Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 kwietnia 2002, 10:20

autor: Bolesław Wójtowicz

Syberia - przed premierą - Strona 3

Syberia to gra przygodowa stworzona przez twórcę znakomitej gry przygodowej Amerzone. Gracze wcielają się w postać Kathe Walker, wziętej prawniczki z Nowego Jorku.

Przeczytaj recenzję Syberia - recenzja gry

W swoich podróżach Kate nie będzie zdana tylko i wyłącznie na swoje umiejętności. Towarzyszyć jej będzie Oskar. Kto to? Jej chłopak, a może narzeczony lub partner z pracy? Nic z tych rzeczy. Oskar to ostatni stworzony przez Hansa Voralberga wynalazek, automat o ludzkim sposobie myślenia. Bez jego podpowiedzi Kate byłaby bez szans w rozwiązywaniu postawionych przed nią zagadek.

Muszę przyznać, a wierzę, że zgodzicie się ze mną, że im więcej szczegółów poznajemy, to gra zapowiada się coraz bardziej ciekawie. W każdym razie ciekawiej niż po pobieżnym zapoznaniu się z fabułą.

Elementem, który zdecydowanie będzie różnił “Amerzone” i “Syberię”, będzie grafika i sposób kierowania postacią. W przypadku tej drugiej gry użyto już silnika graficznego pozwalającego generować obraz w pełnym 3D, z dużo większą liczbą barw i szczegółowością poszczególnych elementów, dynamicznym oświetleniem, cieniowaniem i innymi tego typu nowoczesnymi bajerami, które w grach przygodowych akurat nie są najważniejsze, ale znacznie uprzyjemniają zabawę. W “Syberii” dane nam również będzie ujrzeć postać głównej bohaterki. Kamera podążać ma za Kate, chociaż jeśli przyjdzie nam na to ochota możemy spojrzeć na świat oczami naszej bohaterki. Poziom zagadek z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, określony został jako “średni”, więc nikt nie powinien mieć większych problemów z ich rozwiązaniem, a jednocześnie również stare wygi gier przygodowych przystaną przy nich na chwilkę.

Niewiele, a dokładniej mówiąc, nic, przynajmniej na razie, nie mogę powiedzieć o oprawie dźwiękowej i muzycznej gry, jednakże znając perfekcyjność i drobiazgowość jaka cechuje prace Benoit Sokala, jestem pewien, że zadba o doskonałe dostosowanie tych niewątpliwie ważnych elementów do reszty gry. O wymaganiach technicznych jakie musi spełniać nasz sprzęt nie ma co pisać, gdyż zapewne praktycznie każdy współczesny komputer będzie je spełniał.

To mniej więcej wszystko, co zdołałem zebrać na temat “Syberii” na chwilę obecną. Gra naprawdę zapowiada się bardzo ciekawie, ma fascynującą fabułę, dopracowaną grafikę, wyważony poziom zagadek. Przynajmniej w obietnicach. Oby tylko, jeśli oczywiście moja klątwa nie zadziała, dane nam było te obietnice skonfrontować z rzeczywistością. Oby...

Void

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.