Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

NBA 2K13 Przed premierą

Przed premierą 17 sierpnia 2012, 10:45

autor: ElMundo

NBA 2K13 na gamescom 2012 - nie ma mowy o spoczęciu na laurach

Koncern Electronic Arts wciąż nie zdecydował się pokazać odświeżonej wersji gry NBA Live, a tymczasem jej najgroźniejszy konkurent - NBA 2K13 - wciąż trzyma się mocno, o czym mieliśmy przekonać się podczas targów gamescom 2012.

Przeczytaj recenzję Konkurencja niepotrzebna – recenzja gry NBA 2K13

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Podczas gdy ekipa EA Sports serwuje nam kolejne, niezbyt optymistyczne podchody związane z NBA Live 13 i zażarcie ukrywa tworzony od kilku lat swoisty restart święcącej niegdyś triumfy serii, fachowcy z 2K Sports w zaciszu swego studia dopieszczają kolejną odsłonę swojej bestsellerowej, koszykarskiej sagi. Po ponownym przeżyciu wielkich emocji sprzed lat z Michaelem Jordanem w roli głównej i powrocie do ery transmisji sportowych realizowanych w odcieniach czerni i bieli, twórcy NBA 2K13 zaprezentują nam nieco mniej spektakularny powrót do przeszłości basketu. Na szczęście cała reszta jednoznacznie wskazuje na to, że cykl wciąż ewoluuje w dobrym kierunku.

Wspomniany przeskok do minionych lat związany jest z rozpoczęciem współpracy pomiędzy deweloperami i koszykarską federacją narodową USA. Dzięki temu do gry trafią klasyczne Dream-Teamy Stanów Zjednoczonych z lat 1992 (wywalczone mistrzostwo świata) i 2002 (nieco mniej utytułowany skład – 6 miejsce w MŚ). Nowe NBA 2K pozwoli nam nie tylko na skonfrontowanie możliwości współczesnej reprezentacji z kadrami narodowymi z ubiegłych sezonów, ale również umożliwi nam rozegranie meczu pomiędzy historycznymi mistrzami świata, a wybranymi zespołami ligi NBA. Studio 2K Sports wyraźnie jednak zaznacza, że zamierza powoli rezygnować z wprowadzania historycznych wątków do swojej produkcji – tak naprawdę trudno sobie wyobrazić, co jeszcze twórcy mogliby zaprezentować w tym aspekcie fanom wirtualnej koszykówki.

Sporych zmian doczekał się system sterowania – w „trzynastce” za drybling i sztuczki techniczne będzie odpowiadać prawa gałka analogowa, ale nie oznacza to jednak, że jednocześnie zostanie również totalnie przebudowany system oddawania rzutów: ich wykonywane będzie od nas dodatkowo wymagało użycia lewego triggera. Mając w pamięci dość spore trudności związane z przyswojeniem koszykarskich sztuczek w poprzednich odsłonach tej serii wykorzystanie do tego celu analoga wydaje się bardzo trafionym pomysłem. Tradycyjnie kolejnych poprawek doczekał się również silnik fizyczny gry – tym razem poświęcono sporo pracy na ulepszenie systemu kolizji zawodników w powietrzu. Dzięki temu np. zawodnik wykonujący efektowny alley-oop frunąc do kosza może zostać zatrzymany w zdecydowany sposób przez koszykarza próbującego wymusić faul ofensywny, co oczywiście będzie skutkować bolesnym upadkiem na błyszczący parkiet.

Graliśmy w Fear the Wolves – oto pięć największych zagrożeń w zonie
Graliśmy w Fear the Wolves – oto pięć największych zagrożeń w zonie

Przed premierą

Własne battle royale zaczęła tworzyć na oko jedna trzecia branży. Moda nie ominęła także twórców Survarium. Akcja ich gry toczyć się będzie w czarnobylskiej zonie. Miałem okazję ją odwiedzić i mogę Wam powiedzieć, że bać się można w niej nie tylko wilków.

Starlink: Battle for Atlas – No Man's Sky z zabawkami
Starlink: Battle for Atlas – No Man's Sky z zabawkami

Przed premierą

Ubisoft za pomocą Starlinka atakuje podupadający rynek gier wykorzystujących do działania zabawki, na którym wcześniej polegli tacy giganci jak LEGO czy Disney. Szaleństwo? Niekoniecznie, bo za tą kosmiczną grą akcji stoi całkiem ciekawy pomysł.

Widzieliśmy gameplay gry Cyberpunk 2077 – godzina w Night City
Widzieliśmy gameplay gry Cyberpunk 2077 – godzina w Night City

Przed premierą

Przez godzinę oglądaliśmy demo Cyberpunka 2077 – widzieliśmy neony, mrok i dynamiczne strzelaniny. Nowa gra CD Projektu RED prezentuje się świetnie, a świat pokazywany z perspektywy bohatera i szybka rozgrywka czynią z niej efektowne FPS RPG.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.08.2012 13:27
Grenstew
9
Legionista

Nie ma nagrody MVP za fazę play-off, jest regular season i finals MVP. A co do gry- może dzięki nowemu sterowaniu ogarnę więcej trików niż zwykły crossover :D

17.08.2012 15:29
😊
odpowiedz
ElMundo.
56
Mr Lazy

GRYOnline.plTeam

Grenstew - Jasne, troszkę za bardzo się rozpędziłem, dzięki za zwrócenie uwagi ;)

17.08.2012 21:40
odpowiedz
p0zdr0
8
Legionista

Gram w serię 2K już od paru lat i widać OGROMNY postęp co roku. Nie jest to FIFA gdzie między rokiem 2003 a 2009 na PC nic się nie zmieniało. NBA 2k zmienia się co roku i co najlepsze - zawsze na plus. Jeśli wyeliminują w 2k13 kilka denerwujących bugów m.in z szybkością biegu zawodników (dla niewtajemniczonych - gość ze "speedem" 70 biegł na równi z goście który miał 99 w speed ratingu) to po raz kolejny szykuje się rozrywka na wiele wiele tygodni a nawet miesięcy :)
Good job 2K!

18.08.2012 08:13
odpowiedz
victripius
89
Joker

Zapowiada się na to, że po raz kolejny 2k będzie rządzić jeśli chodzi o koszykówkę. Mimo wszystko wolę poczekać na konkurencję i jakieś informacje o NBA Live, bo nie wierzę, że EA nie zrobi wszystkiego, żeby wrócić na szczyt.

18.08.2012 12:26
odpowiedz
Buziak34
25
Chorąży

Taaa postep widac golym okiem .... 2k12 to najgorsza gra z calej serii. Firma zostawila uzytkownikow z masa bledow i nie dorobek. Z tego co widzialem to najwieksze bledy 2k12 nadal pojawiaja sie w 2k13 ;/ Niestety ale firma 2k i jej seria NBA leca na leb na szyje ;/

20.08.2012 01:51
odpowiedz
rafal723
5
Junior

" (...) Dzięki temu do gry trafią klasyczne Dream-Teamy Stanów Zjednoczonych z lat 1992 (wywalczone mistrzostwo świata) ..."

hahahahahaha ..... to najlepszy skład w historii koszykówki. Przeciwnicy próbowali nie skompromitować się zupełnie, a po meczu robili sobie zdjęcia z Amerykanami ... Michael Jordan, Magic Johnson, Larry Bird, Charles Barkley, Scottie Pippen, to tylko kilku. Złoto olimpijskie nie ma tu znaczenia, a nawet jest faktem oczywistym.

20.08.2012 08:48
😍
odpowiedz
zanonimizowany170295
104
Legend

Dzięki temu do gry trafią klasyczne Dream-Teamy Stanów Zjednoczonych z lat 1992 (wywalczone mistrzostwo świata) i 2002 (nieco mniej utytułowany skład – 6 miejsce w MŚ).

ROTFL

Dream Team wywalczył złoto olimpijskie a nie MŚ ( w ogóle w '92 nie było Mistrzostw Świata w kosza).

Poza tym nie będzie składu z 2002 tylko z 2012.

Warto poza tym zaznaczyć, że w skład z Barcelony nie będzie kompletny tzn. zabraknie Pippena.

20.08.2012 10:25
odpowiedz
gameboywik
93
Generał

Jeśli wyeliminują grę falami (czasami po prostu rzucałem pada i przestawałem grać) i te straty, gdzie jeśli nie wybrałeś jakiejś opcji taktycznej w ataku, bardzo często podanie kończyło się przechwytem komputera, to będzie dobrze ;]

ps. Aaaa, no i jeszcze błędy My Player. Kilkanaście piłek na czyste pozycje, a zawodnicy i tak nie trafiają, bo to nie był atak zamierzony (wybrany z opcji taktycznej) tylko moje własne rozegranie... No ch*j jasny mnie strzelał.

27.08.2012 01:58
odpowiedz
Nolifer
107
The Highest

Fanem koszykowki to nie jestem , ale widać że NBA wprowadza mniejsze zmiany niż taka FIFA .

27.08.2012 08:59
odpowiedz
xMAXIMx
116
Rallye driver

Ciekawe, czy żeby zagrać online trzeba będzie czekać na łatkę przez pół roku jak w 2k12.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze