Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Dishonored Przed premierą

Przed premierą 9 czerwca 2012, 15:00

autor: Krystian Smoszna

Fan black metalu i szeroko rozumianych gier akcji. Kocha Dooma miłością prawdziwą.

Graliśmy w Dishonored – wyborną mieszankę Thiefa i BioShocka

Dishonored to jedna z najlepszych gier prezentowanych na E3 2012, która powinna zadowolić wszystkich miłośników serii Thief. Jeżeli lubisz swobodę, działanie w ukryciu i steampunk, nie możesz przejść obok niej obojętnie.

Przeczytaj recenzję Thief w morderczym wydaniu - recenzja gry Dishonored

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Dishonored w pigułce:
  • Nowa gra deweloperów Arx Fatalis;
  • głównym projektantem jest współtwórca Thiefa i Deus Ex;
  • w uproszczeniu to połączenie Thiefa i BioShocka;
  • gigantyczna swoboda rozgrywki i możliwość wykonywania misji na wiele sposobów;
  • świetna oprawa artystyczna i design;
  • średni poziom techniczny grafiki.

Wyobraź sobie grę akcji, za powstanie której odpowiadają twórcy Arx Fatalis i Dark Messiah of Might and Magic, a jej głównym projektantem jest Harvey Smith – branżowy weteran, mający ogromny wpływ na ostateczny kształt pierwszej odsłony cyklu Deus Ex oraz Thief: Deadly Shadows. Dorzuć do tego fakt, że w jej stronie artystycznej maczał palce Viktor Antonov, człowiek odpowiedzialny za stworzenie Miasta 17 w Half-Life 2, a jeśli nie jest to dla Ciebie wystarczającą rekomendacją, weź pod uwagę, że Dishonored – bo o tym produkcie mowa – mocno kojarzy się z takimi hiciorami jak Thief czy BioShock. Wystarczy?

Dishonored był jednym z trzech tytułów, jakie na targach E3 w Los Angeles pokazała Bethesda, i bez wątpienia najciekawszym. Najpierw wzięliśmy udział w obszernej, bo trwającej blisko pół godziny, prezentacji gry, a następnie przetestowaliśmy ją, wykonując przykładową misję na konsoli Xbox 360.

Czym jest Dishonored? Najprościej rzecz ujmując, mamy do czynienia z pierwszoosobową grą akcji, osadzoną w steampunkowych realiach, cechującą się bardzo dużą swobodą działania. Jej głównym bohaterem jest Corvo Atano, świetnie wyszkolony asasyn, który szuka zemsty na niejakim Regencie za zabójstwo Cesarzowej. Atano był jej osobistym ochroniarzem, ale wskutek podłej intrygi został wrobiony w jej morderstwo. Oczyszczenie się z zarzutów i ukaranie prawdziwego winnego stanie się oczywiście głównym celem zabawy. Zanim jednak dojdzie do ostatecznego starcia, czeka nas cała seria mniej lub bardziej skomplikowanych misji, polegających głównie na eliminowaniu osób zamieszanych w śmierć Cesarzowej.

W trakcie prezentacji Harvey Smith dwukrotnie rozegrał ten sam scenariusz: za pierwszym razem działając w ukryciu, za drugim idąc na totalny żywioł. Na potrzeby pokazu postać została odpowiednio podrasowana – Atano miał na wyposażeniu pistolet, kuszę z kilkoma rodzajami amunicji (bełty zwykłe, usypiające i zapalające) oraz granaty i miny detonujące się automatycznie, gdy w pobliżu znajdzie się przeciwnik. Oprócz tego asasyn dysponował pięcioma nadnaturalnymi mocami: teleportacją, pozwalającą natychmiast przenieść się we wskazane miejsce, zatrzymaniem czasu, przywołaniem stada szczurów, mroczną wizją, umożliwiającą zobaczenie wrogów przez ściany, oraz możliwością wcielenia się w dowolnego bohatera niezależnego lub zwierzę. Wszystkie te atrakcje zużywają w różnym stopniu „manę”. Niekiedy jest to jednorazowy wydatek, w innych przypadkach energia systematycznie leci w dół, gdy dana moc jest aktywna.

Celem misji było zabicie dwóch braci, którzy przebywali w dobrze chronionej rezydencji. Do budynku można było dostać się na kilka różnych sposobów – frontowymi drzwiami, przez piwnicę, dach, a także przez dowolne okno. Teleportacja w przemieszczaniu się jest po prostu niezawodna – dzięki szybkim przeskokom z miejsca na miejsce Atano staje się niesamowicie mobilny. Ku zdziwieniu zgromadzonych na sali dziennikarzy Harvey wybrał jednak zupełnie nieoczekiwaną metodę. Za pomocą umiejętności o nazwie „Przejęcie” wcielił się po prostu w pływającą w pobliskim akwenie rybę i wpłynął do środka kanałem ściekowym. Boskie.

W budynku asasyn poruszał się w pozycji utrudniającej wykrycie. Autorom zależało bowiem na udowodnieniu, że w ich dziele to od grającego zależy, jaką drogę postępowania wybierze – jeśli nie chce zabijać przypadkowych osób, nie będzie do tego zmuszony. Corvo potrafi nie tylko szybko likwidować swoje ofiary, ale również wyłączać je z walki w bardziej humanitarny sposób, zarówno przy pomocy gołych rąk, jak i podręcznego arsenału. Co ciekawe, z willi można było kraść cenne przedmioty – Smith wyjaśnił, że zarobione w ten sposób pieniądze wykorzystamy na zakup sprzętu pomiędzy misjami. Tutaj kłania się Thief.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy
Steam na kolanach – jak Playerunknown’s Battlegrounds skradło serca pecetowych graczy

Przed premierą

Ponad cztery miliony sprzedanych kopii w ciągu trzech miesięcy, setki tysięcy grających każdego dnia i ogromne emocje przy każdej rozgrywce. Playerunknown’s Battlegrounds to zdecydowanie jedna z najważniejszych gier tego roku – dlaczego?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Komentarze Czytelników (27)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.06.2012 15:38
fresh lma
21
Generał

Zapowiada się świetnie. Co z tego wyjdzie zobaczymy bo może być to zarówno jedna z lepszych gier w historii jak i totalny niewypał.

09.06.2012 15:43
odpowiedz
Kreek
65
Senator

Na gameplayach wygląda średniawo, ale wierzę że podczas grania jest inaczej. W każdym bądź rasową skradankę obojętnie w jakich realiach zawsze przyjmę z otwartymi ramionami. :)

09.06.2012 16:21
😡
odpowiedz
causal/hardcore
40
Pretorianin

"Walka nie sprawia większego problemu" - innymi słowy, gra będzie beznadziejnie łatwa i w żaden sposób nie będzie zachęcała do cichego rozwiązywania problemów. Czy twórcy, decydując się na swobodę, nie mogą się postarać o wyważenie poziomu trudności?

09.06.2012 16:24
odpowiedz
Rmoahal
67
Konsul

hmmm... wyglada rzeczywiscie klimatycznie taki H-F tylko 100 lat wczesniej;)

09.06.2012 16:27
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Zobaczymy, gameplaye nie napawają jakimś mega optymizmem ;p

09.06.2012 16:38
😐
odpowiedz
Rmoahal
67
Konsul

Ja tylko zaluje ze Arkane zarzucilo kompletnie gre "The Crossing", miala znacznie lepszy klimat i "feeling" walki niz Dishonored...

09.06.2012 16:52
odpowiedz
przemas478
100
Senator

Jeśli swoboda rzeczywiście jest zakrojona na tak szeroką skalę to już nie mogę się doczekać. Może nie jestem jakimś wielkim entuzjastom steampunka ale skradanek i sprawdzania przeróżnych taktyk już tak :)

09.06.2012 17:16
👍
odpowiedz
StefanBurczymucha
2
Generał

Zapowiada się ciekawie - mix kilku gatunków.

09.06.2012 18:52
👍
odpowiedz
panTicTac
62
Generał

No, zapowiada się genialny mix takich hitów jak deus ex czy bioshock,może grafika nie urywa dupy,ale nie to jest najważniejsze w grach tego typu.Czekam,czekam i jeszcze raz czekam!

09.06.2012 18:53
odpowiedz
fresh lma
21
Generał

[3] Akurat masz taką wiedzę żeby mówić czy gra będzie trudna czy łatwa.

09.06.2012 19:14
odpowiedz
Harry M
112
Master czaszka

Bardzo chetnie zagram w take gre - szczegolnie z steampunkiem

09.06.2012 19:39
😈
odpowiedz
AssasinBlade
16
Legionista

Już nie mogę się doczekać kiedy ta gra zagości na moim kompie

09.06.2012 21:37
odpowiedz
dj_sasek
79
Freelancer

No no no. Zapowiada się miodnie. Czekam na więcej newsów o tej grze.

09.06.2012 21:52
odpowiedz
FoxSTN
20
Generał

Nie mogę się doczekać : )

09.06.2012 23:09
odpowiedz
Tymbarkowy
27
Centurion

no nie mogliby dodać TPP? FPP to kiszka

09.06.2012 23:22
👍
odpowiedz
serek25
93
Pretorianin

Zapowiada się świetna gra. Dobrze, że deweloperzy dają możliwość FPS-owej rozwałki z zastosowaniem ciekawego oręża. Słabo znoszę skradanie, ale lubię poszaleć rapierem w takich sfiksowanych dekoracjach.

09.06.2012 23:42
odpowiedz
KarolOsiak
21
Konsul

Gyyt.
Już myślałem że ten rok wiele ciekawego nie przyniesie,a tu proszę taka perełka.
Czekam.

09.06.2012 23:47
odpowiedz
BliBs_Pl
66
Weltschmerz

W tej grze będzie można łączyć różne fajne umiejętności np. mrugnięcie, które daje nam teleportację w inne miejsce. Gra zapowiada się bardzo ciekawie, podobnie jak Watch_Dogs.

10.06.2012 00:03
odpowiedz
A.l.e.X
107
Alekde

o tej grze było już głośno w chwili kiedy pojawiły się pierwsze informacje na jej temat, a E3 tylko potwierdziło to, że gra będzie jedną z pozycji do GOTY 2012 roku.

10.06.2012 00:03
odpowiedz
ambu_
77
Smoke Mid Everyday

Jak coś jest do wszystkiego, to jest do... niczego.

10.06.2012 11:31
odpowiedz
Eckharter
11
Chorąży

Zdecydowanie najbardziej oczekiwana gra przeze mnie.

10.06.2012 13:04
😁
odpowiedz
yestri
75
Magister Equitum

na 1wszym filmiku niezła ekspresja.
0:33 "My dear...kur*a" ;-D

10.06.2012 13:56
odpowiedz
3dD1e
98
Zuo market

Zacząłem się tym interesować już dawno temu gdy tylko usłyszałem, że przy grze pracują twórcy mrocznego mesjasza. Teraz tylko czekam :)

10.06.2012 14:36
👍
odpowiedz
eske
20
Pretorianin

Dishonored prezentuję się świetnie, ciekawi mnie tylko czy mimo dowolnego wyboru w przechodzeniu gry, dostępne ścieżki nie będą zbyt liniowe. Pewnie tak, ale kto by się tam tym przejmował. Gra z pewnością dostarczy wielu wrażeń nie tylko za pierwszym podejściem do rozgrywki.

10.06.2012 17:08
odpowiedz
maro.
4
Legionista

Dobry cyberpunk nie jest zły ^^

10.06.2012 18:15
odpowiedz
Apuspl
23
Chorąży

Maro chciałeś powiedzieć steampunk ;]

25.06.2012 20:39
odpowiedz
Nolifer
100
The Highest

Mix kilku ulubionych przeze mnie serii gier- jest moc :D

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze