Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Mad Max Przed premierą

Przed premierą 14 czerwca 2013, 13:46

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Widzieliśmy grę Mad Max - sandbox postapo od twórców Just Cause

Wojownik Szos pojawił się znikąd i zrobił na nas niemałe wrażenie. Otwarty świat w klimatach postapokalipsy, dogłębna modyfikacja pojazdów, soczysta walka - to nie będzie marna produkcja na bazie filmu!

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Mad Max - postapokaliptyczny symulator zbierania złomu

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Od dawna marzyłem o takiej produkcji, bo choć dystopia to w branży elektronicznej rozrywki popularny temat, przyszłość rysowana w czarnych barwach na ogół sprowadza się w grach do kolejnej rąbanki z zombie w roli głównej, ewentualnie do przemierzania świata z licznikiem Geigera w dłoni. Zdecydowaną mniejszość stanowią takie produkcje jak Borderlands czy Rage, gdzie wysuszone jak Sahara pustkowia przemierzają wypasione fury zbudowane z byle czego, a odziani w porwane szmaty bandyci mają dekle zryte niczym Joker w Batmanie. Mad Max – zapowiedziany na targach E3 nowy twór szwedzkiej firmy Avalanche Studios – zamierza wypełnić powstałą lukę.

Twórcy serii Just Cause kochają wybuchy, więc ich opowieść o Wojowniku Szos to ostra jazda bez trzymanki. Oczywiście w granicach rozsądku, bo Mad Max to dzieło jednak poważne. Nawiązań do kultowej filmowej trylogii tutaj nie uświadczymy, z pierwowzorem grę łączy jedynie główny bohater, podobny świat (raczej nie jest to Australia, choć mogę się mylić) i czadowy samochód, pełniący tu nie mniej istotną rolę, co tytułowy jegomość, niepatyczkujący się z nikim.

No właśnie, samochód. Celem gry jest zbudowanie fury o uroczej nazwie Magnum Opus, która ma zastąpić poprzednią brykę Maksa, zniszczoną w nieznanych na razie okolicznościach. W pomyślnym wykonaniu zadania naszemu herosowi pomaga Chumbucket - zdolny, choć kompletnie niezrównoważony psychicznie mechanik. Obecność towarzysza jest fabularnie uzasadniona: to on aplikuje pojazdowi rozmaite usprawnienia techniczne, pomagające przetrwać na pustkowiach, od zawieszenia począwszy, na silniku kończąc.

Autorzy mocno przyłożyli się do wiernego oddania zachowania wozu podczas jazdy, co widać i czuć. Oglądanie samochodów sunących w szaleńczym tempie po bezdrożach to prawdziwa uczta dla oczu – opony podskakują na najmniejszych nawet nierównościach, a piasek sypie się spod kół dokładnie tak, jak w rzeczywistości. Poziom realizmu jest wysoki do tego stopnia, że jeśli przytwierdzimy cięższy element na karoserii, np. stalowy zderzak, zauważymy różnicę nie tylko w zmianie wysokości zawieszenia, ale też i w sterowaniu. W prawidłowym dopasowaniu poszczególnych części pomaga rozbita na pięć współczynników charakterystyka maszyny, a jej waga jest niewątpliwie jednym z tych istotniejszych.

W starciach samochodowych przyjdzie nam się martwić o nieco więcej niż tylko o zarysowany lakier… - 2013-06-14
W starciach samochodowych przyjdzie nam się martwić o nieco więcej niż tylko o zarysowany lakier…

Z racji tego, że za kółkiem spędzimy mnóstwo czasu, twórcy zadbali też o odpowiednie atrakcje i wcale nie mam tu na myśli podziwiania urokliwych landszaftów za oknem. Bandyci się nie krygują i do walki z Maksem wysyłają swoje dwuślady, a że nasz podopieczny nie dysponuje żadnymi wypasionymi środkami zagłady (przynajmniej podczas tej prezentacji), musi je taranować. Wyrzucone w powietrze auto, które najpierw kręci się w powietrzu, by po chwili zanurzyć się w piachu i wybuchnąć, to fantastyczny widok. Jeszcze ciekawiej zrobi się, gdy Max wystrzeli w kierunku rywali zamontowany na masce harpun. Z jego pomocą można wyrwać z wrogiego pojazdu dowolne koło lub drzwi. Jeśli uda nam się to drugie, bohater jest w stanie strzelić z obrzyna wprost w kierowcę, co również kończy się efektowną kraksą. Dołączcie do tego wszystkiego wspomniane już realistyczne zachowanie pojazdów i macie pełen obraz totalnej rzeźni, kapitalnie wyglądającej w ruchu.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy

Przed premierą

Ponad cztery miliony sprzedanych kopii w ciągu trzech miesięcy, setki tysięcy grających każdego dnia i ogromne emocje przy każdej rozgrywce. Playerunknown’s Battlegrounds to zdecydowanie jedna z najważniejszych gier tego roku – dlaczego?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.06.2013 15:59
Interior666
90
Generał

Zapowiada sie bardzo ciekawie, pierwsze just cousy byly swietne i imo lepsze od gta4, szkoda tylko, ze to nie jest ex bo te ps4 ma narazie slabe.

14.06.2013 20:12
odpowiedz
kong123
104
Grzesław

Tylko żeby ten model jazdy był dobrze opracowany - w JC/JC2 jazda czymkolwiek to porażka na całej linii. Jeśli to będzie dobrze zrobione to może wyjść z tego nawet fajna gra :)

14.06.2013 22:03
odpowiedz
Blackthorn
98
Senator

No właśnie, samochód. Celem gry jest zbudowanie fury o uroczej nazwie Magnum Opus, która ma zastąpić poprzednią brykę Maksa, zniszczoną w nieznanych na razie okolicznościach.
Samochod Max'a - interceptor

spoiler start

zostal zniszczony w 2 czesci filmu

spoiler stop

, wiec akcja gry dzieje sie miedzy 2, a 3 czescia albo samochod nie zostal zniszczony, a np. skradziony.

Powiedzieli, że gra nie ma nic wspólnego z trylogią, a samochód został zniszczony.
W sumie to cala trylogia Mad Max'a nie trzyma sie za bardzo kupy.

14.06.2013 22:09
odpowiedz
U.V. Impaler
159
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Powiedzieli, że gra nie ma nic wspólnego z trylogią, a samochód został zniszczony.

14.06.2013 22:35
odpowiedz
Harry M
112
Master czaszka

Czekam. Jak oni robili Just Cause to wiem, że to będzie super.

14.06.2013 22:36
odpowiedz
alpha_lyr
7
Senator

Jako fan post apo też biorę w ciemno.

15.06.2013 00:58
odpowiedz
anotherworld86
26
Konsul

FUUUUUUUCC...... NO FALLOUT 4 ?!

15.06.2013 02:07
odpowiedz
Freeman992
90
Roger Federer

Po Just Cause 2 niestety mam dość sandboxów.

15.06.2013 08:49
odpowiedz
Lothers
122
Senator

Biorę w ciemno w oczekiwaniu na Rage 2 (IMO - jedna z lepszych gier PA ever).

15.06.2013 10:29
odpowiedz
victripius
89
Joker

Zapowiada się nieźle - takie klimaty są bardzo fajne w grach wideo, do tego Mad Max i trzeba zagrać :)

15.06.2013 15:12
odpowiedz
Wocash
37
Centurion

Patrząc na to, co zrobili w JC2, chyba nie muszę się jakoś bardzo obawiać o jakość tej wielkiej mapki.

15.06.2013 15:13
odpowiedz
trudnezycie
0
Generał

a ja właśnie nie martwię się o ilość, a jakość. JC2 był ogromny, ale do roboty nie było za dużo. Choć nie pwoiem easter eggi były fajne np. wyspa z lostów.

15.06.2013 15:57
odpowiedz
X@Vier455
103
Szynszyl

Pierwszy raz usłyszałem o tej grze z tego artykułu. Zapowiada się ciekawie chociaż nic nadzwyczajnego. Może poczekam na jakieś pierwsze opinie albo potem na jakąś pierwszą reedycje bo nie jest to moim must have.

16.06.2013 02:41
odpowiedz
Hefarius
39
Chorąży

TPP? Raczej średnio w takiej grze. Mam nadzieję, że starty kijów-samobijów nie będą leżały co 2 kroki. Nie podobają mi się również granice typu "kup zderzak grade 3 żeby przebić".

17.06.2013 18:33
odpowiedz
Persecuted
68
Generał

Nie zgodzę się ze wstępem ;d. Gier "z licznikiem Geigera" mamy raptem dwie. A właściwie jedną, odkąd chodzą słuchy że Stalker 2 prawdopodobnie umarł. Chodzi oczywiście o Metro. Z klimatów "pustynnych" mamy Fallouta 3, New Vegas, Borderlands i RAGE, więc Maxio będzie czwarty.

27.06.2013 19:31
odpowiedz
Nolifer
100
The Highest

Just Cause przeszedłem calusienkie i bardzo mi się ten styl sandboxa podoba. Jeżeli Mad Max taki będzie , na pewno kupię .

27.06.2013 19:50
👍
odpowiedz
Predi2222
96
CROCHAX velox
9.0

Post apo gta ? Jestem na tak :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze