Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 lipca 2012, 12:34

autor: Grzegorz Sadziński

Wszystko co wiemy o grze StarCraft II: Heart of the Swarm - Strona 2

Przyglądamy się ponownie grze StarCraft II: Heart of the Swarm, by sprawdzić co nowego szykuje Blizzard w kolejnym odcinku swojej sagi. Skondensowana dawka informacji o kampanii dla jednego gracza i trybie multiplayer to rarytas dla każdego fana serii.

Znane misje

W trakcie zamkniętego pokazu dla prasy oraz innych imprez, które odbyły się w zeszłym roku, Blizzard zaprezentował dwie misje, jakie wykonamy mniej więcej na początku naszej przygody z Heart of the Swarm.

Pierwsza z nich, odbywająca się na planecie Char, zmusi Kerrigan i jej niewielką armię do stawienia czoła królowej Za’garze, która odmówiła podporządkowania się i uznania zwierzchnictwa Sarah. Głównym zadaniem w tej misji będzie zbieranie jaj Banelingów. Brzmi łatwo, prawda? Okaże się jednak, że plan naszej oponentki jest identyczny, dlatego musimy ją ubiec. Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości jaj Abathur przyspieszy proces ich wykluwania, dzięki czemu u naszego boku stanie wiele Banelingów w celu zlikwidowania bazy zdradzieckiej królowej.

Kolejna misja zabierze nas na zimową planetę Kaldir, gdzie trzeba pozyskać szczep królowej Na’fash. Szybko przekonamy się, że kierowane przez Kerrigan Zergi nie są stworzone do walki w tak mroźnym środowisku, dlatego co jakiś czas, kiedy temperatura gwałtowanie spadnie, nasze wojska zostaną unieruchomione. Rozwiązaniem tego problemu będzie pozyskanie próbek DNA zamieszkujących Kaldir yeti, co pozwoli naszej armii na zaadaptowanie się do tak ekstremalnych warunków. Okaże się to bardzo przydatne, kiedy Kerrigan odkryje, że szczep Na’fash został wybity przez znajdujących się na tej planecie Protossów.

Multiplayer

Jak już wcześniej wspomniałem, to właśnie tryb multiplayer ma przeważający wpływ na czas tworzenia dodatku do StarCrafta II. Ze względu na dużą popularność Wings of Liberty na scenie e-sportowej, Blizzard musi bardzo ostrożnie podchodzić do wprowadzania jakichkolwiek zmian w rozgrywce, a przecież po Heart of the Swarm wszyscy spodziewają się zupełnie nowych taktyk do wykorzystania w grze sieciowej.

Twórcy wielokrotnie podkreślali, że nowe jednostki/umiejętności muszą mieć istotny wpływ na zabawę i że nie mają zamiaru implementować do gry czegoś, co nie wpłynie na zwiększenie różnorodności oraz przełamanie schematyczności starć. Oczywiście nic z tego, co zostało zaprezentowane na BlizzConie 2011 oraz na MLG Spring Championship, nie jest ostateczne i nawet na etapie beta-testów Heart of the Swarm mogą zajść dość istotne zmiany w rozgrywce sieciowej.

Protossi

Twórcy Heart of the Swarm dostrzegają słabe strony w grze rasą Protossów, dlatego ich szeregi wzmocni kilka nowych jednostek. Jeśli liczyliście na pojawienie się ogłoszonego na zeszłorocznym BlizzConie Replicanta, to mamy dla Was złe wieści – w tej chwili wygląda na to, że zabraknie go w dodatku.

Tempest – latający statek początkowo miał być rozwiązaniem problemów z Mutaliskami, jednak po wprowadzeniu ulepszenia dla Fenixów, które są odpowiedzią na latające jednostki Zergów, ma zupełnie inne zastosowanie. Tempest może atakować jednostki naziemne oraz latające i dysponuje ogromnym zasięgiem – po ulepszeniu wynosi on 22 (dla porównania zasięg czołgów oblężniczych Terran to „zaledwie” 13). W związku z tym, że potrafi on siać zniszczenie z bardzo daleka, obrażenia, jakie zadaje, są stosunkowo małe.

Oracle – nowa jednostka latająca, która dysponuje trzema unikalnymi umiejętnościami:

  • Preordain – Oracle zyskuje pole widzenia oraz detekcję wokół wybranego budynku (świetne w połączeniu z ogromnym zasięgiem Tempesta).
  • Entomb – na 45 sekund wokół wskazanych pól minerałów pojawia się bariera energii. Może ona jednak zostać zniszczona.
  • Cloaking Field – ukrywa na krótki czas wszystkie jednostki i budynki w pobliżu Oracle (w Wings of Liberty taką umiejętnością pasywną dysponował Mothership).

Mothership Core – unikalna jednostka, która jest przyłączana do Nexusa. Gracz może posiadać tylko jeden Mothership Core, który dysponuje czterema umiejętnościami:

  • Teleport – Mothership Core teleportuje się do wskazanego Nexusa.
  • Energize – Mothership Core regeneruje energię wskazanej jednostki lub budynku.
  • Purify – na krótki czas Mothership Core otrzymuje potężny atak (szczególnie przydatne przy wczesnej agresji przeciwko Protossom).
  • Mass Recall – przywołuje do siebie jednostki ze wskazanego obszaru. Działa identycznie jak dotychczasowa umiejętność Mothership.
  • Build Mothership – Mothership Core zostaje ulepszony i zmienia się w jednostkę Mothership.

Zmiany w istniejących jednostkach:

  • Mothership – w związku z faktem, że umiejętność ukrywania jednostek/budynków została dodana dla Oracle, Mothership traci jej pasywną wersję. Pozostałe dwie zdolności – Mass Recall oraz Vortex – pozostają, jednak ta druga będzie działać wyłącznie na jednostki naziemne.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.