Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 kwietnia 2002, 10:20

autor: Bolesław Wójtowicz

Syberia - przed premierą - Strona 2

Syberia to gra przygodowa stworzona przez twórcę znakomitej gry przygodowej Amerzone. Gracze wcielają się w postać Kathe Walker, wziętej prawniczki z Nowego Jorku.

Przeczytaj recenzję Syberia - recenzja gry

Codzienne życie Kate Walker nie prezentowało się jak do tej pory dość ekscytująco. Ukończona z wyróżnieniem szkoła prawnicza zaowocowała pracą w znanej kancelarii, ale jak na razie wiązało się to z tonami papieru i grzebaniem w nudnych sprawach. Ciekawą odmianą w tej szarzyźnie mogło stać się zlecenie na przejęcie pewnej fabryki zabawek. Cóż w tym takiego ciekawego? Fakt, że podpisanie wszystkich wymaganych papierków wiązało się z koniecznością wyjazdu do Europy. A to już coś... Chociaż gdyby Kate wiedziała jak ten wyjazd zmieni jej życie, długo zastanawiałaby się nad wyjazdem z Nowego Jorku. Kiedy nasza młoda prawniczka przybywa na miejsce, właścicielka fabryki, Anna Voralberg, już nie żyje. Jedyny spadkobierca, jej brat Hans, genialny wynalazca i konstruktor, zniknął jakiś czas temu. I to właśnie będzie zadanie dla Kate Walker: odnaleźć zaginionego brata oraz wyjaśnić przyczyny, które spowodowały, że opuścił on swoją rodzinę i nigdy do niej nie wrócił. To na pozór proste zadanie będzie wymagało nie tylko sporego zaangażowania, poświęcenia mu ogromnej ilości czasu, ale przede wszystkim podróży z zachodu na wschód, z alpejskiej wioski aż po krańce syberyjskiej tajgi. Fabuła nie przedstawia się może nadzwyczaj oryginalnie, ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i ogólny zarys zazwyczaj nie oddaje sedna przygody, którą przeżyjemy wraz z Kate.

Jak wspomniałem, na trasie swojej podróży nasza dzielna prawniczka zwiedzi kilka ciekawych miejsc. Kilka, czyli... cztery. O pierwszym z nich, zagubionej w Alpach wiosce Valadilene, siedzibie rodu Voralberg już kilka słów nadmieniłem. Kolejnym miejscem, gdzie Kate szukać będzie przyczyn zaginięcia spadkobiercy majątku jest Uniwersytet w Barrockstadt, którego sztandarowymi kierunkami są biologia i paleontologia, a gdzie Hans jakiś czas temu studiował. To właśnie tam splatać się będą różne ścieżki, które o ile nie sprowadzą Kate na manowce, pozwolą odpowiedzieć na pytanie, co miał wspólnego młody Voralberg z elitami wschodnioniemieckiej nauki. Potem przyjdzie jej udać się do zapomnianej przez Boga i ludzi stacji kosmicznej Khomkozgrad, na straży której stoi jedynie zapijaczony były kosmonauta, niegdyś ważna persona w sowieckim programie zbrojeń w okresie Zimnej Wojny. Na koniec pozostanie Kate dostać się do Aralbad, by tam odnaleźć odpowiedzi na wszystkie zagadki. Wszystkie?

Już w “Amerzone” bardzo ciekawy był sposób przemieszczenia się pomiędzy poszczególnymi światami. Dziwny, ale niebywale praktyczny pojazd latający, niesamowicie ułatwiał podróże i skracał czas ich trwania, zapewniając jednocześnie fantastyczne wrażenia wizualne. Nie inaczej będzie w “Syberii”, gdzie Kate również podróżować będzie fantastycznym środkiem lokomocji. Można przyjąć dla tego pojazdu nazwę “pociąg”, ale czy będzie ona całkowicie adekwatna? Nie jestem pewien.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!