon Age posiadać ma zaimplementowany system wyborów moralnych, które nie ograniczą się jedynie do opowiedzenia się po stronie dobra lub zła. W dodatku każda podjęta przez nas decyzja wpłynie na świat gry na wiele różnych sposobów, a my będziemy musieli sami odkryć ich konsekwencje. Twórcy chcą w ten sposób zmusić graczy do zastanowienia się nad skutkami ich poczynań i poddania się im. Aby system ten mógł sprawnie działać, producenci skupili się na modyfikacji dialogów. Podobnie jak poprzednio kwestie wypowiadane przez bohatera przedstawione zostaną w postaci kołowego diagramu, jednak odpowiednio usprawnionego, co pozwoli lepiej zorientować się, która opcja prowadzi do konkretnego rozwiązania, ale jednocześnie nie poinformuje o długoterminowych efektach naszych wyborów.
Dragon Age: Inquisition przyniesie kilka odpowiedzi na pytania, jakie mogły nurtować graczy po ukończeniu poprzednich dwóch odsłon. W trzeciej części dowiemy się więcej na temat działań Szarej Straży po wydarzeniach z „jedynki”, przybliżony zostanie temat Czerwonego Lyrium. Poznamy również naturę wiedźmy Flemeth oraz losy Morrigan.