Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 stycznia 2013, 14:19

autor: Szymon Liebert

The Walking Dead: Survival Instinct - serialowe żywe trupy w grze FPP - Strona 3

Studio Terminal Reality, znane z Ghostbusters: The Videogame, tworzy grę The Walking Dead: Survival Instincts, w której wrócimy do popularnego uniwersum. Dewelopera czeka niełatwe zadanie – powtórzyć sukces Telltale w konwencji strzelanki pierwszoosobowej

The Walking Dead: Survival Instinct - żywe trupy w grze FPP - ilustracja #1Warto przypomnieć, że obecnie funkcjonują co najmniej dwa alternatywne ujęcia uniwersum. Pierwsze z nich to oryginalna wersja komiksowa, w duchu której studio Telltale utrzymało swoją serię przygodówkową. Serial Żywe trupy, emitowany także w polskiej telewizji, bazuje na komiksie, ale wprowadza sporo zmian (dotyczących wydarzeń, osobowości postaci itp.). Gra Survival Instincts będzie w większym stopniu nawiązywać właśnie do wersji znanej z telewizji.

Obecność innych osób to nie tylko kosmetyka i drobne akcenty fabularne, ale też oficjalny system zarządzania ludźmi, kojarzący się z gildią asasynów z Assassin’s Creed czy obsługą bazy i najemników w Metal Gear Solid: Peace Walker. Mając na pokładzie kilka dodatkowych osób, opisanych różnymi cechami i umiejętnościami, będziemy mogli posyłać je na specjalne misje, aby zdobyć surowce lub czasami uratować innych ocalałych. Te zadania pociągną za sobą poważniejsze konsekwencje niż w wymienionych grach. Jeśli dany osobnik okaże się za słaby lub otrzyma zbyt kiepski sprzęt, jego powrót będzie stał pod znakiem zapytania. Mikrozarządzanie doskonale pasuje do całej przygody, która – jak każda opowieść ze świata Żywych trupów – wymaga działań grupowych, a czasem poświęcenia.

Źródło obrazka: www.ign.com - 2013-01-07
Źródło obrazka: www.ign.com

Instynkt przetrwania

Ciekawe jest to, że mimo obecności dwóch bohaterów głównych i postaci pobocznych produkcja ta pozostanie wierna rozgrywce solowej. Wiążą się z tym pewne obawy o liniowość i o to, jak wiele będzie zależeć od naszych wyborów. Brak kooperacji wynika zapewne z faktu, że granie z innymi osobami utrudnia budowanie wyrazistej historii i emocjonalnych scen fabularnych. Nie wiemy, czy Terminal Reality pokusi się o jakąkolwiek zastępczą formę trybu multiplayer, który dziś pojawia się przecież nawet w seriach słynących z kampanii dla jednej osoby. Do premiery The Walking Dead: Survival Instinct zostało trochę czasu, więc producent na pewno nie wyciągnął jeszcze wszystkich asów z rękawa.

Źródło obrazka: www.ign.com - 2013-01-07
Źródło obrazka: www.ign.com

Sugerowanie się wczesnym, nieoficjalnym zwiastunem The Walking Dead: Survival Instinct jest dość pochopne, tym bardziej że mamy do czynienia z Żywymi trupami, a nie kolejną, typową strzelanką pierwszoosobową. Uniwersum to wymusza na autorach szukanie nowych rozwiązań – fanom nie wystarczy przecież klon Left 4 Dead. Terminal Reality doskonale to rozumie i koncentruje się na przygodzie solowej oraz zachowaniu charakterystycznych elementów serii. W tym przede wszystkim czynnika nieobecnego w wielu opowieściach o zombie: człowieczeństwa i związanych z nim rozterek. Obecność tego pierwiastka powinna zniwelować większość ewentualnych, także technologicznych, niedociągnięć.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.