Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 kwietnia 2002, 10:20

autor: Bolesław Wójtowicz

Syberia - przed premierą

Syberia to gra przygodowa stworzona przez twórcę znakomitej gry przygodowej Amerzone. Gracze wcielają się w postać Kathe Walker, wziętej prawniczki z Nowego Jorku.

Przeczytaj recenzję Syberia - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Odnoszę czasem wrażenie, że powinienem zaprzestać pisania zapowiedzi gier, które za jakiś czas mają ukazać się na naszym rynku. Dziwne, że redakcja jeszcze mi na to pozwala. Dlaczego tak sądzę? Niestety, ale odpowiedź jest dość prosta i oczywista. Najzwyczajniej w świecie, kiedy już popełnię jakąś zapowiedź, to po kilku dniach lub w ostateczności tygodniach w sieci pojawia się informacja, że gra, którą opisywałem i zachwalałem pod niebiosa wypada z planu wydawniczego lub uzyskuje status zawieszonego projektu. Aby nie być gołosłownym podam dwa przykłady: z ogromną nadzieją czekałem w szczególności na dwa konkretne tytuły, które mogły po ukazaniu być przełomem w swoich gatunkach, czyli “Runaway” i “Torn”. Szczególnie ten pierwszy tytuł był naprawdę bliski mojemu sercu, gdyż klasycznie rysowanych przygodówek ostatnio jest jak na lekarstwo, a już wersja demonstracyjna pozwalała, by w tej grze zakochać się. I co się okazało? Produkcja “Torna” jak i “Runaway” (chlip, chlip) została wstrzymana i pojawiła się informacja, że te tytuły nie ukażą się, a w każdym razie nie w najbliższej przewidywanej przyszłości. Fatum jakieś, czy co?

Dlatego z pewną taką nieśmiałością zdecydowałem się, by napisać zapowiedź do kolejnej gry, która może okazać się prawdziwym przebojem dla miłośników przygodówek, gry, o której pogłoski krążą po sieci od dość niedawna, gry, której pojawienie się na sklepowych półkach zapowiadane jest już na czerwiec tego roku. O czym mowa? O najnowszym produkcie sygnowanym nazwiskiem Benoit Sokala, czyli o “Syberii”. Pewnie kilku z was zapyta: a kto to jest ten Sokal? Mógłbym długo rozpisywać się o książkach, komiksach i innych pracach literackich za wydaniem których stoi ten pan, ale wystarczy, że wspomnę jeden tytuł, który powinien skojarzyć każdy wielbiciel gier przygodowych, a mianowicie “Amerzone”. Zdecydowana większość z nich miała zapewne tę szansę by wziąć udział w tej wspaniałej podróży śladem białych ptaków, a jeśli jeszcze tego nie uczynili, radzę jak najszybciej nadrobić zaległości. Gra odznaczająca się wspaniałą jak na tamte czasy grafiką, za którą jej twórcy zdobyli wiele międzynarodowych nagród, świetnie wyważonym poziomem zagadek i fascynującą fabułą została naprawdę całkiem nieźle wydana przez nieistniejącą już firmę “Coda” i wciąż dostępna jest w niektórych sklepach. Gorąco ją polecam.

Trudno więc się dziwić, że po sukcesie “Amerzone” szefowie firmy “Microids” nie zamierzali zasypywać gruszek w popiele. Nie dali spokoju imć Sokalowi i tak długo go męczyli, aż ponownie wziął się do pracy. Długo trwała zupełna cisza, aż całkiem niedawno pojawiły się pierwsze pogłoski dotyczące przygotowywanego projektu. Przyjrzyjmy się więc, co zaoferuje nam “Syberia”.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.