Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Tomb Raider Przed premierą

Przed premierą 17 sierpnia 2012, 10:52

autor: ElMundo

Tomb Raider z gamescomu 2012 - Lara Croft walczy o przetrwanie

Najnowsza odsłona serii Tomb Raider zapowiada się kapitalnie. Wyśmienita reżyseria, charyzmatyczna postać Lary Croft oraz mocarny klimat - to będzie hit.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Tomb Raider - Lara Croft w jednej z najlepszych gier akcji ostatnich lat

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Widok młodej i drobnej Lary, próbującej stawić czoła niesprzyjającym okolicznościom przyrody i na każdym kroku pakującej się w spore kłopoty, to niezbyt spodziewana przez fanów serii Tomb Raider perspektywa kolejnych perypetii panny Croft. Mając w pamięci wspaniałe wyczyny zjawiskowej archeolog, trudno sobie wyobrazić, że teraz przyjdzie nam walczyć o przeżycie w niezbyt łaskawych warunkach. Ekipa studia Crystal Dynamics proponuje wzięcie udziału w wyjątkowo zrealizowanym kursie przetrwania – takiej okazji rzecz jasna nie mogliśmy przegapić.

Wprawdzie twórcy przywieźli do Kolonii dokładnie ten sam fragment rozgrywki, który został zaprezentowany na czerwcowych targach E3, jednak tym razem dano nam możliwość przejęcia sterów i wcielenia się w młodziutką, choć już doświadczoną przez los Larę. Praktycznie od samego początku zabawy w oczy rzuca się iście filmowy sposób przedstawienia – co by nie mówić – spektakularnych przygód panny Croft. Atmosferę ciągłego zagrożenia i czyhających na każdym kroku niebezpieczeństw budują dynamiczne najazdy kamery i renderowane z poziomu silnika gry scenki, pokazujące towarzyszące naszej bohaterce emocje, a jednocześnie ogrom cierpień, jakie przeżywa, pokonując kolejne zdradzieckie przeszkody. Nie sposób nie zwrócić uwagi na fenomenalny poziom aktorów – kwestie Lary oraz okrzyki sugestywnie oddające ból i jej stan psychiczny zostały odegrane przez Camillę Luddington w sposób mistrzowski i w znacznej mierze wpływają na wyjątkowy klimat tej gry.

Twórcom – przynajmniej w trakcie ponad półgodzinnego dema – udało się zgrabnie połączyć fragmenty polegające na eksploracji z szybkimi, ale niezwykle emocjonującymi sekwencjami, które (często z zaskoczenia) dynamizują rozgrywkę i różnicują tempo zabawy. Szczególne wrażenie robi moment ucieczki z obozu porywaczy, gdy panna Croft zgrabnie lawiruje pomiędzy przeszkodami, wykorzystując nieuwagę przeciwników. Oczywiście odpowiedniemu budowaniu napięcia towarzyszy masa w pełni oskryptowanych ujęć, choć trzeba przyznać, że reżyserowane wstawki trzymają całą akcję w ryzach.

Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz
Far Cry 6 – taki Far Cry mógł powstać tylko teraz

Przed premierą

Pierwsza prezentacja najnowszego Far Cry’a była niezwykle krótka. Zobaczyliśmy kilkuminutowy trailer i ledwie parę screenshotów. Potem porozmawialiśmy z narrative directorem. Mimo to widzę, że taka gra nie mogła powstać wcześniej.

Marvel's Avengers to fajna gra, ale zapomnisz o niej 15 minut po odłożeniu pada
Marvel's Avengers to fajna gra, ale zapomnisz o niej 15 minut po odłożeniu pada

Przed premierą

Po Marvel’s Avengers spodziewam się przyzwoitej, chociaż całkowicie wyzutej z kreatywności i ryzyka, zabawy skierowanej do fanów uniwersum – a krótka sesja z grą na gamescomie tylko mnie w tym przekonaniu utwierdziła.

Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs
Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs

Przed premierą

Przed konferencją Ubisoft Forward miałem okazję zagrać w najnowsze odsłony obu głośnych serii, które Ubisoft wyda w tym roku. Po kilku godzinach z Assassin’s Creedem i Watch Dogs Legion, już wiem, że Legion będzie znacznie ciekawszym doświadczeniem.